| |
Rozhovory
26.7.2012 | Článek si četlo 3578 čtenářů |
Fakt hustej rozhovor s Františkem Kotletou
František Kotleta se nedávno objevil v České republice. Na chvíli se zastavil v Bruntále a pak se na otočku v utajení mihnul i na Festivalu fantazie v Chotěboři převlečený v kostýmu Darth Vadera. Náš spolupracovník se převlékl za princeznu Leiu, a tak se mu povedlo z Františka vymámit krátký rozhovor. Přetiskujeme jej neautorizovaný v přesném znění.
V České republikce jste se stavil jenom na otočku,
předpokládám, že se brzy zase vrátíte do Brazílie.
Chceš přes držku?
Cože?
Jestli chceš přes držku. Když mi Tom Němec volal a prosil mě, abych ti
zodpověděl nějaké dotazy, tak jsem mu říkal, aby mi ten člověk
nepokládal otázky, kvůli kterým bych ho měl zastřelit. A ty se rovnou
zeptáš, kam mám namířeno.
Omlouvám se, byl jsem jen zvědavý.
Zvědavost už přivedla na krchov mnohem větší frajery než jsi ty. Tak
na co se chceš zeptat?
Máte už dopsaný třetí díl Bratrstva krve?
Jasně. Má ho teď mladej Němec. Piluje to, což je pěkná hovadina,
protože na mým textu není co zdokonalovat, ale budiž. Já mám pro toho
mladýho panice slabost, já mu to dovolím.
Aha, panic, píšu si. Poslyšte, Františku, stihnete si občas
přečíst i nějakou svoji konkurenci?
Jasně, já čtu hodně. Baví mě to. Teď jsem si něco přečetl od
Martina Moudrého, ale určitě to bylo naposled. Že neumí psát, to mi
nevadí, spíš mě děsí, že se začal orientovat na čtyřprocentní
menšinu. Tohle mě nebere.
Vadí vám homosexuálové?
Kdepak, mně buzíci nevadí, teda až do chvíle, než mi zkusí strkat
svoje nádobíčko před obličej. Pak prostě beru do ruky svůj řeznický
sekáček a dělám krátkej proces. Jak už nemaj mezi nohama nic, s čím by
se dalo houpat, tak se zklidněj.
Dobře, a co nějací další autoři?
Mám rád samozřejmě Jirku Kulhánka a taky Žambocha. Baví mě i Schink,
i když je to taky děsnej panic uhrovitej. Osobně mám rád i Kopřivu
s Procházkou, ale třeba od Procházky už nic nečtu.
Proč?
Je to strašnej intelektuál. Používá cizí slova a tak. To mě nebaví.
To je možná pro nějakýho rampase, ale nic pro mě. Každopádně ten chlap
osobně je frajer. Taky jsem podle něho napsal postavu Gerharda.
Objevují se v Bratrstvu krve ještě nějaké další reálné
postavy?
Jasně. Třeba postava inspirovaná Petrou Neomillnerovou. S tou bych chtěl
mít sex. To tam napiš a dej jí můj email, ať se ozve.
No, když už jsme u toho sexu, máte nějaké děti?
Jo, ale kdo by to počítal.
Cože?
Já děti neřeším. Ty holky za mnou chodí a říkají: Franto, tohle je
tvoje dítě. A já jim na to odpovídám: A co jako? Podívej, jestli je to
opravdu Kotleta, pravej Kotleta, tak si mě prostě jednou najde a dá mi přes
držku za to, jaký jsem mizerný fotr. Pak ho uznám za opravdovýho Kotletu.
Do té doby jsou to všechno jenom půlkotlety. Ale můj brácha to nějak
eviduje a posílá těm holkám alimenty, což není nic jiného než moderní
forma výpalného. Ale on je takový měkkosrdcatý, tak to respektuju.
S kým z fandomu byste chtěl mít kromě Petry Neomillnerové
ještě sex?
Pominu-li teoretickou možnost dostat do postele obě sestry Lukačovičovy,
tak s Pavlou Lžičařovou.
Sakra, tuhle otázku jsem asi neměl pokládat. Co když to Pavla
neotiskne?
Otiskne. Bude ráda. A ať s sebou vezme Neomillnerovou.
Uf, pojďme raději do bezpečnějších vod. Co třeba politika.
Máte nějakého favorita v prezidentské volbě?
Jo, Miloše Zemana. To je frajer. Jednou jsme se spolu ožrali, to už je
dávno. Bylo mi tak čtrnáct. Ten ďábel mě nejen přepil, ale ještě
sežral na posezení víc jitrnic než já. Jestli toho chlapa nebudete volit za
prezidenta, tak jste parta Martinů Moudrých, to si pište.
A co mezinárodní politika?
Sere se to, chlapče, sere. Co jsme ztratili ten kufřík s virem chřipky
zmutovaným s ebolou, tak nějak nemám klidný spaní.
Co?
Kurva, budu tě muset zastřelit. Promiň.
Ne, prosím, ne, já už jsem zapomněl, co jste říkal.
Opravdu.
Dobře, že jsi kámoš s Němcem, ale jinak už by bylo po tobě. Tuhle mi
taky jeden takovej pokládal blbý otázky, až jsem se neudržel a dal mu přes
držku. Ale zase to byl frajer. Poslal jsem mu na JIP dvě jitrnice a on
vzkázal, že mě nebude žalovat. Hodnej kluk.
Odkud byl?
Z nějaký sardele, či co.
Myslíte Sarden?
Jo, takovej krpatej, předtím neměl ty jizvy, co má dneska. Kámoší
s takovým divným, co se mu smějou, že má strašně malý péro.
S Davidem Stefanovičem?
Jo, s tím.
Aha, tak to bude Martin Stručovský. Toho jsem dlouho neviděl, tak
už vím proč. No nic, chtěl jsem se ještě zeptat jaké máte rád
zahraniční autory?
Juraje Červenáka mám rád. Na Maďara píše docela slušně.
Dobře, no, tak já už raději končím. Přeji hodně štěstí ve
vaší další práci, ať už je to co je to.
0 0
Dardalion - 26. 7. 2012 06:12
|
0 0
Kulagin - 26. 7. 2012 07:47
|
0 0
Schramm - 26. 7. 2012 08:43
„Juraje Červenáka mám rád. Na Maďara píše docela
slušně.“ LOL
|
0 0
Lodon - 26. 7. 2012 09:05
Řekl bych, že tu si někdo zatraceně moc užívá, že si může dělat
legraci ze všech svých kamarádů a autorů fantastiky. Ale jsem za toho
magora rád, alespoň je sranda. A bru(n)tální :-)
|
0 0
Kulagin - 26. 7. 2012 09:41
To je „sranda“ přímo k „popukání“.
|
0 0
Kulagin
Sirius - 26. 7. 2012 09:47
|
0 0
to Sirius
Kulagin - 26. 7. 2012 09:52
Mě to přijde jako pubertální žvanění.
|
0 0
...
Ďuro Č. - 26. 7. 2012 10:04
|
1 0
Fenris 13 - 26. 7. 2012 10:07
Asi nejdůležitější otázka…bude nějaké video té trojky s Petrou a
Pavlou? :-))) A Ďuro se pěkně vybarvil, kluk jeden maďarská… :-)
|
0 0
Kulagin
Sirius - 26. 7. 2012 10:10
věc pohledu. Mě to přijde jako dobrá sranda :)
|
0 0
to Sirius
Kulagin - 26. 7. 2012 10:15
Tak to si vystačíš s málem.
|
0 0
Kulagin
Sirius - 26. 7. 2012 10:28
to víš, já jsem skromnej :)
|
0 0
to Kulagin
Lodon - 26. 7. 2012 10:28
Nedošlo ti, že ta „zemitost“ je od začátku cílená? Franta je
řezník z Bruntálu a kdyby mluvil jinak, asi by mě to dost vytočilo.
|
0 0
Anonym - 26. 7. 2012 10:29
|
0 0
to Lodon
Kulagin - 26. 7. 2012 10:38
Jistěže to chápu. O to mi to připadá trapnější. Adorace násilí,
vulgárnost, to ti přijde vtipné?
|
0 0
Kulagin
Sirius - 26. 7. 2012 10:44
nj, prostě nejsi cílovka :)
|
0 0
to Kulagin
Lodon - 26. 7. 2012 10:46
Pokud si pamatuješ, od začátku je Franta parodie sebe sama, parodie na
frajírky, kteří se přesně takhle chovají. Mě to baví, protože celý ten
„kotletovský“ příběh má ve své podstatě dost vrstev a můžeš si
vybrat tu, která tě baví, nebo třeba ne. Každopádně by mě zajímalo, kdo
ty knihy píše, protože by mě baví taky. A víc než to
všechno okolo.
|
0 0
to Sirius, Lodon
Kulagin - 26. 7. 2012 11:19
Sirius – Tyhle řeči o „cílovkách“ jsou pěkně mimo. Touhle
pokřivenou optikou lze „obhájit“ jakoukoliv odpornost.
Lodon – Víc vrstev? Nějaký spisovatel ( nebo spisovatelé) píše pod
pseudonymem stejně, jako píše pod vlastním jménem. Příběhy o
„drsňácích“ plné nesmyslného násilí a „hlášek“. Nevidím v tom
nic parodického nebo zajímavého.
|
0 0
Kulagin
Sirius - 26. 7. 2012 11:20
proto říkám, že nejsi cílovka. Prostě tě to nebere.
|
0 0
to Kulagin
Lodon - 26. 7. 2012 11:22
Tvůj názor respektuji, v pohodě. Jen nevím, proč to vlastně čteš,
když tě to od začátku sejří. Mě to baví, tebe ne. Na pivu bychom si
třeba dobře pokecali, kdybychom nebyli dva internetoví anonymové :-)
|
0 0
Franta jede
Pavel - 26. 7. 2012 11:43
Franta se opět ukázal. Nikoho nešetří, žádná nit nezůstala suchá a
tak to má být. Jednou je to řezník, tak to prostě musí být maso :)
Kulagin – ty to bereš moc vážně, pak chápu, že ti to vadí. Kotleta
funguje stejně jako olivy – buď je miluješ, nebo nenávidíš, nic
mezi tím…
|
0 0
to Sirius, Lodon
Kulagin - 26. 7. 2012 11:54
Sirius – Dám ti příklad: Někdo bude provádět něco špatného,
např. mučit zvíře. Ty se proti tomu ohradíš. A on ti otlemeně odpoví,
že nejsi cílovka. Chápeš? Prostě jsou věci, které jsou špatné sami
o sobě. A adorace násilí k nim patří.
Lodon – Čtu to, abych měl přehled. Násilí je samozřejmě
i v jiných knihách, ale nemělo by být samoúčelné. Dělat z šílenců
a vrahů hrdiny je chyba.
|
0 0
to Pavel
Kulagin - 26. 7. 2012 11:57
Že bych Kotletu nenáviděl se říct nedá. Za tolik osobní angažovanosti
mi jeho knihy nestojí :-)
|
0 0
Lampen - 26. 7. 2012 12:55
|
0 0
Kulagin
Sirius - 26. 7. 2012 13:00
je to literatura ne reál – já samozřejmě taky násilí v reálu
nemám rád, ale tady mi nevadí.
|
0 0
to Kulagin
Lodon - 26. 7. 2012 13:40
Promiň, ale teď jsi trošku ulítl. Kotleta nedělá z šílenců a vrahů
hrdiny. Neblázni. Chápu, že se ti to nechce číst, ale v těch knihách
není hrdinou jediný šílenec. Naopak.
|
0 0
rejpal Kulagin
Střelec - 26. 7. 2012 14:30
Kulagin je profesionální rejpal a jeho argumenty občas ujíždějí.
Doufám, že je aspoň vegetarián, nebo vegan. Obstarání kusu flákoty na
talíř leckdy (reálně, ne na papíře) zahrnuje daleko horší věci, než do
kterých se tu naváží a konzumace masa by tedy byla v přímém rozporu
s jeho proklamacemi, jinak je to z jeho strany jen vrtění psem.
Akční krváky podávají virtuální masakry s jistou dávkou černého
humoru, TV zpravodajství totéž předkládá v balení otravné cílené
propagandy a sem-tam k tomu přihodí i střípek reality.
|
0 0
PR má Franta Kotletovic zmáknuté na jedničku
Herne - 26. 7. 2012 14:48
To se musí nechat. Diskuze o hovně, ale dělá se kolem toho takový
„umělý“ rozruch, že se to pěkně rozkřikne a o FK se dozví i ti, co
by ho jinak nečetli. Na SF čtivo velmi dobrá klaka. Jen tak dál :-)
|
0 0
to Střelec
Kulagin - 26. 7. 2012 15:04
Takže podle tebe každý, kdo není nadšený z hromad mrtvol a potoků
krve, je rejpal a vegetarián? Tys hotový psycholog! :-)
|
0 0
to Fenris 13
Schramm - 26. 7. 2012 15:28
Je to sice trošičku bulvární… Ale pro návštevnost webu je třeba
něco udělat, že áno? Asi to předložíme redakční radě – a
minimálně se ukáže, zda je Fantasy Planet demokratické médium, jestli
převáží hlasování redaktorů nebo šéfka prosadí právo
šéfredaktorského veta :D
|
0 0
to Kulagin
Schramm - 26. 7. 2012 15:33
Nebral bych to tak vážně. Holt buď přistoupíš na pravidla hry a
bavíš je nebo prostě ne, co naplat. A interpretace obsahu? Hmmm… Píše
Kotleta jen a pouze o potocích krve nebo o odvaze, spravedlnosti,
přátelství a odhodlaném boji za spravedlnost a lepší svět? :D Kdo má
pravdu? A je to vůbec důležitý? Kotletovi je to myslím šumák, akorát si
počítám myslí něco o Martinech Moudrých (řekl bych, že tohle
přirovnání má potenciál se ujmout :))
|
0 0
to Schramm
Kulagin - 26. 7. 2012 15:44
Já to vážně neberu. Vážně to bohužel berou jiní. Mimochodem, znáš
tu teorii, že ten, kdo často dělá narážky na Martiny Moudré, je nejspíš
sám Martin Moudrý? :-)
|
0 0
to Kulagin
Schramm - 26. 7. 2012 15:55
To neznám, nemyslím si to a ani bych to nikdy neřekl (mám respekt ze
sekáčku na maso :-))
|
0 0
Lament - 26. 7. 2012 16:12
LOL, František se na naší fantastické scéně zahnízdil opravdu skvěle,
byť je neustále v čudu. Mrzí mě ovšem, že mi nikdo z těch, co to
jistě věděli, neprásknul jeho FF Vader identitu. Ta mafie kolem naší
fantastiky fakt asi funguje, i když jsem tomu nechtěla věřit. :(
|
0 0
Mrfko
Peter Šufliarsky - 26. 7. 2012 16:16
Chlapík sa hrá na ostrého čo?
|
0 0
Passa - 26. 7. 2012 16:51
Já bych tipla, že Kulagin je Kotletův pseudonym, aby ty debaty
byly delší…
|
0 0
perfektní PR
Brny - 26. 7. 2012 16:51
Taky obdivuju geniální PR, jaké tento autor předvádí. Rozhodně si
nevzpomínám na žádnou českou SFF knížku, která by měla tolik
pozornosti. Prostě profesionální práce, sice trochu bulvár, ale funguje
to… A přitom je to v zásadě „brak“, i když se to čte moc
hezky :-)
@ Kulagin – myslím, že nikdo z diskutujících tuto knížku a její
propagaci nebere vážně, spíš mají větší pochopení pro černý humor a
recesi, občas trochu na hraně, ale jak je vidět, zabírá to…
|
0 0
...
Ďuro Č. - 26. 7. 2012 17:29
S každým ďalším Kulaginovým príspevkom som viac a viac presvedčený,
že je to sám Franta. ;-)
|
0 0
to Ďuro
Lampen - 26. 7. 2012 17:42
Mistře Ďuro, myslím, že takového magora by ani mistr Kotleta zahrát
nedokázal :-))
|
0 0
Sirius - 26. 7. 2012 17:55
Ďuro, blbost. Franta je zpátky v Brazílii a nemá připojení k netu.
Kulagin bude určitě jeho bratr Josef.
|
0 0
Schramm - 26. 7. 2012 18:04
Ale děti… Přece nevěříte, že nějakej Kotleta v reálu existuje?
Žádnej Franta, žádnej Josef… Dyk je to jasný… Píše to Kulhánek pod
pseudonymem, kterýmu došlo, že poslední knížky byly krok vedle, ale je mu
stydno to otevřeně přiznat, takže se vrátil k tomu, co umí
nejlíp :D
|
0 0
Dardalion - 26. 7. 2012 19:14
Než sem odešel do práce, tak sem se u článku královsky
pobavil. :)
A když sem se vrátil a čet tuhle debatu, tak sem se bavil zase. A chtěl
sem napsat, kdo si myslím, že je Kulagin, páč si myslím, že v reálu
nikdo tak absolutně bez nadhledu neexistuje.
Ale Ďuro mě předběhnul. :D
|
0 0
ahmed - 26. 7. 2012 19:29
„Pominu-li teoretickou možnost dostat do postele obě sestry
Lukačovičovy…“ Zabil! :-)
|
0 0
to Lampen, Dardalion
Kulagin - 26. 7. 2012 20:04
Lampen – Ty myslíš? Tomu nevěřím :-)
Dardalion – Jestli nadhled znamená, že se mi mají líbit pubertální
vyprávěnky, pak jsem bez nadhledu :-)
|
0 0
Tereza - 26. 7. 2012 22:52
neznám tyhle webovky
neznám ani toho člověka ani ty o kterých mluví (kromě Stefanoviče)
čtu to, protože to Stefanovič okomentoval někoho, kdo to nasdílel na FB a
já mám psát diplomklu a nechce se mi, tak dělám cokoli
a nic z toho asi číst nikdy nebudu, ale líbí se mi zmínka
o Stefanovičovi :-P
|
0 0
pííís - 26. 7. 2012 22:58
jooooooooooooooooooo. rozhovor i komenty nádherné… A ať s sebou
vezme Neomillnerovou… Vskutku povedené.
|
0 0
re: Tereza
DPS - 26. 7. 2012 23:19
Ty fakt při tý diplomce nevíš roupama co by, viď? :-) Jen počkej!
|
0 0
re: DPS
Tereza - 26. 7. 2012 23:26
A je to jenom tvoje chyba :-P
|
0 0
Keplik - 27. 7. 2012 00:55
Nemohli byste mi nekdo prelozit, co psal Duro? Ja madarsky neumim. Diky
moc. :-)
|
0 0
to Keplik
Lucia - 27. 7. 2012 01:22
igen = áno
ostatné snáď netreba :-) :-) :-)
|
0 0
2 Kulagin
BorgDog - 27. 7. 2012 02:27
Rozhovor mě pobavil, což myslím bylo jeho účelem. Vážně ho neberu,
tak jako vážně neberu tento typ tvorby obecně. Ovšem tvá argumentace mi
přijde na hraně – kam bys potom zařadil třeba film Mechanický pomeranč?
Je horší či lepší než Kotleta? A proč? Je mi líto, že to musím
říct, ale tvoje projevy pod tímto hlavně humorným článkem mi
připomínají jistou entitu mávající tu před časem mečem pravdy (bohužel
ne tím od Goodkinda) pod nicky ordog a Julietta.
|
0 0
Passa - 27. 7. 2012 06:18
Těší mě, že můj tip někdo sdílí, Ďuro:))
Schramm: Jestli je reálný Kotleta, se vzhledem k míře stylizace dá
pochybovat (mrk, bojím se sekáčku:)). Ale že je vymyšlený Kulagin, to je
snad evidentní, nikdo soudný by snad nešel do debaty vyzbrojen salonním
humanismem a argumentačním aparátem filosofa devatenáctého století.
|
0 0
to BorgDog
Kulagin - 27. 7. 2012 07:19
Meč pravdy jsem nečetl. Mechanický pomeranč je film, který tak jak byl
zamýšlen, pochopí velmi málo lidí. Ostatní jako obvykle obdivují
násilnického hlavního hrdinu. A jestli je lepší nebo horší než Kotleta?
Inu, pro někoho tak, pro jiného jinak. Tady nejde o jeden film či knihu, ale
o obecný kult násilí, který může u mentálně slabších jedinců vést
k napodobování jejich „hrdinů“. http://zpravy.idnes.cz/…ranicni.aspx?…
|
0 0
to Kulagin
Schramm - 27. 7. 2012 07:52
Mě zas přijde dost nebezpečný tohle podrahový provazování excesů
jedinců s uměleckou tvorbou. Co konkrétně o tomhle případě víme? Jen
to, že magor střílel na Batmanovi a říkal si Joker. Teď to nemyslím na
Tebe, ale tyhle názory už jsem zaregistroval: je na vině Batman a jeho
tvůrci nebo selhala společnost a rodina? A nebo ano jedno a jde o „vadný
kus“, který se občas najde v každé „výrobě“? Nechci rozjíždět
paralelní flame, ale přijde mi to jako někdejší tažení proti rockové
hudbě a soudní řízení např. s Judas Priest, že pod vlivem jejich muziky
kdosi spáchal sebevraždu. Dalším krokem je pak cenzura. A k Mechanickému
pomeranči: nechci to absolutizovat, neb mám asi kliku a nestýkám se
s blbci, ale neznám nikoho, kdo by hlavního hrdinu adoroval a film na něho
zapůsobil jako propagace násilí.
|
0 0
to Schramm
Kulagin - 27. 7. 2012 08:10
Lidé ztrácejí schopnost rozeznat dobro od zla. Namísto „Batmanů“
následují „Jokery“.
|
0 0
Schramm - 27. 7. 2012 08:18
Což je, jak soudím a říkám, problém společnosti. Navíc, pořád
hlavně té americké.
|
0 0
Brny - 27. 7. 2012 08:21
a někteří lidé zase ztrácejí schopnost rozeznat nadsázku a
recesi …
|
0 0
Kulagin
Dardalion - 27. 7. 2012 08:43
Čím dál víc nás přesvědčuješ, že si z nás jen děláš
legraci. :D
Ale jako marketingovej trik to je dobrý. ;)
|
0 0
to Dardalion
Kulagin - 27. 7. 2012 08:47
Ono je vás Dardalionů víc?!
|
0 0
problém
Střelec - 27. 7. 2012 08:57
Kulagine – tvůj problém je, že svý žvásty o adoraci násilí cpeš
i pod tituly, které jsou o něčem úplně jiném. A tvoje argumentace
tejráním zvířátek (podle mýho je to plejtvání jídlem) silně
připomíná zvířatoprávní/zelený aktivisty a agresivní vegetariány.
Výsledkem práce podobných žvanilů je, že dost lidí není schopno zabít
potravu (třeba kapra), ale likvidace jedinců vlastního druhu jim nečiní
potíže. I podle našich patagrafů dostanu větší flastr za špatně
zabitýho psa, než za „nešťastnou náhodou“ zabitýho Kulagina. A to je
ve skutečnosti špatné, krváky s touhle realitou nemají nic
společného.
|
0 0
to Střelec
Kulagin - 27. 7. 2012 09:12
Co máš pořád s tím vegetariánstvím? Ty jsi ten příklad, co jsem
dával Siriusovi nepochopil, viď?
|
0 0
Ad Kulagin, násilí etc.
pidluke - 27. 7. 2012 10:22
Zajímavá diskuse, Kotletu čtu, podobně jako spousty jiných autorů a
nebudu ho hodnotit. Ale co se týče „adorace násilí“ a „srandy“,
určit hranici nelze, ta se jenom permanentně vytyčuje. To co bylo před
padesáti lety nemyslitelné, je dnes normální, ale za padesát let to může
být nemyslitelné opět. Myslím, že existuje jistá hranice mezi zlem a
dobrem, a tu permanentně atakuje odpověď na otázku, jestli existuje něco
cennějšího než váš život.
|
0 0
Ale pochopil Kulagine
Střelec - 27. 7. 2012 13:23
Většinou tady argumentuješ stylem militantního trávožrouta –
aktivisty a tak tě jako takovýho beru. Tvůj příklad byl naprosto mimo
mísu. Kdybys prudil pod knihou, kterou jsi poctivě přečet a ne pod
fiktivním rozhovorem s iluzí, který tvoří sám o sobě specifický
literární útvar, bylo by to svým způsobem k věci. Ze všeho nejvíc ale
připomínáš toho permanentně kyselýho režiséra ze Součkovo Bláznů
z Hepteridy, kterej si k snídani vybíral tu nejsypanější housku a pak ji
s pocitem osobní křivdy zbavoval soli a máku do posledního zrníčka.
|
0 0
2 Kulagin
Anonym - 27. 7. 2012 14:11
Definuj mi, prosím, pojem „adorace násilí.“ Hodně a často se o něm
mluví, ale zatím jsem nikde nenašel definici, kterou bych pokládal za
uspokojivou. Pokud toto definujeme jako násilné prvky (vražda, ublížení na
zdraví…) v obsahu, pak násilí adoruje každá detektivka, kde se stane
vražda. Hodně jich se navíc snaží, aby divák pochopil důvod jednání
vraha, dokonce s ním občas sympatizoval – čili, podle tvé argumentace je
Agatha Christie na stejné úrovní jako František Kotleta? Nebo problém
vidíš v množství? Pak ale definuj, kolik vražd je „mnoho?“ Dvě? Tři?
Co potom válečné filmy či knihy? Adoroval Spielberg ve svém „vojínu
Ryanovi“ také násilí a měla být jeho úvodní scéna vylodění
v Normandii zakázána? Adorovala násilí Stoneova „Četa?“ Coppolova
„Apokalypsa?“ Troufám si říct, že u Spielberga je početně zhruba
stejně mrtvol jako dejme tomu v „Komandu“ – ale vojín Ryan je dobrý,
zatímco „Komando“ ne? Na základě čeho to rozlišuješ?
A k Batmanovi – to, co uvádíš jako příklad, je hodně nebezpečný
směr uvažování, na který tu poukázal Schramm. Osobně mě vedle masakru
zaráží například fakt, že někdo vezme na půlnoční premiéru filmu jako
Nolanův Batman sedmileté děcko – ale na tom nesejde. Podstatné je, že se
tady vezeš na „módní vlně“ a dle mého názoru jen opakuješ argumenty
některých salónních intelektuálů – kteří si často ani neobtěžují
zjistit fakta:
http://respekt.ihned.cz/…skem-vrahovi
|
0 0
sorry a údiv
jwp - 27. 7. 2012 14:36
Onlouvám se všem, i na facebooku, kam jsem to uvedl jako fakt, když jsem
si fakt nemyslel, že takový idot a hovado pseudo-humanisticko-onanistický
jako „kulagin“ prostě nemůže v životě existovat. Já fakt myslel, že
to je sám Kotleta…
Takže pokud pod tím je fakt existující hovado, tak musím předefinovat své
rozdělení blbců – protože tady výrazy pseudo-humanistickej zmrd ani
čůrák pseudointelektuálskej, ba ani člen redakce Interkomu nebo
parlamentu, nedosahuje jeho velikosti…
P.S: Já opravdu myslel, že to je naaranžovaná sranda… ty vole, to jsou
fakt mezi náma kreténi…
Ostatním dikstujícm snad jen sdělím, že jakékoliv argumenty v případě
tohoto nemocného honibrka nemají význam.
|
0 0
to Střelec, Anonym, jwp
Kulagin - 27. 7. 2012 14:49
Střelec – Za to se nestyď, že něčemu nerozumíš.
Anonym – „Adorace násilí“ se netýká ani tak tvůrců, jako spíš
určité části fanoušků jejich děl.
jwp – To jsou zase výrazy, že ti není hanba.
|
0 0
Sirius - 27. 7. 2012 14:57
|
0 0
2 Kulagin
BorgDog - 27. 7. 2012 15:02
Každopádně jsi mi neodpověděl na otázku, CO to je adorace násilí.
Začínáš v tom kličkovat, z tvůrců přesouvat „problém“ na diváky,
ale podstata zůstává stejná. Adoruji násilí ve chvíli, kdy začnu
sympatizovat s vrahem v knize od Agathy Christie?
|
0 0
Kulagin - 27. 7. 2012 15:14
je mi hanba, Kulagine, ano – fackuje mě hanba , ale fakt si při
přečtení tvých argumentů a opravdu totálního nepochopení nadhledu a
normální lidský srandy nemohu pomoci, ach…
Ani nevíš, jak mne to mrzí, chlape, ty mé vulgární, ach tak
sprosťoučké výrazy…
|
0 0
Tereza - 27. 7. 2012 15:26
jwp je Kulagin a omylem si nepřeklikl nick?
|
0 0
Anonym - 27. 7. 2012 15:29
Spíš obráceně. Taky se mi to tu stává, že omylem napíšu jméno do
předmětu nebo naopak. Nepíšu sem často, nejsem zvyklý na zdejší
systém – ale myslím, že tohle každý pochopí.
|
0 0
BorgDog - 27. 7. 2012 15:30
No, a někdy ho zapomenu napsat úplně, že jo… :-)
|
0 0
to BorgDog
Kulagin - 27. 7. 2012 16:06
Adorace násilí je takové to velkohubé oslavování „krutopřísných
cool gore masakrů“. Už jsme se o tom jednou spolu bavili, v té debatě
jsi pro změnu obhajoval markýze de Sade. Jinak nechápu, proč bys měl
sympatizovat s vrahem, byť v knize od Agathy Christie.
|
0 0
Kulagin
Sirius - 27. 7. 2012 16:11
dokážeš pochopit, že je rozdíl mezi realitou a fikcí? Vrahovi v reálu
bys určitě nefandil, to ani já ne, ale co třeba takovýmu Jokerovi? Vždyť
třeba ten, kterého hrál Nicholson je svým způsobem sympatický, že mu
divák bude fandit
|
0 0
to jwp
Kulagin - 27. 7. 2012 16:12
Svým fanouškům bys měl jít příkladem. Neklít, nekouřit, nepít,
cvičit!
|
0 0
to Sirius
Kulagin - 27. 7. 2012 16:14
Já to pochopit dokážu. Mnozí jiní ne. Fandit by člověk měl Batmanovi,
ne Jokerovi.
|
0 0
to Anonym atd.
Schramm - 27. 7. 2012 16:14
Trefa! Já osobně mám dost problém o Denveru mluvit, protože je to
prostě smutná věc. Ale to cos napsal, mě taky napadlo. Proboha, jaký rodič
jde v tuhle hodinu do kina s nemluvnětem? Nebo jinak, jaký rodič jde do
kina s nemluvnětem? Nechci to srovnávat s magorem s bouchačkou, probůh,
ale tady podle mě opravdu není na vině Nolan nebo Ledger nebo kdokoliv
další. Neříkám, že se ta ohranice vnímání neobrušuje – ale takhle
jde posuzovat míru vkusu ve vztahu k 20., 19. i 18. století. Nebo jinak,
kdysi člověka rozhodil odhalený kotníček, dneska s náma v podstatě
nehne viditelná podprsenka. Dělá to za lidí obecně sexuální násilníky?
Myslím, že podobný to bude s tím násilím, ať už se bavíme o Kotletovi
nebo Mechanickém pomeranči. Můj názor je, že pokud má člověk kvalitní
základy díky rodině, tu hranici pořád vnímá a reálně ji nepřekročí.
Jak jsem napsal jinde, to že mi přijde že postava Nerix má literární
potenciál v rámci příběhu, neznamená, že bych tohle jednání schvaloval
v reálu. Je to snad schizofrenie?
|
0 0
Anonym - 27. 7. 2012 16:17
Velkohubé oslavování „krutopřísných cool gore masakrů“není to
samé jako jejich páchání. Ty to ale na stejnou úroveň dáváš – a
absolutně pomíjíš, že by to mohla být prostě nadsázka a nevážná
legrace. Markýze de Sade jako osobu jsem neobhajoval, obhajoval jsem právo
psát i číst díla jeho typu a to, že potlačovat oboje vede často
k horším následkům. A co se AC týče, zalovím jen namátkou – znáš
Vraždu v Orient Expressu?
|
0 0
to Kulagin
Schramm - 27. 7. 2012 16:21
Pak ale předpokládáme, že je dobro a zlo skutečně černobílé, když
to podáš takhle jednoduše. On ani ten Joker (ve filmu!) není postava, která
by byla úplně beze smyslu a právě to se mi na Nolanovi líbí. Ten
zdvižený ukazovák bacha, nic není tak jednoduché jak se zdá,
přemýšlejte. Byť to ve výsledku vede k tomu, co říkáš, fandíš
Batmanovi a ne Jokerovi.
|
0 0
Anonym - 27. 7. 2012 16:22
Že jde s nemluvnětem obecně do kina, to bych i pochopil – viděl jsem
to, matka dala v předsálí miminu „cucnout,“ to spokojeně usnulo,
prospalo celý film a šlo se domů. Je to asi extrémní řešení, ale pokud
nemá rodinu, nesežene hlídání, apod. – budiž. Ovšem co si může
z Nolanova Batmana odnést sedmileté dítě? Těžko ten film vůbec pochopí,
bude jen „koukat na paňáčky…“ ale máš pravdu, tohle téma sem
skutečně nepatří. Se zbytkem souhlas. Například jsem ještě neslyšel,
že by sledování pornofilmů z někoho udělalo násilníka…
|
0 0
Sirius - 27. 7. 2012 16:27
sakra, ale proto je to film/komiks/knížka. Můžu fandit parchantovi a
užívat si, jak škodí hrdinovi a nesvazuje mě to nějakými zákony a
normami.
|
0 0
2 Sirius
BorgDog - 27. 7. 2012 17:05
Nebo se jen zamýšlet nad tím, PROČ škodí. Co takový film „Volný
pád?“ Myslím, že ten by do kategorie „adorace násilí“ dle Kulagina
spadal také. Protože kdo někdy neměl chuť vyrovnat si spory se světem
obdobným způsobem? Ovšem… kdo vyrazí se samopalem na snídani do
McDonalda?
|
0 0
2 BorgDog
Sirius - 27. 7. 2012 17:09
|
0 0
to BorgDog, Schramm
Kulagin - 27. 7. 2012 17:34
BorgDog – Nepodsouvej mi své názory. Film Volný pád je o člověku,
který žije v kultuře „adorující násilí“ a když se toho na něj
jednoho dne sesype moc, začne řešit problémy v duchu této kultury.
„Hrdinou“ tohoto filmu není muž se samopalem, ale detektiv který se ho
snaží dopadnout.
Schramm – Dobro a zlo je černobílé. Zastávat se zločinců, poukazovat
na jejich těžké dětství, omlouvat je, dávat jim amnestie – to je
pseudohumanismus. Zločinec patří do vězení.
|
0 0
pro BorgDoga a spol.
DeX - 27. 7. 2012 17:42
už radši pana Kulagina nechte na pokoji, on je natvrdlej a na některý
věci prostě musí vyrůst
|
0 0
Passa - 27. 7. 2012 20:07
Pro takové se dřív používal pojem salónní intelektuál…
|
0 0
DeX
BorgDog - 27. 7. 2012 20:20
Odpovědi na svoji otázku ohledně Vraždy v Orient Expressu jsem se sice
nedočkal, ale máš pravdu. Ta diskuze je bezpředmětná, takže za sebe
končím. Jediné, co mě napadá dodat je, že s podobným viděním světa
Kulagin přijde o hloubku celé spousty skvělých knih (a nemyslím teď těch
od Kotlety), ale to je už jen jeho problém. A třeba jednoho dne zmoudří.
:-) Toť vše.
|
0 0
to BorgDog
Kulagin - 27. 7. 2012 21:04
Odpověď na tvoji otázku: Znám.
|
0 0
Kulagin
BorgDog - 27. 7. 2012 22:13
Dobře. :-) A souhlasíš s konečným Poirotovým rozhodnutím?
|
0 0
to BorgDog
Kulagin - 27. 7. 2012 22:37
Nesouhlasím. Právo a Spravedlnost jsou (bohužel) dvě
rozdílné věci.
|
0 0
BorgDog - 27. 7. 2012 23:50
No… nic jiného jsem od tebe nečekal. A tím konec.
|
0 0
Dardalion - 28. 7. 2012 03:30
Ty kravo maw aspoň 4 promile. :-D
Číst komentáře od Kněco je něco užasnýho! :-D
|
0 0
Úžasná diskuse
Nelde - 28. 7. 2012 22:32
Fakt úžasná. Zejména Kulka-gin se vytáhl (a při tom má takovou
bondovskou přezdívku, ale možná míchal místo protřepání). Takže bychom
měli zavřít autory válečných filmů, protože adorují násilí –
hlavní hrdina obstojí ve válce, protože jinak by nepřežil. Samo o sobě
zobrazení násilí v jakékoli podobě přeci neškodí.
|
0 0
Dardalion - 28. 7. 2012 23:31
Vzhledem k nesmyslné diskuzi výše, respektive vzhledem k demagogickým
argumentům Kulaqina, sem za střízliva postnu zajímavý článek.
http://games.tiscali.cz/…sledky-60202
Sice je primárně o hrách. Zabývá se však vlivem akčních her na
agresivitu hráčů a mimo jiné tam jsou Kulaqinoví „argumenty“
rozcupovány.
Btw.
Vzhledem k tomu, že Kulaquin uvedl, že násilné knížky čte, aby byl
v obraze a vzhledem k tomu, jaký na něj mají vliv, tak se obávám, že by
se mu do rukou mohla dostat nějaká zbraň. Takže, pokud se u nás stane
nějaký masakr, víme kde by policie měla začít pátrat v prvé
řadě… ;)
|
0 0
Kulagin - 29. 7. 2012 08:40
Zatímco jste se tu dohadovali s mým bratrem Dmitrijem, rozhodl jsem se
já, Igor Kulagin, včera navštívit Bruntál a objasnit existenci pana F.
Kotlety. Vyrazili jsme v 8.00 z pražského Hlavního nádraží. Cesta byla
neobyčejně tvrdá. Nebylo ještě ani 12.00 a už jsem ztratil dva muže a
většinu vybavení. Do Bruntálu jsme se dostali až pozdě odpoledne. Obývá
ho vskutku rázovitý lid. Ani po rozdání všech zrcátek, korálků a
nožíků jsem se nedozvěděl jedinou relevantní informaci. Až nakonec mě
jedna žena za obsah mé lékárničky nasměrovala do místního parku. Tam
sedělo na lavičce podivné zarostlé individum oděné jen v hadrech a
s krabicí vína v ruce. Přistoupil jsem k němu a laskavě naň promluvil.
Nebožák se začal kývat sem a tam a cosi huhňat. Když jsem se naklonil
blíž, zaslechl jsem, že stále dokola opakuje: „Coleta, Coleta“ což si
ta dobrá, leč zjevně zdrogovaná žena vysvětlila jako „Kotleta“ a
usoudila, že je to nešťastníkovo jméno. Po tomto zjištění jsem zavelel
k ústupu a se zbylými nosiči opustil město. Měl jsem štěstí, přežil
jsem. Leč existence F. Kotlety zůstává i nadále zahalena oparem
tajemství…
|
0 0
pííís - 29. 7. 2012 22:43
Co se divíš. Kotleta je přece v Brazílii. Nebo někde jinde kde
potřebujou řezníka jeho formátu. A lidé z Bruntálu nebonzujou. Ne na
Kotletu.
|
0 0
Kotleta
Tor - 2. 8. 2012 09:20
Poněvadž kdyby bonzovali, utopí je Franta v bahně. A není v Brazilii,
ale na Hané
:-)
|
0 0
KeB - 6. 8. 2012 19:40
Škoda, že jsem si téhle skvělé debaty nevšiml, když byla
aktuální.
Takhle mluvit o Petře Neomillnerové? Kotleta neví co činí, já bych si
to ve strachu o svůj život nebo minimálně mužství, či jiný úd
nedovolil… :D
|
0 0
to KeB
Schramm - 7. 8. 2012 08:15
Tak kdoví co má Kotleta za spády ;-)
|
0 0
KeB - 9. 8. 2012 13:13
Podle mě si na drsnýho jen hraje. PN je drsná sama o sobě :D
|
|
|