Ultima Online

Možnost vytvořit si svou vlastní ságu je věcí nedocenitelnou.

Kdysi v České republice to bylo tak, že jen malá část české herní populace měla tu možnost dostat se k hraní on-line.
V současné době je to již naštěstí jinak. Impulzy nám zlevnily, dali nám možnost připojit se vzduchem a některým šťastlivcům I kabelem. Teď, kdy je poměrně vetší část herní populace on-line, se konečně stává otázka inetového hraní u nás aktualní. Toto bude recenze jedné internetové hry, recenze hry, která udělala z internetového hraní něco víc než jen Fragging nebo psaní textů. Recenze této hry je velice komplexní věcí a proto prosím omluvte mou výřečnost a též popisování, neb pro základní pochopení o co se v této hře jedná je to zapotřebí.

Je časné ráno. Vstávám do nového dne a říkám si co mne dnes asi čeká. Jmenuji se Shandor. Jsem člen klanu, který je na odnoži světa UO Drachenfels již od jeho prvopočátku. Jmenujeme se Czech Heroes. Já osobně jsem v části klanu, která se jmenuje Czech Warlords. Koukám po domečku a uvědomuji si, že musím doplnit zásoby do svého batohu. Otevírám truhlu, ve které je jako tradičně veliký nepořadek. Doplňuji lahvičky s ozdravnými lektvary a též si stříhám bandáže pro případné bojové použití. Kontroluji své brnění. Prohlédnu svou sekeru, která je ukuta Velmistrem Umění kovářského a též členem klanu Feanorem. Vycházím ven ze svého baráku, nasedám na koně a mířím vstříc věži, abych zkontroloval jestli se děje něco nového.

Cestou k věži zahlédnu v domě svého věrného přítele ve zbrani Mamouliana. Je to bojovník stejného zaměření jako já, sekerník+ šermýř. Domlouváme se co budeme dělat, něco zrovna kutí u sebe doma ve věži. Narozdíl ode mne má ve své věži pořádek a ještě díky kopaní pokladů je dosti movitý. Já se spíš považuji za chudého bojového mnicha :). Docházíme k názoru, že by bylo dobré jít si políčit na naše frakční nepřátele. V nedávné době byl celý svět rozdělen do několika znepřátelených frakcí. Jsou to True Brittanians, Minax, Shadowlords a Council of Mages. Naší frakcí jsou Shadowlords.

Dohodli jsem se, že se půjdeme podívat do Britanie na nejsilnější frakci ze všech True Brittanians. Náš plán je jednoduchý, vydáváme se z našeho domovského města Trinsic cestou do Britu. Třeba někoho potkáme a se štěstím to budou maximálně dva True Brits :). Dorážíme postupně až k hranicím města. Dostali jsme další nápad. Já pojedu do města, přilákám na sebe pozornost a vylákám nějakého nešťastníka přímo do našeho chřtánu. Vbíhám do města. U banky stojí jeden True Britannian. Srdnatě se do mě pouští a já jenom cítím působení kouzel. Snažím se pít rychle ozdravné lektvary a utíkám vstříc hranicím města. Dorážím na hranici. Tam je již schovaný Mamoulian a vychází ze stínu. Vrháme se na Brittaniana ůtokem. Chviličku vzdoruje ale pak se dává na ůtěk pod údery našich zbraní. Nepodařilo se nám ho zabít .. škoda říkáme si. Náhle vidím v dálce přijíždět celou kavalerii True Brittanians. Čtyři bojovníci a dva mágové. Zatínám zuby a s vizí srmrti se vrhám do jejich řad, na ústup již není čas. Sekám do prvního bojovníka svou otrávenou katanou a daří se mi i další rány. Bojovník ustupuje, ale v tom již doráží mágové a jeden z nich je ten, kterého jsme před chvílí málem zabili. Slyším je vykřikovat bojová kouzla .. Corp Por !!! se line z jejich úst. V tom cítím jak na mne dopadají první kouzla a pod jejich náporem padám z koně a k zemi. Mamoulian ještě chviličku vzdoruje, ale po chvíli opuštěn a sám proti šesti nemá šanci přežít…. Jako duch pobíhám po místě a již jen vidím jak obírají mou mrtvolu a zabíjejí mého koně. Jako duch se odebírám na dlouhou cestu najít nějakého mnicha, který má tu moc mi vrátit život…… 🙂

Toto je jen jeden z tisíce příběhů, které se Vám všem mohou přihodit na serveru Drachenfels. Ultima Online se velice podobá životu běžného hrdiny :). Lidé si v Ultime Online (dále jen UO) vybírají různá povolání a poslání. V našem klanu najdete bojovníky s různými specializacemi, mágy, kováře, rybáře, řezbáře, alchymisty, hledače pokladů, bardy. Jiní lidé se specialízují třeba na zloděje, vrahy, obírače mrtvol, atd atd. Povolání, kterých můžete mít je v Ultimě Online opravdu mnoho. Můžete prostě zvolit klidný život, nebo naopak jen válčit s jinými klany. Zlatá střední cesta je zabývat se chozením do dungeonů, které skrývají jak neuvěřitelné množství všech možných nepřátel tak obrovské množství pokladů. Není vůbec jednoduché se do nějakého dungeonu vydat. Rozhodně nemůžete počítat s tím, že sám přežijete. UO velice silně podporuje kooperaci.

Kapitola sama pro sebe je takzvany Pking. Neboli Player killing. Lidé, kteří se tím zabývají jsou ve světě UO velice nepopulární a nenávidění. Zabývají se jen chozením po světě a zabíjením pokud možno všech jiných hráčů. Jakmile se na obrazovce objeví červené jméno (což značí práve hráče PK) tak se musíte mít velice na pozoru. Jako začátečník jsem byl nesčetněkrát zabit a okraden těmito individui. Tito Pkeři jsou ale pořád ještě ceněni oproti takzvaným blue-PK, jejichž taktika je zůstat modří .. nekazit si příliš často pověst … a pak vám v nejhorší chvíli bodnout do zad. Dále zde máme takzvané blokery, kteří, když jste v dungeonu, na Vás nalákají monstrum a pak sami zmizí. Toto je asi tak základní výčet nejhorších hrozeb v UO (nepočítaje zloděje, šacovače mrtvol apod.) 🙂

Též jsem se rozhodl sem napsat něco o příšerách země Brittania. Nebudu se zde zabývat tím že je budu vypisovat a popisovat. Tím bych mohl zahltit klidně jednu celou recenzi. Ano příšer je opravdu hodně moc. Od těch které potkáte na každém rohu .. jako třeba kostlivci, zombie či krysí muži.. až po ty vzácnější jako je třeba Lich Lord, Démon či Starobylý Drak (Ancient Wyrm). Monstra jsou poměrně inteligentní a dokáží se velice dobře bránit. Vězte že vydat se v jednom člověku třeba na takového Ancient Wyrma se rovná naprosté sebevraždě. Člověku, který hraje méně než 6-8 měsíců dávám při potyčce s tímto zvířetem asi tak okolo 5 sekund života . Vůbec UO v tomto směru silně podporuje spolupráci několika lidí. Nehledě na to, že některé situace prostě nemáte jako určitý druh postavy prostě vůbec nárok zvládnout. Hodně mne jednou překvapilo, když mne zabili krysí muži a mou mrtvolu dočista vyšacovali. Já přišel zpět ke své mrtvole s pocitem úlevy, že jsem se stačil rychle oživit a že mou mrtvolu zatím nikdo nevybral .. ale hle … neměl jsem skoro nic. V návalu vzteku jsem běžel zpět k bance, pobral jsem zbytky starého brnění, obstarožní tupou sekeru a vyrazil do boje. Krysáky jsem pobil do jednoho a nakonec svoje věci našel postupně v jejich špinavých batožinách 🙂

Jak jsem již říkal předtím. Naprosto každý žije v UO svým vlastním životem. Někdo klidnějším a někdo zase hodně hektickým. Vždy jsem záviděl hodně právě rybářům a jednu dobu jsem si dokonce koupil udici, jen tak jsem si šel k vodě a chytal jsem ryby. Ty jsem si upekl a následně snědl. Byl to neuvěřitelný relax, ale musím říct že bych se asi unudil. Po chvíli mi v batožině totiž opět těžkla sekera lačná po boji :). Též jsem si vyzkoušel při tréninku své postavy řezbářství. Zajímavá věc, ale já se bohužel dostal jen k vyrábění velice nekvalitních židlí a terčů na házení nožů. Židle co jsem vyrobil jsou pořád k mání v mém baráčku. Zahrát si tuto hru může dnes v podstatě každý kdo má internet. Možnosti jak hrát tuto hru jsou velice různé. Můžete buď hrát na takzvaných neplacených serverech nebo na OSI serverech. Neplacené servery jsou v podstatě emulací originálních serverů. Existují zde dva hlavní pojmy: Sphere a OSI. Sphere jsou neplacené servery a z těchto můžu vřele doporučit odkazy na stránky:

Dark Paradise– nejlepší český herní server

Revelwood – jeden z nejlepších světových sphere Shardů (hlavně pro ty, kteří hledají Role Playing)

OSI je Origin Systems Interactive – je to firma, která UO a vůbec Ultimu vymyslela .. konkrétně pan Richard Garriot. Pro hraní na těchto serverech musíte mít originální verzi UO s takzvaným CD-key. Dále musíte platit měsiční poplatky různými způsoby. U nás je nejvíce využíváno placení mezinárodní kreditní kartou. Pro Vás, kteří nemáte platební kartu tak tu je možnostu objednat si u chlapíka jménem Ondřej (Senior Counsellor našeho klanu CZH) takzvané game-time kupóny. Jsou to kupóny na 3 měsiční předplatné. Na OSI hraje celkově o hodně více lidí ale na druhou stranu je to svět trošičku přelidněný. Též ale za své peníze dostáváte celkovou kvalitu :). Doporučuji si vyzkoušet oba druhy světů a udělat si vlastní názor.

Stránka, kterou doporučuji ovšem nejvřeleji je Czech Heroes – to je naše klanová stránka a tam najdete veškeré informace, které můžete ve světě Brittanie potřebovat.

Mohl bych tu popisovat hodiny a hodiny co všechno můžete v UO dělat, ale vězte že by to v podstatě ani tak nestačilo a vy byste byli totálně znuděni detailním popisováním velice komplexního světa, kterým UO zcela jistě je. Svůj obrázek si každý musí udělat sám a hodnocení té hře přisoudí každý své vlastní. Nechtěl bych zacházet do zavádějících čísel a říkat Vám .. tak tato hra má u mne třeba 9/10. Pro mne osobně má tato hra 10/10 protiože jí hraju skoro 1 rok a pořád mne baví .. tak si já představuju zábavu.