NOX

Někdo mi říkal, že NOX je lepší než Diablo II. Nechtěl jsem mu věřit a tak jsem se rozhodl, že si NOXe zahraji sám. Je to skvělá RPG řežba, která předčí mé očekávání. No, nevím, nevím jak se Diablo II udrží. Pokud se chcete dovědět, jak to dopadlo, přečtěte si recenzi.

Představte si, že si žijete poklidný život ve 20. století, koukáte na TV, jste prostě v klidu a tu zničeho nic vaše TV začne blbnout a pak se octnete na vzducholodi ala doutník kde si vás měří týpek napoleonského vzhledu a přesvědčuje vás, že jste hrdina, který má zachránit svět před zlou čarodějnicí Hacubah. Tak takhle nějak začíná hra, která přišla na monitory našich počítačů v době, kdy jsme všichni očekávali vytoužené Diablo II. A je lepší nebo horší? Pojďmě si ji detailně rozebrat.

Tak předně, NOX je hra typu RPG přičemž vaše postava je pouze mužského pohlaví, můžete si změnit pouze jméno a vzhled. Dále si vybíráte povolání. Zde jsou na výběr pouze 3 a to bojovník, zaklínač a mág. V závislosti na tom, které povolání si vyberete začínáte hrát hru. Každý charakter má své specifické vlastnosti (mág nekouzlí, zaklínač je od každého něco a mág je zase slabý fyzicky) a start lokace. Rovněž zbraně jsou určeny pro každý charakter jiné.

Úvodní mise je spíše takovým tréninkem a naučení se ovládání hry. Setkáte se s prvními NPC postavami, můžete nakoupit (pokud máte za co) vybavení v obchodech. Prostě rozkoukávačka. Pak už jste úkolováni do dalších misí, těžších a delších. Musíte plnit úkoly, které vyvstanou z předchozích vašich činů. Hra má lineární děj, není možno v ní zakysnout. Klikněte pro větší obrázek...Neobsahuje hromady textů, je spíše strohá a rozkazovačná. To vůbec není na škodu. Pomocí myši ovládáte postavičku a pomocí klávesnice si volíte inventář, kouzla atd.

Nepřátel je ve hře spousty a spousty. Od nejmenších krys po monstra, která Klikněte pro větší obrázek...jsou tak tuhá, že na ně vypotřebujete x hojivých lahviček. Při této příležitosti bych chtěl vznést protest proti hojivým lahvičkám! Copak je to vůči těm nepřátelům fér? Copak oni si neustále doplňují životy healing lahvičkami? Fuj! Za každého zabitého nepřítele dostáváte body a vaše zkušenosti rostou. Za určitý počet zkušeností je level a s levelem přibývyjí body k přerozdělování pro jednotlivé vlastnosti jako je síla, obratnost atd. Klikněte pro větší obrázek...Však to znáte. Rovněž je k nalezení spoustu předmětů, které jdou prodávat. Dejte si ovšem pozor, abyste při kupování lepších zbraní a výzbroje nekoupili něco, co vaše postava nemůže používat. Asi těžko bude mág sesílat kouzla ve full plate brnění, že? Body rovněž přibývají objevením tajných lokací, čímž mě NOX příjemně překvapil. A je jich tam spousta.

Pomalu se dostáváme k technickému provedení hry. To je opravdu moc Klikněte pro větší obrázek...dobré! NOX nevyžaduje 3D akcelerátor a kupodivu beží velice svižně i na min. konfiguraci (viz tabulka dole). Podporuje rozlišené 640*480 – 1024*768. V nastavení se dají vypnout nebo zapnout některé volby, které přidávají (nebo ubírají) na rychlosti. NOX je velmi rozsáhlá hra a vydrží vám nejedno odpoledne. Nepřátelé nemají skoro žádnou inteligenci, prostě na vás zaútočí a bijí do vás tak dlouho až exnou oni nebo vy. Jedna drobnost mi však vadí a to je obtížnost hry. Když si

Klikněte pro větší obrázek...

zvolíte bojovníka – příšerky na vás nemají šanci. Jste prostě mlátička a kdekdo vás neporazí. NOX je na 2 cédéčkách a obsahuje i multiplayer, k jehož spuštění vám s kamarádem stačí každému jedno médium.

NOX mě chytnul svou hratelností. Je velmi rozsáhlý a úrovně jsou řešeny tak, že se nenudíte, i když pořád zabíjíte nepřátele a plníte úkoly. Tak jaké je nakonec rozhodnutí? Je lepší NOX nebo Diablo II? Tak co se týče grafiky – je lepší NOX protože podporuje větší rozlišení. Co se týče obtížnosti, vyhrává Diablo II. D2 má taky navrch při výběru povolání a při vývoji postavy. Ohledně plnění úkolů jsou na stejné úrovni. Jednoznačně tedy řadím NOXe na stejný stupínek jako je Diablo II. Howg.