Introduction to Advanced Dungeons & Dragons

aneb AD&D pro začátečníky

Vše co vás zavede do úžasného světa AD&D, je uloženo ve velké černé krabici, na které je nádherný obrázek červeného draka. Příručka pro hráče obsahuje zjednodušená pravidla pro hru a tvorbu postav, dále v ní naleznete základní vybavení a kouzla. V bestiáři se nalézá 46 nestvůr, každá s parametry, stručným popisem a barevným obrázkem. Plus popis kouzelných předmětů a zbraní, taktéž s obrázky. Dále v krabici najdeme zástěnu s přehledem pravidel pro dungeon mastera, 6 plastikových figurek, 7 kostek, ilustrované karty s vytvořenými postavami, jednu prázdnou kartu a dvě mapy.

Nejdůležitější je určitě příručka pro dungeon mastera, která bohužel moc informací neobsahuje. Ale hlavní je, že v ní najdeme tři připravená dobrodružství, na kterých je asi nejlépe vidět, komu je tohle všechno určeno, tj. začátečníkům. Nároky kladené na hráče jsou velmi nízké , a však postupně vzrůstající. Vše doplňuje audio CD, na kterém jsou rady pro tvorbu postavy a rozhovory z prvních dvou dobrodružství. CD je podle mně vcelku na nic, protože si nedokážu představit, jak si někdo pouští anglicky namluvené rozhovory.

Co ještě dodat. Snad jen to, že INTRODUCTION TO Advanced Dungeons & Dragons je určen pro ty, kteří neumějí moc anglicky (všechny knihy jsou psány relativně jednoduchou angličtinou), nikdy nehráli žádnou hru na hrdiny a chtěli by to zkusit. A i ti budou muset (pokud je svět AD&D zaujme) časem koupit další knihy.