| |
Herní recenze
18.11.2008 | Článek si četlo 6554 čtenářů |
Gothic 3
Co se stalo s králem RPG, jehož předchozí dva díly si dokázaly najít desetitisíce, možná až statisíce fanoušků po celé Evropě? Kdo vyřkl ortel a kdo mu položil hlavu na špalek? Proč vyvolává tolik rozporuplných pocitů a proč nakonec chtě nechtě musíte dojít k optimistickému závěru, že tak hrozné to přece jen není?
Prosím, představte se
Kdo ještě neměl tu čest setkat se s předešlými díly krásné,
vskutku atmosférické počítačové hry z dílny Piranha Bytes a prahne po
vyplnění této mezery ve vzdělání, nezbývá, než mu poradit jen
jedno – zahrát si první a následně i druhý díl a vychutnávat,
vychutnávat, vychutnávat. Příběh, hudbu, atmosféru. Jen vás varuji: lze
si vypěstovat slušnou závislost. Ale pokud patříte mezi ty, jak já
říkám, „rychlokvašky“, kteří mají nejradši to, co po jednom
výstřelu leží nehnutě na zemi a na nějaký ten ucelený příběh a
sáhodlouhé dialogy zvysoka kašlete, začněte rovnou třetím dílem. Není
v něm ani zbla dlouhých, nudných a nicneříkajících dialogů, na ucelený
příběh můžete zapomenout. Pakliže se vám to líbí, směle vpřed a
nandejte to těm skřetům, jen co se do nich vejde!
Příběh, dají-li se tak vůbec nazvat odlesky a záblesky různých
nepravidelně na sebe navazujících událostí, začíná ve chvíli, kdy se
vy, jakožto neohrožený bezejmenný hrdina, ocitnete uprostřed vesnice na
pobřeží Myrtany, země, která je už po několik dlouhých let stále pod
nátlakem útočících vojsk skřetů. Vesnice Ardea není výjimkou. Skřeti
mají za své otroky spoustu zbídačených lidí. Srdce našeho chrabrého reka
opět poskočí a ve snaze zachránit podrobené obyvatele se vrhne s mečem
vpřed zachránit nebožáky. A tím jste i vy vrhnuti nemilosrdně vpřed.
Jako dítě, které se učí plavat a nedosáhne na dno, měla jsem i já ze
začátku problém s rozkoukáním se, ale za pár minut jsem se naučila
šlapat vodu, přestala polykat andělíčky a zvykla si na nové ovládání,
které mi způsobovalo první okamžiky značné obtíže. Víc již
neprozradím, abyste i vy měli ten dobrý pocit po úspěšně vybojované
bitvě rozporuplných pocitů, začínající nevinně – odlišným
ovládání a povedeným grafickým zpracováním v kombinaci
s megalomanskými nároky na váš počítač, kterou se teprve rozpoutá
válka, kde se proti sobě střetnou dva lišící se názory, ale jaké, na to
musíte přijít sami, pokud budete číst dále.
Toho bohdá nebude, aby král RPG z boje utíkal
Stejně jako kdysi v bitvě u Kresčaku Jan Lucemburský, umírá i Gothic
hrdinně s hlavou vztyčenou. Vlastně neumírá Gothic jako takový, ale
„pouze“ jeho neopakovatelná atmosféra a jedinečnost, zkrátka vše,
s čímž byl kdysi tak pevně spjat a kvůli čemu byl tak opěvován. Srdce
mu proklálo hned několik faktorů – uspěchané vydání a s tím spojené
nesčetné problémy se spouštěním, instalací a hraním, přechod
vývojářů Piranha Bytes k novému distributorovi, změna systému boje,
grafického zpracování a v neposlední řadě i totální překopání
příběhu, který se zvolnil a zjednodušil ve snaze vyrovnat se největšímu
konkurentovi – TES IV: Oblivionu, čímž Gothic ztratil i tu poslední
špeku originality a stal se stínem jiných, úspěšnějších RPG. Nové
hráče možná dokáže uspokojit, avšak ty, jež zažili éru prvního
Gothicu, pohlíží na tento díl skrz prsty. Nebýt nádherné hudby, která se
snadno vyrovná i velkým a pompézním soundtrackům z velkofilmů a
dokresluje prázdná, holá místa anonymního světa, nevím, jak by to
dopadlo. Všemi póry na mě dýchá neskutečná komerce a snaha zalíbit se, a
to je k pláči. Náznaky atmosféry, vydobyté nádhernou grafikou, shazuje
zasekávání po příchodu do městečka či větší vesnice, a ve chvíli,
kdy se na scéně objeví větší počet objektů, máte i na silných
strojích pocit, že sledujete slideshow.
Boj ala Chuck Norris
Jak už jsem zmínila výše, systém boje se změnil. Totálně. Sama jsem
byla zastáncem starého principu, kdy jste si museli dávat pozor na přesné
načasování, avšak většině akčněji laděným hráčům se ovládání
nezamlouvalo, a tak bylo ve třetím díle pozměněno. Musím však uznat, že
jak jsem se tohoto zmodernizování bála, nedopadlo to vůbec špatně. Hlavní
hrdina točí mečem jako pravý mistr šermíř a boj je tak velice efektivní,
bohužel částečně ztrácíte radost z každého skoleného protivníka,
protože jich na jeden jediný klik zabijete rovnou tucet. Každopádně
konzumní hráči vyžadující bezbřehou akci a hektolitry krve budou
absolutně nadšeni.
A to už zabředáváme do dalšího tématu a tím je grafické zpracování.
Na první pohled naprosto uchvátí, ale perfekcionalistické hráče navyklé
na téměř dokonalý Oblivion příliš nepotěší. Hra potřebuje doladit.
Chatrče, kterými prorůstá tráva, jsou jen začátek, nemluvě o kusech
nábytku bez textur či levitujících kamenech. Jako zastánce série
přivírám očko, jako kritik nemohu. Vzato kol a kolem, mohli si s tím více
pohrát.
Nerudní obyvatelé Myrtany
Jak jsme byli zvyklí v předchozích dílech bavit se s každým a
získávat tak potřebné informace, v Gothic 3 je to jinak. Můžete se bavit
pouze s vybranými osobami a poklábosení s otroky, lovci či rebely je
nemožné, vždy vás odeženou nějakou jednoduchou frází. Zamrzí též
dosti osekané dialogy, které byly stěžejními pilíři celých
předcházejících dvou dílů a jejich absence je hodně znatelná.
Obzvlášť když vás postava odbude jednou větou, zrovna když zoufale
potřebujete více indicií pro splnění úkolu. Nezbývá než se ploužit
světem a doufat, že si vás řešení najde samo. Nejvíce dokáže otrávit
hledání skryté lokace při pochodování jednotvárnou pouští. Na druhou
stranu vás postavy většinou samy zavedou na místo určení.
Kol a kolem
Omluvte mne za vskutku spontánní reakce, na Gothicu totiž je paradoxně
více pozitivních věcí než těch negativních. Vše záleží na úhlu
pohledu. Někomu se líbí to a někomu zas ono. Zkrátka vyhovět nemůžeme
každému. To by si měli uvědomit právě ti pánové, jež se na utváření
Gothic podíleli a podílí, měli by jej přestat tlačit do zrádného
středního proudu, aby ho tam hrdinně potopili. Gothic nikdy nebyl doménou
konzumních hráčů – a to bylo jen dobře. Prosím tedy, nepodsekávejte
nohy hrdinovi, jež nechtěl být ničím jiným než svým.
Celkové hodnocení
Pakliže chcete hodně muziky za málo peněz, Gothic 3 je ta správná
volba. I přes všechny nedostatky se lze dopracovat k závislosti, problémy
s kompatibilitou byly vyřešeny sérií opravných patchů, hudba jímá
srdce, grafika vypadá opravdu kouzelně a kdo holduje volnějším příběhům
s mnoha možnostmi, má vyhráno.
70%
Utrpeni
samwise - 18. 11. 2008 08:34
Gothic 1 a 2 naprosto miluju, Gothic 3 me ze zacatku taktez srazil do
kolen a jeho hrani jsem si v cele Myrtane kralovsky uzival a ocistoval mesta od
skretu… jenze. Pak prisel Nordmar a snim strasna nuda jednotvarne zasnezene
krajiny, a to ani nemluvim o Varantu, ktery jsem doslova jen probehl… Splnil
jsem sice totalni vetsinu questu a dokoncil linii, ale… pryc s takto dlouhymi
hrami :o))
|
zklamání
V. Š. - 18. 11. 2008 10:19
Ke Gothiku 1 a 2 jsem se dostal až o loňských vánocích a to
i přesto, že jsem je měl doma už dost dlouho (a moje mladší dítě je
zatím dohrálo asi 6 x). G 1 a G 2 nejsou zezačátku příliš uživatelsky
přívětivé, ale pokud to překousnete, tak vás čeká skvělý zážitek na
několik týdnů. G2 jsem dojížděl ještě v letošním únoru, takže jsem
ho měl v živé paměti, když jsem si pořídil G 3. Kdyby jen
pořídil – nalil jsem do počítače pár litrů, aby mi G 3 vůbec chodil.
No a G 3 – to bylo totální zklamání. Jen málo z toho, co ve dvojce
fungovalo, tady zůstalo zachované. Jak to, že se hrdina neumí potápět,
když to dřív uměl? Dřív dokázal povyskočit, chytit se a vytáhnout
nahoru, teď poskakuje jako blecha… Kde jsou ti srandovní goblini, kteří
skřehotají a tlučou klackama do země?… V G3 nejsou žádné ženské NPC
(jen 2 harémové tanečnice)… Ať jste na jakékoliv úrovni, v pohodě si
vás dá gobliní šaman s firebálkem… G3 není ani tak rozsáhlý, jako
spíš přehuštěný – z prvního města běžíte 100 kroků, tam je
skřetí hlídka, pátrající po rebelech. Dalších 100 kroků – a ejhle,
skrytý tábor rebelů. Po dalších 100 krocích farma obsazená skřety (ti
opět pátrají po rebelech). Když vezmete měřítko 1 krok = 1 metr
(přibližně), tak je ledový Nordmar vzdálený od rozpáleného pouštního
Varantu pouhé 3 km… Takhle bych se tady mohl rozohňovat ještě dlouho,
takže radši skončím.
|
Balt - 18. 11. 2008 13:07
Gothic 1 aj dva som dohral (aj datadisk dvojky), ale kym Oblivion mi be6i
uplne plynule Gothic 3 mi na minimalnych detailoch seka. Takže som ho dal
k ľadu zatiaľ.
|
TNT - 18. 11. 2008 13:19
Gothic(1a2) mám opravdu rád, dohrál jsem je opravdu dostkrát, ale
označit je za krále RPG? To bolí, opravdu mě bolí u srdce, když to
slyším.
A co takové Fallouty, Baldurs Gate(ka), Icewind Dale(ly), Planescape Torment,
Arcanum… To jsou co? Císařové? Já vím, ani jeden z nich není 3D, ani
jeden z nich není tak akční jako Gothic, ale… Vadí to? A starší
RPGčka rovnou vynechávám :)
|
TNT
samwise - 18. 11. 2008 14:18
Tak tak… Planescape, ten sem hral jenom demicko a nikdy na to nezapomenu
:o))
A kral je Diablo, to je snad vsem jasny :o)
|
Jana677 - 18. 11. 2008 15:08
Gothic I a hlavně II jsem si opravdu užila a s trojkou čekám, až se
nabažím Oblivionu (trochu se obávám, že dopadnu jako Balt a budu muset
počkat taky na lepší PeCku). Pro mě osobně je zatím nejlepším RPG scifko
Deus Ex (samozřejmě jednička) – super příběh a člověk si mohl vybrat
styl hry přímo „na tělo“. Z toho, co jmenoval TNT jsem bohužel hrála
jen Fallouty a nedávno jsem stáhla (ehm, chci říct koupila:-)) Planescape
Torment a už se na tuhle hru opravdu těším.
|
Fenris 13 - 18. 11. 2008 16:48
Imho jste všichni (skoro) vedle :-) Napůl pravdu má Jana677 s úžasným
Deus Ex, ale pro mně je nejlepší, RPG Vampire the Masquerade:Bloodlines.
U téhle hry jsem se bavil jako u žádné jiné a to říkám jako
dlouholetý fanoušek a hráč např. Baldurs Gate, Morrowindu či milovaného
Diabla…
|
TNT - 18. 11. 2008 17:05
:) DE i Bloodlines… Jejich zařazení je takové… nejisté. Bloodlines
je rozhodně více RPG než DE, ale i tak… Kašlu na zařazování, když
uslyším RPG tak si představím to, co jsem napsal. Ovšem Bloodlines a DE
stejně stojí na špičce mého žebříčku. Jsou prostě skvělí.
|
Morgenstern - 18. 11. 2008 18:44
Pro jedno slovíčko se ti snad srdce nezastaví, jestli to byla bolest
převeliká, k nevydržení, neskonale se omlouvám, ale já si svého Gothica
budu stále nazývat králem (ostatně je to myšleno i v souvislosti
s bitvou u Kresčaku, jako alegorie); snad každý má právo na toho svého
krále :). Ostatní RPG mi vůbec nepřipadají horší, ba naopak, nemysli si,
že je to kvůli akčnosti. Nevím, jak to popsat, ale je to kvůli té…
atmosféře. I kdybyste se na hlavu postavili, pro mne bude mít vždycky
větší prožitek first person, je to víc osobní, než u izometrického
pohledu. Aby sis nemyslel, že jsem nějaká pseudohráčka, nebo na co si hraju
:D, tak já jsem hrála i sérii Might and Magic, na ní jsem vpodstatě
vyrostla a vůbec ji nehaním, ba naopak, takže budeme mít dalšího
krále :D
|
Aramon - 18. 11. 2008 22:41
Vážení, a čo tak také herné bomby ako Dungeon Master (hra spustiteľná
z jednej diskety na ktorú sa súčasne dala aj uložiť pozícia), séria Eye
of Beholder, Ishar, TES: Arena, System Shock 2, séria X-COM? Kto si na ne ešte
pamätá? Ak si chcete „osviežiť pamäť“ a nechce sa vám paprať
s nastaveniami DOSboxu, nakuknite sem: http://www.oldgames.sk/ Niektoré hry (a
zrejme ich bude stále viac) sú vo forme inštalačného „balíčka“,
ktorý obsahuje DOSbox, spúšťací súbor s nastaveniami a vôbec všetko
potrebné aby hra išla bez námahy spustiť aj pod WinXP.
|
Jana677 - 19. 11. 2008 09:35
Fenris13: VtM – Bloodlines byla super, vůbec nechápu lidi, co se na webu
chlubí tím, že veškeré body narvali do střelby a upírské schopnosti
nepoužívali. Každopádně Deus Ex hodnotím o stupínek výš:-).
TNT: pojem RPG by se snad dal aplikovat na každou hru, člověk si zkrátka
hraje na něco, čím ve skutečnosti není:-). Ovšem máš pravdu, primárně
si každý vybaví takový typ her, jaké jsi uvedl.
Morgenstern: Zaklínače jsi hrála? Atmosféru to má výbornou (když teda
člověk rozumí polštině a nemusí poslouchat příšerný český
dabing).
Aramon: Staré dobré klasiky, mačkám slzu v oku. Dungeon Master, trilogie
Ishar, Eye of the Beholder – v té době o moc víc fantasy her nebylo, a
každá byla jednoduše kouzelná:-). System Shock 2 bych tedy zařadila
spíše k těm novodobějším hrám, ale parádní jednička byla skutečná
herní revoluce. TES: Arena byla kvůli množství bugů skoro nehratelná,
ikdyž člověk samozřejmě musí kladně ohodnotit snahu tvůrců o něco
nového, velkolepého… jen to tehdy úplně nevyšlo. Z těch starších
dobrých kusů nemůžu nevzpomenout na první stealth fantasy horror
„Thief“, nebo postapokalyptickou SF akci „Terminator: Future Shock“.
Jóóó, to byly časy – žádné starosti, minimum povinností, dny i noci
probdělé v jiných světech… chjo, dnes jsem ráda, když jednou za týden
urvu hodinku nebo dvě.
|
het2 - 19. 11. 2008 10:30
Ze začátku mi to přišlo super (až teda na trapně/nudně provedné
souboje), pak jsem se začal trichu nudit a přesně jak někdo psal,
v Nordmaru propukla nuda naplno…no a nebyt tehle recenze, asi bych si uz ani
nevzpomnel, ze to mam porad rozhrane a nainstalovane (a to uz to bude nejakej
tyden, co jsem naposledy hral a mam koupenou originalku). Zkratky tohle vás
celkem jistě chytne, ale zase rychel pustí:) G2 z datadiskem je
mnohem lepsi…
|
Fenris 13 - 19. 11. 2008 10:55
Jana677: Já se u Bloodlines nejvíc vyřádil s Toreadorkou – ano,
hrál jsem upírku! :-)) – namaxoval jsem melee (ke konci jsou skvělé
katany, proti upírům ideální) a z disciplín Celerity – výsledkem byl
velice půvabný mlýnek na maso :-)
A s tím časem na hraní máš bohužel naprostou pravdu… :-( Dvě hoďky
týdně jsou teď maximum…
|
Jana677
samwise - 19. 11. 2008 14:38
Thief!!! Nejlepsi parba a zaroven jedna z mala her, u kterych jsem skoro
nedychal, jak jsem byl posranej a bal jsem se, co na me vybafne na pristim rohu!
Pamatujes ty duchy jak uz z dalky tak strasidelne brebentili? Psycho!
|
Radek M. - 19. 11. 2008 14:51
Ja jsem to teda taky zacal nedavno mydlit a je pravda, ze to ma u me uplne
opacny prubeh nez Gothic 1 (dvojku mam doma, ale nehral jsem). U Gothicu
1 chvili trvalo nez me drapnul, Gothic 3 ze zacatku parada, opravdu nadherna
krajina. Ted jsem ale uprostred souboju v kralovskem meste a ty boje jsou
utrpeni, o dementnich spolubojovnicich radsi nemluvit…
|
Jana677 - 19. 11. 2008 16:07
2 Samwise: že váháš, tahle hra chtěla pod židli nočníček:-). Nebo
spíše celou latrínu:-DDD. Kardiaci, ruce pryč:-D.
2 Radek M.: Dvojku „Gothic“ jsi vynechal? OMG, proč? Podle všeho jde
o nejlepší díl série (určitě lepší oproti jedničce, podle ohlasů a
komentářů zřejmě lepší než trojka).
|
To Jana:
Radek M. - 19. 11. 2008 16:47
Nejdřív mi dvojka nešla na compu spustit, pak jsem si od kamaráda
půjčil GOLD verzi z Levelu, ta sice šla spustit, jenže jsem si zároveň
půjčil i trojku, zkusmo ji tam taky nahrál no a ta krajina mě dostala.
Venku bylo zrovna hnusně:-)
|
Zaklínač
Morgenstern - 19. 11. 2008 18:18
Jana677 – 19.11.2008 9:35:00: Zaklínače jsem bohužel nehrála, jen
demo, brousím si na něj zuby už hodně dlouho, knížky Sapkowského naprosto
miluju. Počítám s tím, že až pojedu do Rakouska, koupím si hru
v němčině, ta čeština mne absolutně odradila.
|
Fenris 13 - 19. 11. 2008 22:21
Spíš než Gothic mně chytil Morrowind – úžasná volnost pohybu a
krásná hudba…
Jinak jediné dvě hry, u kterých jsem se málem po… strachy byly Sacrifice
a hlavně Aliens vs Predator 2…hrát za mariňáka chtělo fakt silné nervy.
Teď bych chtěl vyzkoušet Dead Space, to vypadá skutečně skvěle…
|
Re: Fenris 13
Jana677 - 20. 11. 2008 09:13
AvP2 jsem bohužel nedohrála – nějak mi na ty temné chodby nestačil
orientační smysl a byla jsem z toho věčného bloudění notně
frustrována… ale někdy to plánuju zkusit znova:-). A Dead Space opravdu
vypadá skvěle, tak snad taky jednou… Bóóóže, já už těch her a
knížek na někdy „do budoucna“ mám tolik… snad se dožiju důchodu –
budu důchodkyně pařanka a knihomolka:-))).
|
pipin - 20. 11. 2008 14:55
Morgenstern – no, Zaklínač teď vyšel znovu ve speciální edici, kde
si, podobně jako u filmových DVD, můžeš vybrat jazyk titulků a
dabingu…
|
Dragonlord de Dragoth - 24. 11. 2008 18:26
Mě nejvíce zklamal ten boj. Zůstalo z něj jen jedno: hráč zaútočí a
nepřítel jen tupě ustupuje dozadu. Párkrát se po Vás ohne, ale to je vše.
Boj je pro mě nudný. Jednička byla nej.
Králem RPG je Baldur´s gate série…
|
Pipin - 27. 11. 2008 23:31
Dragonlord: To nemůžu souhlasit. BG jsou dobrý, hlavně dvojka, ale DaD
podle mě nejsou moc dobrej systém na počítačovou hru…
|
gothic, hry a vobec...
Nasher Alagondar - 7. 12. 2008 06:41
ach gothic, gothic, kam si sa to za tie roky prepadol?prve dva boli obcas az
prehnane komplikovane, no aspon viac vydrzali, treti az moc lahky a navyse
s tou „stabilitou“..ktora nakoniec viedla k padu piranha bytes a ak ste
trochu sledovali posledne dianie tak viete ze jowood sa musel hracom
ospravedlnovat za naozaj desne spraveny datadisk…ako to si uz neviem dost
dobre predstavit ako musel byt odflaknuty ten, ked povodna 3ka pada este aj po
piatom community patchi kazde tri hodiny(vacsinou, obcas ked ma clovek blby den
tak aj kazdu chvilu) a nikto s tym nic nevie spravit(znama: „where is the
guru?“chyba)..ako prve dva boli sice tazke ale aspon to bol
zazitok..trojka…pche…naozaj, ako tu uz niekto povedal, prec s takymito
nedorobkami.
a btw…pre mna budu navzdy krali vsetkych RPG Baldur´s Gate a vobec veci od
magov z Biowaru a dnes uz dedusko rpgciek – Might & Magic 6 …(sry
Bethesda, ale ani Oblivion ma akosi nepresvedcil ze high-end 3d a
zjednodusovanie je pre RPG naozaj lepsie…fanusikovia modernych
rpg-vsehomixov(co je jedna z veci ktore sa mi pacili na starych gothicoch, ze
sa to vobec nesnazilo ist do mainstreamu) – ma sice za toto poslu kamsi, ale
nech…nevedia o co prisli)
naozaj mi pride, ze ak sa okolo roku 2000 vravelo ze rpg zaner melie
z posledneho, a buduce roky sa to snazili vsemozne vyvracat, tak naozaj dobrych
rpg sa doteraz urodilo dost malo, isto oblivion bol zabava, ale morrowind mi
prisiel lepsi, nie kvoli obtiaznosti, ale dnes to hlavne na rpgckach vidno, ze
dizajn prostredia tak, aby sa pre hraca nestalo nudne po niekolkyh hodinach/max.
2 dnoch hrania a system hry rutinou je postaveny daleko daleko za co najlepsi
engine, fyziku s co najviac koliziami(ale hlavne ze nicitelny teren kde nic tu
nic, ale hlavne ze "nas engine je schopny zobrazit az xxxx koliznych objektov na
scenu, ktora nastane naozaj len vo vynimocnom pripade, ak vobec)..spravidla cim
vacsi distributor tym viac zasahuje tvorcom do vyroby a potom to poriadne
vidno(cest vynimkam… prave bioware, hoci ich vzkriesila, EA si vydupali
pomerne slusnu nezavislost, blizzard neratam…ti sa pri svojich vysledkoch
musia zodpovedat tak jedine Sargerasovi:)
mozno to bolo na starsich hrach to, co pri nich drzalo nas hracov aj po
niekolkych prejdetiach – to ze nie vsetko bolo dane a clovek tak mohol bud to
vsetko co mu tvorcovia ponukli akceptovat a nejak sa tym dalej nezaoberat, alebo
si ten zazitok nejako sam dotvorit vo vlastnej hlave miesto toho aby to pevne
nadiktoval engine s Xk polygonmi na postavu a xxxxXxxxx texturou.
Veru malo studii dnes vie robit hry ktore vydrzia viac ako jedno prejdetie a tym
patri podla mna vsetko absolutorium, tak ako nie vela novych hier ma takzv.
cestne miesto na mojom disku :)
|
V. Š. - 8. 12. 2008 13:27
Připojím se k všeobecnému skuhrání nad úrovní současných PC her.
Ty nejlepší RPG jsem hrál na počítači z roku 1999 s harddiskem 8 GB
(dneska vám Visty sežerou jen samy o sobě 11 GB). Do mého soukromého top
10 patří již zmiňované BG 1 a 2, Fallout 1 a 2, Jagged alliance 1 a 2,
překombinované Arcanum, ale především Planescape Torment. Takovéhle hry
už se dneska nevyrábějí. Já osobně si myslím, že herní byznys ovládli
výrobci komponentů, kteří nás prostřednictvím her nutí neustále
upgradovat PC. Účelem výroby her už není prodávat hry, ale prodávat
„železo“.
|
Jana677 - 8. 12. 2008 15:09
Mně se k mé nemalé radosti minulý týden podařilo rozchodit Planescape
Torment… když je člověk zvyklý na Oblivion, tak z grafiky 9 let staré
hry vážně oči přecházejí:-). Ale doufám, že mi příběh dá zapomenout
na mizerné rozlišení.
|
stará grafika
V. Š. - 9. 12. 2008 07:33
To Jana677: jediný problém je ten, že grafika starých izometrických her
byla dělaná na menší monitory. Na současných velkých monitorech je jaksi
„naředěná“. Syn teď hrál Planecsape Torment na notebooku (menší
monitor) a tam to vypadalo naprosto OK (máme starou placku, která vyšla jako
příloha SCORE a chodí nám na XP i na Vistách)
|
Gothic
majo - 16. 12. 2008 04:41
neviem co to tak zhadzujete … ja som si kupil gothic 3 a nevedel som sa od
neho odtrhnut lebo ma na tejto hre zaujal dej a vobec si nemyslim ze bol
sklamanim … no az na ten system boja :D … ba naopak myslim ze programatori
boli schopny az na tento detail splnit ocakavania … aj ked je moja naj hra
seria baldurs gate myslim ze gothic sa moze bez problemov radit na 2 miesto
|
Pavel R. - 18. 12. 2008 10:29
Planescape Torment je RPG s nejlepším příběhem všech dob.
|
pipin - 18. 12. 2008 23:31
Přesně tak, Planescape je prostě suverénně nejlepší. BG jsem
samozřejmě hrál a dohrál a byl spokojen, hlavně s dvojkou, ale upřímně
musím říct, že podle mě není DaD systém moc vhodnej na počitačovou hru
(a nejen proto jsou oboje NWN hrozný).
Fallouty byly bezva, i kdyaž dvojka mě pak už dost nudila.
No a z poslední doby je skvělej Zaklínač, ten se opravdu povedl, i ten
příběh je dobrej.
Co wizards and warriors (nebo starší wizradry 7), nehráli jste?
Majo: Sorry, ale G3 prakticky žádnej příběh nemá. To na něm bylo nejvíc
frustrující.
|
majo - 19. 12. 2008 05:32
priznavam ze nemaju temer ziadny poriadny dej pretoze od deja na rozdiel od
predchodcov bolo dost vyrazne upustene a koncentrovali sa hlavne na grafiku …
ale aj tak si myslim ze hra nebola az tak mizerna ako bola ohodnotena …
samozrejme je to vec názoru.
S tym BG a Planetscape sa asi nezhodneme ale sak som to uz povedal je to vec
názoru :) … NWN ale priznavam ze nebolo nič moc
|
Fenris 13 - 19. 12. 2008 10:04
Už jsem to tu psal, ale: Vaaampire…Blooodlines :-))) Imho jednu
z nejlepších story má již zmiňovaný Deus Ex, což JE rpg jak
řemen…bratři Dentonové mi k srdci přirostli nesmírně. Z rpg bych
pochválil ještě např. Fable, příběh průměrný, ale ten rozvoj hrdiny
:-)
Wizardry jsem hrál VIII – tu poslední a bylo to moooc dobré.
|
Pipin - 20. 12. 2008 11:23
Fenris: Souhlasím až na tu Fable, ta mě moc nebavila. Bloodlines a Deus
jsou skvělý hry.
Majo:Mě se G3 taky líbil, reagoval jsem na to žes ve svém příspěvku
napsal „ebo ma na tejto hre zaujal dej“ a teď jsi uznal že „priznavam ze
nemaju temer ziadny poriadny dej“ :)
|
tomas) - 23. 12. 2008 20:18
Ahoj lidi jemi 15 let a prome gothic 1 byly nezapometuty zazitky kdyz sem
ji dohral hralo me u srdce a to vam rikam po pravde gothic 2 no co k tomu
dodat tome nejak jako moc nebralo dohral jsme ji sice ale nejak me to preslo
protoze pribeh byl hodne deobrej aleto je tak vsechno co muzu rict dobreho
o druhem dilu tam jak bojujes to je hruza jako fakt no o tretim dilu jako hral
jsem to na norbuku ale jelikoz semi to sekalo jako prase tk moc nwm ted sem
dostal novej komp kde mi to pojede bez problemu takze se nani tesim nejvic me
zaujalo na 3 sty boje to je jako parada od predchozich dilu si myslim ja
no :)
|
Super
svonpik - 30. 12. 2008 00:23
Me bavily vsechny dily Gotika je pravda ze 1,2a Noc Havrana byly lepsi ale
porad me bavi i 3 dil teto supet hry-jediny co bych vytknul je to ze je
postava bud strasne silna nebo slaba potvora vam bud neda zadnou praci nebo vas
s klidem polozi
|
Dragonlord de Dragoth - 30. 1. 2009 21:01
No, Gothic 3 a Oblivion jsou pro mě zklamání. Uvidíme, jak chce Atari
znovu oživit hry na licenci dungeons and dragons. Brzo vydají Dragon Age,
takže také uvidíme Bioware zase v akci.
|
Dan v - 7. 2. 2009 16:00
ahoj chtěl sem se vás zeptat proč když normálně nainstaluju gothic
3 tak mi po dvou nějakejch videich ukáže tabulka where is the guru a hra už
nejde hrát,moc mě to štve protože sem velkej fanda gothicu a moc bych jí
chtěl hrát tak mi prosím dejte odpověd bud sem nebo na email 1993Dan@seznam.cz moc
vám děkuji
|
hra gothic 3
Dan v - 7. 2. 2009 16:01
ahoj chtěl sem se vás zeptat proč když normálně nainstaluju gothic
3 tak mi po dvou nějakejch videich ukáže tabulka where is the guru a hra už
nejde hrát,moc mě to štve protože sem velkej fanda gothicu a moc bych jí
chtěl hrát tak mi prosím dejte odpověd bud sem nebo na email 1993Dan@seznam.cz moc
vám děkuji
|
TNT - 8. 2. 2009 20:12
No, Gothic 3 právě není zrovna nejstabilnější hra. Ze všech dílu je
nejpadavější a nejzabugovanější (ano, konečně jsem se k tomu
dobral.)
Ten „Guru“ se mi už taky párkrát objevil, je to vlastně výpis chyb,
kvůli kterým se hra ukončila. Důvodů může být několiv Visty(ta hra je
očividně naprosto nesnáší, XP jsou na tom lépe), grafická karta…
A jinak, G3 mi příjde docela zajímavá. Styl boje je oproti předchozím
docela tragický, ale co už. Prostředí je fajn, grafika taky, „nový“
styl levelování – či spíše možností kam cpát body – je skvělý.
Ale ta stabilita :-/
|
Dan v - 8. 2. 2009 22:09
No děkuju ale stejně vůbec nevim jak se toho zbavit protože vlastně ta
hra je skoro spuštěná a najednou tohle ale mám xp tak nevim ted si budu
kupovat novej notebook tak snad na to pujde
|
2 Dan v:
Jana677 - 11. 2. 2009 11:56
Předpokládám, že sis nainstaloval nejnovější patche? A jinak zkus
odpovědi hledat na herních diskuzních fórech, třeba u Oblivionu mi rady
fanoušků snížily „padavost“ hry tak o 60%.
|
Jmeno neuvedeno - 13. 8. 2009 01:47
Nevím, dohrál jsem Oblivion a Two Worlds a po kamarádově radě jsem šel
do Gothicu 3. Jenže Gothic 3 mě zklamal, absolutně mě nebavil. Oproi
prvním dvoum jmenovaným titulům je to šmejd a nic víc.
|
Nejde mi
999 - 17. 4. 14:10
Ahoj, mám dotaz když spustím gothic 3 ukáže se mi tabulka ve které je
napsáno were is guru,…neb nejak tak.Prosím poradtě!
|
|
|