Recenze na jednu hru plnou strachu.

Žánr: Akční adventure (horrorová gameska)
Karta: 1 blok
Dual Shock: Ano
Multiplayer: Ne
Výrobce: Eidos Interactive
Počet CD: 4

Název hry se dá jednoduše vysvětlit, hra se snaží být co nejreálnější, proto i jedna střela Vás může zabít, vše záleží na tom, jaký má Vaše postava z nepřítele strach nebo jak složitá akce ji čeká. Například boj proti jednomu z prvních bosů, „indikátor strachu“ okamžitě zčervená a pokud máte dual shockové ovladače tak i ucítíte bušení srdce, potom stačí jeden zásah a může si loadnout poslední pozici. Naštěstí se dá hra velmi často uložit a taky to velmi doporučuji, protože se Vám bude hodněkrát stávat, že budete mrtví 🙂

O čem hra vlastně je? V průběhu hry budete hrát za tři žoldáky – za Hanu, Glase a Deka, děj prvního CD se odehrává v Hong-Kongu, přijíždíte sem, aby jste zachránili unesenou dceru jednoho z nejbohatších mužů světa. Jedná se o pana Ling, je to nejvlivnější osoba v Hong-Kongu, která disponuje dostatkem vlastních prostředků na to, aby svoji dceru našel sám. Jenomže peníze jsou peníze a nálezné (výkupné) je obrovské. Jak už jsem napsal, první mise (první cd) se odehrává v Hong-Kongu v jednom z mrakodrapů. Budete zde zachraňovat informátora na kterém je připevněna výbušnina, budete bojovat proti stíhačce a budete mít i možnost hrát za Glase. Druhé CD – Děj se přesouvá do jisté osady plné zombii (začíná trošku přituhovat), poprvé máte možnost hrát za všechny tři postavy, budete také bojovat proti „černokněžníkům“ a uvedete do chodu vojenský vlak. Každá z postav disponuje různými zbraněmi, mezi nejozbrojenější patří Deke (dvojité brokovnice, samopaly atd.) Třetí CD – Restaurace, znovu se přesunete do civilizace, bude Vás zde očekávat hned několik bossů (dva ), tím druhým je Madam Chen, boj proti ní je hodně těžký, nejprve budete muset zabít „modré démony“ a jen při krátkém zaváhání Madam Chen budete mít možnost ke střelbě a pak již hurá do pekla (čtvrté cd), kde se doposud ještě docela akční atmosféra mění ve výborný horror a příběh zde začne nabírat nečekaný obrat (že by někdo změnil stranu?). Finále – zpět na CD 2 – Zde máte na výběr ze čtyř cest jak zakončit tento příběh a pokud hrajete na Hard tak dokonce z pěti.

Celá hra by se dala hratelností přirovnat např. ke hře Resident Evil(1-3), sbíráte velké spousty klíčů, musíte pátrat po munici, protože té není nikdy dost (hlavně po třetím disku), a plníte velké množství puzzlů, některé hádanky jsou opravdu těžké, ale všechny mají logické vyřešení. Největší rozdíl oproti ostatním hrám je v grafice, právě kvůli grafice je hra na čtyřech CD. Celá hra by se dala také považovat za jedno dlouhé renderované video, „pouze“ postavy jsou polygonové (a bohužel kvůli zastaralé technické podobě PSX jen ve slabém rozlišení), všechno ostatní – krajina, prostory…- jsou jako jedna dokonalá animace. Další silnou stránku hry je hudba, dokonale Vás dokáže vyděsit nebo naopak připravit na to, co se bude za chvíli dít, snad jen trochu slabší jsou hlasy postav, ale klidně si můžete zapnout titulky. Některým lidem připadá tato hra přehnaně brutální, nevím jestli přehnaně ale brutální je, každou chvilku tam někoho nebo něco zasypete docela slušnou dávkou munice, já Vám můžu jen doporučit, aby jste si u své zázračné konzolky zhasli, ještě lépe když si napojíte TV na sluchátka a pak se jen připravte na velkou dávku strachu. Jo a ještě se tak na týden nezapomeňte rozloučit se svými přáteli, protože budete mít velké problémy, aby jste se od této hry dokázali odtrhnout.

Hru a materiály poskytla firma Bohemia Interactive.
Bohemia Interactive