11. května - Redakce Soutěž o tři balíčky k Festivalu fantazie
Milí čtenáři,
už dlouho plánujete navštívit Festival fantazie, ale zatím
se vám to nepodařilo? Motivací vám letos může být nejen obzvlášť
nabitý program (jeho
rozmístění), včetně několika zahraničních hostů (David
Weber, Maja Lidia Kossakowska, Jarosław Grzędowicz, Garry Chalk, Natalian
Gastiain Tena…), ale i naše soutěž, v níž hrajeme
o tři balíčky plné fantastiky, které budou k vyzvednutí
pouze na festivalu.
Každý balíček obsahuje:
knihu Ježíšku, já chci plamenomet 2009–2011 (vyjde na
FF 2012)
knihu z edice Pevnost
kompletní RPG pravidla Hrdinové fantasy
několik DVD
časopis Score včetně her
FF předměty: tužka, taška, vějíř, kovový přívěsek
Třem čtenářům rádi vyměníme za správné odpovědi na následující
otázky. Soutěžit můžete do čtvrtka 17. 5. včetně.
Představovat čtenářům Fantasy Planet legendární postavu Conana, to je jako učit je českou hymnu. Zrozen v bitevní vřavě uprostřed nehostinné Cimmerie, s chutí krve v ústech. Její pach ho již nikdy nemá opustit… Je to Conan, povoláním barbar. Další nesmrtelná klasika si zasloužila svůj remake. Proseká si i ten cestu k úspěchu?
Již od dětských let Conan toužil po jediném – stát se válečníkem.
Jeho výcvik je však přerušen vpádem bojovníků pod vedením Khalara Zyma,
dobývajícího barbarské kmeny, aby opět spojil masku, magický artefakt
bájných nekromantů. S její pomocí vzkřísí zesnulou ženu, plus
bonus – stane se bohem. Neváhá proto likvidovat všechny, kteří mu stojí
v cestě. Udělal však jednu osudovou chybu – nepřesvědčil se, zda
mladý Conan zemřel. Z mladíka se vlivem času stal chlap jako hora
s tváří havajského herce Jasona Momoy. Jeho jedinou motivací je pomsta,
nejlépe řádně krvavá a bolestivá. Náhodnou záchranou Tamary, atraktivní
kněžky s žádanou „ryzí“ krví, se mu naskytuje jedinečná
příležitost.
Každého fanouška a obdivovatele původního Barbara Conana
režiséra Johna Miliuse jistojistě zajímá, jak si Momoa vede v porovnání
s železným Arnoldem, pro něhož byla role barbara první větší
příležitostí a díky níž odstartovala jeho obdivuhodná kariéra akčního
hrdiny. Musím říct, že překvapivě dobře. Nejenže mu ohánění se
chladnou ocelí věříte mnohem víc než prkennému Schwarzeneggerovi, Momoa
své postavě vdechl pořádnou porci barbarské duše. Jeho Cimmeřan není jen
horou svalů a ve chvíli, kdy se uprostřed boje zašklebí, není těžké si
jej zamilovat. Jason byl skvělý jako Khal Drogo, teď je skvělý v roli
Conana. Vsadím se, že by se mnou Robert Ervin Howard, barbarův spisovatelský
otec, nadšeně souhlasil.
Ve všech ostatních aspektech však Conan za svým
předchůdcem zaostává o několik délek koně praštěného řetězem.
Hlavní viník je jasný – rutinér Marcus Nispel. Tento klipař bez talentu
vyprávět ucelený příběh sice natočil svůj nejlepší film (po takových
„hitech“ jako byly hororové remaky Texaský masakr motorovou pilou
a Pátek třináctého nebo prachbídné Cestě bojovníka,
nešlo o nic těžkého), přesto je Barbar Conan těžký průměr
bez jakéhokoliv nápadu. Samotným jmenováním Nispela na režisérskou sesli
Conanovy naděje značně devalvovaly, a proto se na jeho nástup do
kin nevztahovala nijak velká očekávání.
Logikou snímek připomíná ementál, avšak mnohem víc než množstvím
chyb Barbar Conan uráží jejich hloupostí, s jakou se nesetkáme
snad ani u amatérských kraťasů. Noc přejde v jasný den během několika
záběrů, rychlost Conanova cestování po Hyborii je srovnatelná s Top
Gunem nebo Green Lanternem a kupa, kupa dalších… Nemluvě
o tom, že o kouzelnou Miliusovu fantasy poetiku Nispel ani nezakopl, a akci,
od níž bylo možné si alespoň něco slibovat, většinou pohřbil
nešikovným střihem a zběsilou kamerou.
Na jeho režii však přeci jen nalezneme nějaké pozitivum.
Například dobrou výpravu a casting. Stephen Lang si po Avatarovi
zahrál dalšího záporáka s chutí, Rachel Nichols je skvostná
(obzvláště nahoře bez), snad jen postava Rose McGowan byla poněkud
zbytečná. Další, co se Nispelovi (nebo jeho režisérovi trikových
sekvencí) celkem povedlo, je samotné prostředí Hyborie. Působí živě a
funguje ve všech rovinách – od chladných končin barbarských kmenů po
nehostinnou poušť. Sympatické je rozhodně také ono jemné testosteronové
ultranásilí a špetka mužského šovinismu, bez nichž by Conan nebyl
správným barbarem. Prsty v nose, koňomobilová honička a svižná první
půlhodina vládnou.
Těchto pár kladů však nevyváží Nispelovy hříchy, jichž se na
Conanovi dopustil. Ve srovnání s nimi obstává i jednoduchý a
přímočarý scénář, snad z pera třináctiletého fanouška Dračího
doupěte – ostatně literární prapůvod Conana představuje brak toho
nejtěžšího obouručáku (použít slovo kalibr, když jde
o sword&sorcery?). Za angažování Nispela by však někdo zasloužil
vystavení průvanu, pověšený za varlata.
Pád do hlubin zapomnění by měl
očekávat také Tyler Bates, autor hudebního doprovodu, který do diváka
násilím hustí ostré smyčce a divoké rytmy, nepokusil se však zkomponovat
jediné téma schopné nést příběh. Snad aby nemusel být srovnáván
s legendární hudbou Basila Poledourise (a přitom by bylo mnohem
působivější, i kdyby jeho soundtrack alespoň trochu vykradl).
Mnohem více než stejnojmenného předchůdce z roku 1982 letošní
Barbar Conan připomíná hloupoučkou Rudou Sonju nebo sequel
prvního Conana – Ničitel Conan. Nepomohl ani Jason Momoa, snad
nejlepší možný představitel hlavního hrdiny. Právě díky němu však
přejme snímku finanční úspěch – opak by pravděpodobně představoval
výraznou stopku v jeho kariéře (tak jako kdysi Kull dobyvatel pro
Kevina Sorba), což si tenhle sympaťák rozhodně nezaslouží. Jistě nebudu
samojediný, když bych jej v Conanově roli rád viděl znovu. S lepším
režisérem a scénářem. Pokud si pokračování vysloužil i loňský,
ještě o třídu horší Souboj titánů, mohl by i Cimmeřan.
Režie: Marcus Nispel
Scénář: Thomas Dean Donnelly, Joshua Oppenheimer, Sean Hood
Hrají: Jason Momoa, Stephen Lang, Rachel Nichols, Ron Perlman aj.
Premiéra: 18. 8. 2011
Poslední věta recenze nechává jen chabou naději, protože při
shlížení remake Souboje Titánů jsem mlátila hlavou do stolu, jak to bylo
blbé. Je-li tohle jen o stupeň méně blbé… na kolikabodové stupnici?
Tak jsem chtěl v létě vyrazit na Conana, třeba i nějakou žábu
vytáhnout, popkorn chroupat… a ono ejhle. Tak nevím, jestli raději s tou
slečnou nepůjdu ruku v ruce na houby.
:-D To moc hub nenajdete, když se povedete za ruku:)
Ale za sebe tomu asi přece jenom šanci dám. Koneckonců nečekám od toho
mnohavrstevné existenciální drama, ale příležitost vypnout mozek a
pokochat se lítajícími končetinami. Svého času se mi líbil i zmiňovaný
Kull Dobyvatel, taková roztomilá pohádka, jestli to bude podobně blboučké,
tak mě to aspoň nezklame.
Víte co? Je to velmi špatný film…ale na rozdíl od loňského Souboje
Titánů jsem se bavil velice a James Momoa je naprosto skvělý Conan. Je tam
obrovská spousta kiksů a wtf momentů (proč tam vlastně je ta -aná maska?)
a naprosto to postrádá kvalitní hudbu, ale hlavní představitel a neustále
přes plátno létající chlístance krve jsou prostě skvělé. Objektivně
hodnoceno…tak 3/10 maximálně, subjektivně dám s klidem
poctivých 7/10.
Tak já tomu dám šanci jen kvůli představiteli Conana, v Star Gate
Atlantis byl dle mého názoru Momoa dobrý (ale zasi si nemůžu zvyknout na
jeho účes bez dredů).
A víšm že by mi to nevadilo? Jsou i jiné aktivity, které se dají
provozovat v lese za smrčkem. :D
A nakonec se možná nechám ukecat a dotáhnu tu slečnu i do kina…
Komerčný úspech sa nekoná, práve naopak, s tržbami 10 miliónov za
prvý víkend je Conan jeden z najhorších prepadákov roka a nielenže nebude
pokračovanie, ale aj štúdio Lionsgate bude mať vážne problémy.
A hrdinská fantasy na plátnach kín na pár rokov skončila.
Omyl, hrdinská fantasy na plátně kin na pár let neskončila (co třeba
Hobbit?) – skončily pouze tyto strašlivé výtvory brakové fantasy ve
stylu chodička-mlátička, protože se už léta ukazuje, že se zoufalci na
režisérské sesli a na postu scénáristy ani triviální Barbar Conan
nefunguje (o brutálně zprzněném Souboji Titánů raději nemluvím).
Hlavně, že je to 3D! A pokud studio zkrachuje, pak svítá naděje, že se
v budoucnu dočkáme skutečně kvalitních fantasy s příběhem,
smysluplným dějem, kvalitním soundtrackem a dobře natočenou akcí.
Conanem pro mne dodnes zůstává Arnold Schwarzenegger, i „Ničitel Conan“
byl lepší, než tahle novodobá hrůza.
Josef H: Arnold byl pochopitelně nabušenější…nicméně Momoa ho coby
Conana strká do kapsy…imho mnohem lépe vystihuje původní Howardovu
představu o Cimmeřanovi. Pozor, Arnolda mám velice rád, ale Momoa je
prostě mnohem „conanovštější“ :-)
Acidburn: Chápu zklamání…film je opravdu špatný, nicméně Conan
Ničitel je ještě o řád horší. První Conan je pro mně absolutní kult,
nicméně druhý díl mně nebral ani jako školáka natož teď.
Já teda můžu soudit jen podle trajlerů, ale Momoovi věřím toho barbara
daleko víc než Arniemu, Bůh mi odpusť. Arnold na mě celý film působil
jako týpek, který si ve fetišistickém obchůdku koupil stylovou bederní
roušku a hooodně huuustý meč. Zatímco Jasona si dovedu představit, že ho
v žáru bitvy lapne berserk, Arnie pro mě navždycky zůstane chladně
ocelový Terminátor.
Josef H. : Já jsem byl s Momoou v roli Conana spokojený. Nebyla to
taková hrozná hora svalů jako Arnold, ale určitě dal té své postavě
„duši“, jak jsi napsal. Na druhou stranu někteří kolegové říkali, že
Arnold právě tím, jak hrál, toho Conana zahrál dokonale, protože Conan
měl být přesně takový :-)
Tak nevím. Každopádně, jak říkám, já byl spokojen, asi dost i kvůli
tomu, že nemám moc ve zvyku srovnávat a ke každému filmu přistupuju tka
nějak odděleně.
virtas: se mnou byla na Conanovi manželka a velice se jí to líbilo
(užívala si pohled na Momou do půl těla :-))
Nějak si nevzpomínám, ve které Howardově novele Conana „lapne
bersekr“. :) Co vyšumělo jak z děl následovníků, tak i ve filmových
adaptacích, je fakt, že Howardovi hrdinové byly inteligentní (třebas
nevzdělaní). Conan v mnoha povídkách předvádí plánování, znalost
taktiky, atd., místo aby tam naběhl a všechno porubal. Tedy on to udělá,
ale sofistikovaně a ne bezhlavě. Kull byla postava v románu natolik
odlišná od filmové podoby, že ta snad ani neměla nárok si tak říkat.
Co mě na A.S. v roli Conana děsně štvalo, že když už mu stejně dali
paruku, tak, všichni svatí, jaktože NE černou. :D
Michal K: No jo, to máš recht. Howard psal Conana jinak, než byl potom
ztvárněn. Já už su tímhle ovlivněná, navíc po letech dračáku mám
tendence brát barbary jako rubače, a ne zrovna bezhlavé – prostě že
opravdově žijí až v bitvě, bojují živelně, instinktivně. Tohle jsem
v Arnieho podání moc neviděla, ale možná jsem se blbě koukala:)
Hlavně čekám, až do role Conana konečně osadí někoho, kdo nebude
„vyžle“.
Podle Howarda měřil Conan 2 metry a 100 kg už v míň jak v 15. Chci
konečně vidět 7-stopového (214 cm) Conana se silou tří mužů :D!!!
to Passa: Z dračáku si pamatuju, že kdo šel do válečníka, vzal si
krolla. Zato pamatuju barbara kouzelníka (hráč chtěl krolla, ale pak si
řekl, že nebude extremista :) ). Rozhodně přistupoval k magii živelně,
až instinktivně … s živelnými následky pro blízké okolí. :D
Ďurova recenze na mz mě neodradila… Možná si to v průběhu tejdne
přecejenom vystřihnu. Kapitán Amerika byla úsměvná letní píčovina –
a taky jsem to přežil. Tohle na tom nebude jinak…
Martin K. : Ech, osobně se mi Conan sice zamlouval (sice to není takové GP
jako Tyrannosaurus:Zhouba Aztéků, ale co), nicméně s Kapitánem Amerikou
se srovnat nedá…tam je kvalitativní rozdíl několika tříd. Už osoba
padoucha je neporovnatelná, Red Skull vs obstarožní vagabund se srandovní
maskou…a různých wtf momentů je v Conanovi skutečně nepočítaně.
Pozor, tím nechci odradit od shlédnutí Conana, jenom nesouhlasím
s tvrzením, že Cap byl úsměvná letní píčovina…trochu silná slova,
zvlášť při srovnání s barbarským remakem :-)
Fukar: literární Conan nebyl imho jen chodící hromadou svalů jako
Arnie…tomu opravdu chyběla pružnost a hbitost, díky níž se Conan stal
zlodějem. Momoa mi prostě do barbarské role sedne. To ale pochopitelně nic
nemění na tom, že původní film je mnohem lepší :-)
Omlouvám se, trochu špatně jsem se vyjádřil – Conan samozřejmě
nebyl „jen“ chodící hromadou svalů, nicméně jako postava a charakter
vyzařovala barbarství a severskou nezdolnost už jen svou fyzickou
přítomností – a Momoa na to prostě nemá tělesné předpoklady –
uvěřím mu mrštnost a obratnost, ale to je jen malá část Conana :)
Momoa by pro mě dokázal přesvědčivě zahrát zoceleného aquiloňana,
třeba i „veterána“ odněkud z pomezí piktské divočiny, ale obrovský
„divoký“ barbar? :)
Jinak si matně vzpomínám jako kluk na začátku 90. let, když i u nás
začaly vycházet komiksy s Conanem, to bylo něco, Conan se všemy aspekty
jeho (překvapivě) složité osobnosti…které halt asi žádný film
nepřevede na sto procent…
Správně :D Conan je takový Über-nadčlověk. Veškeré parametry na max.
za hranicí lidských možností, žádná civilizovaná změkčilost. Přitom
morální (v tom nejlepším jednoduchém provedení), čestný … prostě
ukázkový alfa samec té nejvyšší kvality :D
Je ale fakt, že Kull mi byl bližší (myšleno literární), byl to takový
přemýšlivý typ. :)
Michal K.: S takovými fyzickými parametry aby hrál Conana některý
z bratří Kličků nebo tak někdo:-D
Silně OT: V jedné naší kampani jsme měli barbara člověka,
vysokánskýho a udělanýho chlapiska, s překvapivě vysokou dávkou
zdravého selského rozumu. Občas se nám vymykal z ruky, když se chtěl
sázet, občas dělal ostudu ve městě, když toužil po „domácí
stravě“, ale nakonec skončil šťastně a spokojeně jako majitel hospody.
Prosperující!
To by mě zajímalo, co zklamaní diváci od nového Conana vlastně čekali?
Je to přesně taková béčková ptákovina jako ten starý. Starý měl
skvělou hudbu a bylo to hlavně a především ve své době něco nového a
neotřelého. Praotec žánru. Dnes nostalgická záležitost.
Arnold působil celkem charismaticky, ale to bylo asi tak všechno.
S howardovským Conanem neměl absolutně nic společného, nebo jsem taky
četl špatného Conana. Jason Momoa proti tomu splňuje charakter téměř
absolutně, to mi prostě nikdo nevymluví. Nemluvě o tom, že bylo v každé
scéně vidět, že je nejméně o hlavu větší než ostatní. A o další
nafouklou gorilu se svaly i tam, kde mají všichni ostatní pajšl, bych už
znova opravdu nestál.
Jinak je nový Conan taková relativně příjemná letní blbina. Průměrně
natočená s mizerně sestříhanými akčními scénami a velmi pěkně
vypodobněnou Hyborií. Nijak zvlášť mě ničím neurazila, ale ani
nepřikovala do sedadla. Hromada klišé a předvídatelný děj, ale to jsem
taky vcelku čekal. Prostě fajn na podívání, snad i na další podívání,
ale revoluce v heroic fantasy se (po Solomonovi Kaneovi) bohužel opět
nekoná.
Nicméně mě se fantasy filmy líbí, takže jsem se prostě bavil. Podobným
náturám doporučuji ke shlédnutí, ale netřeba chodit na 3D. V hromadě
akčních scén je to zbytečnost.
Je Momoa dost "conanovitý"? fv - 23. 8. 2011 13:06
Jen bych si dovolila podotknout, že Jason Momoa je vysoký 1.97 cm
(o 3 cm méně než Vitalij a o 6 cm méně než Vladimir z dua bratří
Kličků), zatímco Arnold Schwarzenegger dosáhl na 1.88 cm :-)
Takže fyzicky na toho Conana má. Kromě toho působí docela inteligentně,
jak by se taky u Howardova hrdiny slušelo, a v žádném okamžiku není
směšný – což se o Arnoldovi nedalo říci (i když to bylo šikovně
zabudováno do role).
Záchvat berserkovského vyrtžení má Conan u Howarda minimálně
v povídce "A zrodí se čarodějka!
Tak na starém Conanovi se mi líbila ta „nemegalomanská“ zápletka.
Žádný superzničující artefakt (Red Sonja), žádný démon (Kull) nebo
bůh (Conan Ničitel). Takové příjemně " " „uvěřitelné“ " " (s mnoha
uvozovkami). Přízemní, špinavé. Prostě nějaká sekta, pomsta, …
opravdová S&S proti epic-fantasy.
Mimochodem, po shlédnutí originálního dvd jsem zjistil, že v českém
dabingu rovnou vyhodili scénu, kde Arnie pronášel filozofickou úvahu. :) To
kdyby použili na Tulsu, tak film končí bez sekání hlav. :D Ano, myslím tu
debatu s borůvkami. :))))))
No jo, Momoa se mi líbil v hře o trůny, tam fakt seděl, ale v roli
conana jsem si ho nedovedl představit. A bohužel, nedovedu dál. Musel jsem
si pustit starýho Arnolda abych si spravil chuť. No a víte co? Zdál se mi
lepí než dřív. Skoro dokonalý.
No, nikomu tu novou akčňárnu neberu. Ale poetika Milliusovy verse naprosto
vítězí.
Nic proti Arnoldovi, jednoznačně je první Conan kultovní pecka. Ale
druhý conanovský film s Arniem už za moc nestál – a troufám si tvrdit,
že byl horší než restartovaný Conan s Momoou přes všechna jeho
negativa.
Jenže když si vezmu původního Howardova Conana, tak Momoa je mu typově
(i herecky) blíž. I v tom zmršeném restartu se mihly tóny klasického
fantasy světa, jak vypadal, než ho infikovaly některé primitivní
vyprávěnky.
Když si člověk dosadí Momou-Conana do povídek a knih howardowského
kánonu, zapadá do nich perfektně. Conan byl inteligentní, vůbec ne tupý
svalovec, a některé peripetie v ději těhle příběhů – proč z nich,
u Croma, nevycházejí scénaristé nové verze?! – si žádají
pružnější herecký projev.
Doporučuji komentáře na http://www.csfd.cz/…arbar-conan/ –
Jednoznačně se ztotožňuji s JFL a komentářem hned pod ním…Výstižné,
trefné a daleko lépe napsané, než bych zvládl já sám…
Jistě, souhlas, druhý Conan je skoro k nekoukání a zachraňuje ho jen ta
hudba … No a Momoa vypadá docela dobře, souhlas. Ale u mě je blíž
knižní předloze opravdu ten Arnold. Já ho tak tam prostě pořád vidím,
když si to čtu.
No a s tou inteligencí, Arno má dvě vysoké a i jako guvernér nebyl
nejhorší. A jistě budeš souhlasit, ten svět Milliuse byl prostě
nepřekonatelný.
Ale vše je názor. Přece se nám všem nemůže líbit všechno, ne? Já
zažil doby, kdy se odlišný názor trestal. No a sovětšké filmy byly
opravdu vždy nejlepší.
Jo, a shodou okolností jsem viděl Conana v ruštině. A do toho kina
vyrazím, ne že ne. :-))
Taky souhlas – myslím, že v hodně věcech jsme za jedno :-))
Člověk má své představy o tom, jak by měl literární hrdina vypadat.
Mně se Arnold jako Conan nikdy nějak extra nepozdával, bohužel. Ovšem
první filmový Barbar Conan ano! Millius dokázal to, co po něm nikdo… až
na Jacksona.
Ani Momoa není můj typ, ale blíží se víc tomu, jak jsem si Cimmeřana
představovala – napřed byly knížky, pak teprve film, takže možná
v tom je zakopaný pudlík.
Co se týče inteligence, je známo, že s hereckým uměním nemá nic
společného (totéž charakter, prosím). Jedno z největších hereckých
dřev Dolph Lundgren (i když jako He-Man byl roztomilý), disponuje nejen
tuplovaným vysokoškolským vzděláním, ale taky jedním z nejvyšších IQ
mezi hollywoodskými stars.
Právo na vlastní vkus a úsudek je nejen svaté, nýbrž přímo nutné :-D
Kéž tedy nového Conana přežijete ve zdraví a beze škod.
BTW – tu a tam ruské/sovětské filmy taky nebyly úplně marné,
i když mívaly tendence k zdlouhavosti. ;-) A třeba Chladné léto
1953 byl špičkový akční snímek…
dnes se na ruský film, zejména válečný i historický, rád podívám.
No a pohádky, takový Ilja Muromec … ale thdy jsem se školou chodoli jen na
ty budovatelské…
Doufal jsem, že to bude jinak, ale jediné, co na tomhle snímku fungovalo,
byl Momoa. Kdyby existoval pouze on, pouze Conanova postava, kterou ztvárnil, a
ne ten scénáristický a režisérský průser kolem, bylo by všechno
v pořádku.
Takto je bohužel všechno v prdeli.
Naprosto žádná logika děje nebo chování postav (C. vyhrožuje
blbečkovi na koni, že za ním půjde do pekla, ten se otočí, aby ujel –
barbar po něm nehodí meč, aby třeba se sejmul koně, ale chopí se ženy,
kterou nikdy neviděl, a teprve potom se ho vydá pronásledovat –
svrhávání kamenů kvůli osvobození otroků – incestní narážky mezi
Zymem a jeho dcerou).
Přecházení z noci do dne v rámci prostřihu jediné scény (přepadení
barkasy zymovými muži na pramici).
Naprosto nepochopitelné změny prostředí, v němž se postavy pohybují
(C. a T. vystupují z lodi na pobřeží, políbí se, v příští sekundě
si to rozdávají na seníku pod skalnatým převisem a když se jde T. ráno
projít, je během půlvteřiny v hlubokém lese).
K zeblití směšné náhody (T. v lese okamžitě zajmou zymovy
jednotky – Zym se utáboří se svojí pojízdnou lodí – wtf?- pod
útesem, na němž je zrovna postavený starý katapult).
Zbytečné postavy (černoch na lodi, zloděj).
Nevyužitý potenciál (Zymova lovecraftovská maska), zbytečné scény
(chobotnička v Zymově městě). Ten císařák na bojišti byl eště docela
vtipnej, to uznávám.
A finální souboj, samozřejmě, z opakovačkou jak ze lvího krále
(ďuro zmínil Leoneho, ale toho tu ve spojení s tímhle hovnem nemám
žaludek na to špinit), kde to eště Zym musí pro méně vnímavé (čti
naprosto postižené) diváky pro formu vysvětlit.
Nevim, jestli Nispell ten scénář ani nečet, nebo natáčel film poslepu,
ale takhle nefunkční celek jsem snad ještě neviděl. Kromě remaku Souboje
titánů, ten byl, pravda, ještě horší. A samozřejmě, na scénáři
pracovali tři lidé, kteří by měli v rámci pokání vrátit honoráře a
zabodat si propisky do genitálií. I dyslektická, negramotná holčička bez
hlavy by za deset minut a příslib zmrzliny dokázala vymyslet lepší
příběh než tento.
Jestli se chcete dobře pobavit, jděte do kina. Já u toho řval
smíchy.
Tož já si počkám na DVD, protože od čtrnáctidenního kojence si do
kina neodskočím; nicméně jako závdavek jsem si doma pustila originálního
Conana (nadvakrát, 50 minut jeden den a zbytek druhý den, víc času mi obě
děti naráz nespí) a musím říct, že párkrát jsem zařvala smíchy taky.
Třeba jak zlodějka zpoza sloupu do světla napřed nastrčí koleno a sexy
stehýnko a pak až se podívá, kdo je na ulici… ale jinak to bylo jak
návrat do dětství, kdy filmy byly FILMY, Arnolda v hambatých scénách sem
si užila víc než když mi svého času rodiče zakrývali oči, naprosto mě
rozsekala scéna s knězem (v hlavní roli roucho) – odvolávám, že
Arnoldův Conan všechno řeší mlácením (pravda, on toho kněze nakonec taky
praštil, ale že ho napřed pohotově svede, by mě nenapadlo:)), uslintávala
jsem z „carmina burana“ soundtracku, záporák byl parádně zápornej a
nutno podotknout, že Conanovi udělal dobrou službu dabing Pavla Soukupa (byl
to on, že jo?), protože dodal tu správnou dávku herectví do Arnoldovy
lehké topornosti (doporučuji srovnat scény „What´s best in life“
v originále a v dabingu).
Momoa byl rozhosne lepsi conan nez arnold a ohledne tech reci ze na barbara
vypada arnold vic nez Momoa doporucuji si pustit dil best films horror ( nechapu
proc se to tak jmenuje kdyz o samotnych filmech jako takovich tam toho moc neni
), ktery se zabyva prave arnoldem a kde rikaji ze diky tem jeho svalum nemohl
v tom filmu ani sermovat a proto tam stim mecem macha jak se sekerou :D (
nechapejte me spatne ja ten film miluju, ale tak to proste je ). jinak k novemu
Conanonvi neni to tak spatne a rozhodne doporucuji na to jit ve 2d protoze ve 3d
je to o stupen horsi film a podle me i dusledek toho ze to ma tak spatne
odnoceni ( byl jsem na obou projekcich ).
Absolútne nesúhlasím s recenziou. Podľa mňa sú to KYDY !!! Tento Conan
je správna S&S fantasy. To čo fanúšik žánru chce a očakáva aj
dostane !! Odo mňa 10/10 !!
druhý zhlédnutí s mou drahou, no, … nechci nikoho urazit … bylo to
prostě hrozný… Ten Momoa se tam dost snažil, potenciál hoch má, ale
s tímhle se nedalo fakt nic dělat.
Nelogické, roztrhané, přitom tempo zběsilé když nebylo kam spěchat a
naopak … v kině nás bylo jen pár. holt se asi kvalita projevila. I ten
nepovedenej Conan ničitel byl o 100% lepší.
Ufff. Asi si budu muset spravit chuť Arnoldem.
upřímně, kdyby po na posledních deset minut filmu vypli proud, byl bych
odcházel k kina s větším nadšením. Nový Conan až skoro do konce
dokázal držet jakous takous hranici primitivně napsaného, béčkového
splatter filmu, ve kterém se bouchají mečem po hlavě a pózují v drsných
(a roztomile nesmyslných) pozicích.
Bohužel, děj jako takový připmíná splácaninu amatéra první kategorie,
které učím na dílnách tvůrčího psaní. Úvod dobrý, střed filmu
pořád dobrý, konec je nelogická splácanina, nedotažení jakéhokoliv
nápadu a ohavná destrukce celého filmu doslovným pádem do propasti.
Useknuté a odfláknuté.
Hudba je příšerná, v tom má Pepa absolutní pravdu. Nelogická, pitomá,
rušivá a nevhodná.
Jason Momoa je pro mě lepší Conan, než Arnold – taková divokost v lehce
podmalovaných očích zaujme, méně svalů a drsnější postoj s mečem
válcuje exguvernéra na celé čáře. Tomu fakt šel jenom ten
Terminátor.
Když to tedy shrnu, tak kdyby nebylo konce, z filmu je příjemný krvavý
béčkový snímek, který si na nic nehraje, a který věrně adaptuje
jednoduchost Coanových prvních povídek. Tam skutečně nešlo o nic jiného,
než film zobrazuje. Kdyby nebyl scénárista debil a udělal lepší konec,
než podprůměrný amatér, filmu bych se nebál dát 60% a nesrovnával ho
s původním Conanem jenom kvůli té zpropadené hudbě. Takhle si film
podřezává větev sám pod sebou a kvůli pitomému konci i benevolentní
divák přestane tolerovat idiotské nelogismy, kterých je ve filmu hodně, ale
dají se přejít.
Pro mě tedy 40%, jen za krásné vizuální zpracování Hyborie.
Ale na nový Souboj titánů to nemá, to je opravdu zatím megaskrávovina na
entou, kde ne je rozpočet toho filmu plus celosvětové tržby.
Arnold vs Momoa
Z mého pohledu se Momoa přibližuje Howardovu Conanovi leda tak výškou
(193 cm) a to prostě nestačí. V jedné ze svých povídek (Za Černou
řekou) se Howard doslova zmiňuje o objemu Conanovy paže, jež se měla
vyrovnat stehnu pruměrného muže. Momoa je na tuto roli jednoduše příliš
subtilní. Arnold v tomto směru ovšem vyhovuje dokonale, svým zjevem, ostře
řezanými rysy dobře ztělesňuje auru síly a výhružnosti. Také typovo
daleko lépe odpovídá Keltum, kteří v howardovské vizi světa (viz
Nemedijské kroniky) o mnoho tisíc let později vzešli z Cimmeřanu, než
Havajec Momoa. Jen škoda těch černých vlasu a rovně
zastřžené ofiny…