Portfolio – Jana Šouflová

Portfolio - Jana Šouflová
  • Autor:
  • Nakladatelství: Galerie Nemesis
  • Cena: 699 Kč
  • ISBN: 978-80-87939-53-6
  • Vyšlo: 2. 3. 2015
  • Žánr: fantasy
  • Provedení: -
  • Autor obáky: Jana Šouflová
  • Počet stran: 6+6

Skvělé portfolio obsahující šest barevných obrazů velikosti 26 × 39 cm a šest maloformátových ilustrací Jany Šouflové.

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Žádné komentáře

  1. A to je zase co za fór? Sedm stovek za (prakticky) kalendář to i mě přijde trochu moc.

  2. No, jistě, on takový kalendář na slušném
    papíře s malým nákladem vyjde tak na 1000 až 2000 na kus.
    Cenu celkem pokládám za přiměřenou. Ovšem, jsou dva problémy, jaké je provedení tisku a kvalita papíru, je to grafický list, je to fotografie nebo jiný tisk. je tam signování autorem a za druhé, mít těch 600 + penízky na passpartu a mít to kam pověsit … takže pár slov od prodejce pro upřesnění nabídky by se jistě vyplatilo. Zrovna tohle nevypadá špatně :-))

  3. Ach jo, fantasáci jsou fakt socky – vždyť je to portfolio!!! Ta cena je ještě nízká, hlavně J. Šouflová kreslí krásně, máme doma její reprodukce a krásně se na to kouká.

  4. to Walome: Obchod je o penězích a tudíž o ceně. Diskutovat o ceně je naprosto přirozená věc. To jenom mi evropané tupě přijímáme obchodníkem diktovanou cenu a ti co se ozvou, jsou automaticky pokládáni za socky. V jiných částech světa je tomu naopak. Cena je taková, jakou si při uzavření obchodu dohodne zákazník s obchodníkem.

    Pokud mám pocit, že je něco drahé, tak to říkám na rovinu i v krámě a nestydím se za to.

    Portfolio o dvanácti stranách za sedm stovek, je velice podivné portfolio.
    Toto je pro mne cenově odpovídají portfolio:
    http://www.slovart.cz/75-years-of-marvel-comics-from-the-golden-age-to-the-silver-screen.html?page_id=14537
    případně toto (I když tohle je menší formát)http://www.slovart.cz/cizojazycne-knihy/komiks/klasicky-komiks/the-silver-age-of-dc-comics.html?page_id=13014

  5. A to jako že bych přišel v New Yorku/Torontu/Sydney do obchodu a řekl: tolik vám za ty gatě/boty/chleba/knihu nedám, dám tolik a tolik a budeme smlouvat jako v Káhiře nebo v Klodzku na targowisku? Nevěřím 🙂

  6. to Satyr: To jsou všechno přivandrovalí evropani! 🙂

  7. Když jdu u nás na tržnici a chci smlouvat, tak se pan prodavač urazí a vůbec se nechce bavit. Ale třeba v Itálii, kde prodávají na tržnicích i knihy, smlouvám běžně a vůbec jim to nevadí.

    Ostatně i u nás činí rozdíly v cenách výrobků u různých obchodníků i tisícikoruny. Stačí se podívat na ceny oblečení, nebo bot, před sezónou a po sezóně. To je i několik tisícovek rozdíl.

  8. To u nás na vsi se nesmlouvá, ceny jsou pevně dané: kus špeku – lahvička vodky, svazek cibule – lahvička vodky, bochník chleba – lahvička vodky, kniha – lahvička vodky, paklík machorky – lahvička vodky… Více nám toho netřeba, dobří lidé!

  9. to Satyr
    Cibule u nás na vsi je velká skoro jako meloun… jsme zde všichni Mičurinci…

  10. No ano
    Mičurin vskutku činil zázraky, též jeho žák Lysenko či lepešinská, co ve špíně z pod nehtů své matky život objevila, nicméně v případech melounů jest to velmi známá záležitost. Jeho melouny po dlouholetém výzkumu vskutku dosáhly velikosti cibule.

  11. to Racek
    Máš to trochu popletené! Mičurinci u nás na vsi dosahují výpěstků melounů zvících hlavy starého Hydrocefaloviče, a ten má hlavu velkou jako pět hlav obyčejných mužiků! Ale chápu, že měštěnín, co jen celý den na soudku zavařeniny sedí a z cizího peníze potrhlým psoudohumanistům rozděluje, může těžko vědět, kterak správný meloun, cibulku či mrkvisko vypěstnírovat!

  12. Och, je vidět
    že vysokou zemědělskou jsem studoval marně, Ba i toho Mičurina, Lepešinskou i Trofima Lysenka jsem v osnovách měl, přesto se nepoučil. Ještě že jsem se později polepšil a vystudoval cosi ekonomického…

  13. to Racek
    Tak vidíš! Kdoví, jakých bludů vám v tletěch školách nalhali! Já se učil polnímu a zahradnímu pěstnírování u starého Okopniče! To byl učitel! Na převráceném vědru sedával, v jedné ruce lahvičku, v druhé smotek machorky, vše věděl, se vším poradil, hotová studnice moudrosti! Jen díky němu mám na své zahrádce řepotřešně a švestkohrušně! Ale už je chudák také na pravdě Boží! jednou takhle popil dvě lahvičky, a pod jablkojahodník usedl, aby dal starému tělu odpočinout. Z úradku Božího se však jedna jablkojahoda utrhla a ubohému Okopniči lebku rozdrtila! Bůh s ním! Teď již pěstníruje na nebeských zahradách! Inu, jak se říká: Nesedávej pod jablkojahodníkem, nechceš li se státi nebožtíkem!

  14. Hluboce se skláním nad
    staletou moudrostí mužiků – Mičurinců.

  15. to Racek:
    Já bych tak úplně nesouhlasil házet Mičurina do jednoho pytle s Lysenkem a Lepešinskou. V době Stalinovy éry již byl stár a prostě chtěl nějak přežít. Ty jeho výroky z této doby jsou navíc tehdejší propagandou překroucené a zmanipulované. Jeho práce vycházejí z tradičních šlechtitelských metod a nedomnívám se, že je lze označit za “pseudovědu” tak jako u toho Lysenka a Lepešinské.

  16. No, nevím jak ty
    ale do mě prali tuhle trojku horem dolem dnes a denně. Ale souhlasím, Mičurin byl významný šlechtitel, to ano. Ale tu modrou růži určitě nevypěstoval. Příslušný gen, potřebný pro modrou barvu růže, totiž neexistuje, jak jsem se svého času dočetl ve váženém časopise Vesmír. I o sibiřské jabloni se tamtéž tvrdilo, že sice plodila, ovšem jíst se nedala. No, byla taková doba.
    No, necháme diskusi na příště. Zrovna se snažím nějak naznačit té mojí, že pár obrázků v ložnici nikoho nezabije. Tedy, možná pak zabije ona mě. Ona vůbec není romantická a čte M. Cole. Tůhle mi zas přišla na sbírku ehmm, no radši ne.

  17. to Racek:
    Ale modré LED už se vytvořit povedlo! (Čímž naznačuji, že i já tento zásadní časopis odebírám! 🙂 )

    Jasně Mičurin byl bohužel nerozlučně k těm dvěma přihazován, ale Valery Soyfer – Rudá biologie na něj až tolik zase neplive. Ovšem na Lepešinskou neměl ani Lysenko! 🙂

    To moje žena si zeď bez obrazů zase neumí představit vůbec a postupně ji zaplní celou. V obýváku máme na zdi zarámovaných deset tabulí Rorschacha a já se vždycky nesmírně bavím, když se neznalé návštěvy začnou dohadovat, co jim to všechno připomíná. 🙂

  18. Rorschach
    toť skutečně originální tvorba :-)) To by mě fakt nenapadlo. Problém u nás je, že čelní stěna ložnice je šikmá a pokud by na ní cokoliv viselo, není před tím úniku. Snad jen kočku nechají veškeré výtvarné pokusy o výzdobu chladným, pokud jí nezabírají její oblíbená místa. Ta se spíš věnuje výcviku obyvatelů jejího domu. Stejně jako DATův Flíček, jak podotkl jeho přítel Georgi.

  19. Obrazy
    🙂 Sice neustále obrazy plodím, ale mám jednu jedinou rovnou stěnu, kam se dá vůbec něco pověsit – má 2×2 metry a okupuje jí obraz, co má na šírku 1,8m. Já už si doma nepověsím ani zarámovaného žolíka od karet. Zajímavá debata kluci, jen co je pravda. 🙂

  20. to Racek:
    To co máme my je jakési pásmo inspirované R. testem. Ten umělec ty skvrny vytvořil podle originálů znovu a na větší formát a přidal ještě tři tabule. To jen aby kolegové kliničtí psychologové nedostávali amok, že nějakej blbej ortoped má jejich tajný, milovaný a nedostupný test na zdi. Nemá. A samosebou mu vůbec nerozumí. 🙂

  21. to Maffet
    Chce to kvalitní plochý monitor. Obrazy naskenovat a ty si pak postupně přepínat na obrazovku. Ale vyjde to draze, to zas jo.

  22. to Maffet:
    Prodej obrazy, které jsi vyplodil. Za získané peníze si pořiď dům. Vytvoř nové obrazy. Pověs je na nové zdi. Přebytečné obrazy prodej. Kup druhý dům. Vytvoř další obrazy. Pověs je na nové zdi. Opakuj dle libosti… pořád abych těm mladejm radil… 🙂

  23. to KarelC
    Maffet je ona, ne on. To je tleta, co to portfolio (to je mi ale cizácký výraz!) vyplodila. Ale jinak jsi jí dobře poradil, je opravdu na pováženou, jak ta mládež neví, jak se zaopatřit!

  24. to sitko
    Bať, a až vám ve velkém městě elektřina dojde, tak můžeš čučet do temnej plochy toho kvalitního monitoru a přemítat o svaté Trojici!

  25. to Podchaljuzin
    Ale tuhlecta elektřina přece není samohonka! Ta nemůže jen tak dojít.

  26. to Satyr
    Stačí, aby car, slunko jasné, pár střel vypálil, do elektráren se strefil, a jste rázem v době petrolejové, holoubku! Nebo zemětřas přijde, stožáry pokácí a stejně na tom budete! Či nějaký mudřec v rozvodně se povrtá, sobě hnáty upálí a vám tmu přivodí! Inu, jak se říká: Když se Bohu zachce, mužiku je trpce!

  27. To může vskutku být. Pokud… Pokud ovšem nemá člověk v dřevníku benzinovou centrálu… 🙂

  28. to Satyr
    A benzínu snad neomezené množství máš? Krom toho, může car, slunko jasné, střelu i na rafinérii vypálit, či molodce udatné poslat, aby ji obsadili, zemětřas ji pobořit může, či poblouzněnec do vzduchu vyhodit! Inu, jak se říká: Měštěníni melou hubou, mužici kamenem!

  29. to Podchaljuzin:
    Tak to jsem nevěděl. Díky! (Maffet – omluva)

    A jak to čtu dál, asi si pořídím nějakou parní turbínu. Voda a něco na podpal se snad sežene vždycky. (Obohacovat ve sklepě uran mi manželka bohužel zakázala.) A slučovací reaktor – to jsem bohužel nikdy nepochopil.

  30. cena
    Zákazník se samozřejmě může pozastavovat nad cenou, ale je to u nás furt stejné. Pokud chceme v nějakém typu projektů kopírovat Západ (a celý fantasy je poměrně západní záležitost), prostě narazíme na velikost našeho trhu, který je pidi; velký asi jako jedno americké velkoměsto. Pokud pak chceme Západ do naší obchodní nabídky zahrnout, narazíme obvykle na grandiózní výši našeho poštovného. Takže jsou jen tři možnosti:

    a) Zákazník si tu věc stejně pořídí, byť relativně draze (dnešní časký paperback už je daleko dražší než americký v přepočtu).

    b) Nějaká dobrá duše to zafinancuje jako sponzor a bude doufat, že malíř/autor se časem trochu proslaví a náklady se pak třeba vrátí.

    c) Věci tohoto typu u nás nebudou vycházet. (Můžeme na pak po libosti po hospodách nadávat, jak jsme jako národ neschopní.)

    Tož tak. 🙂

  31. Já už to napsal
    tohle se mi zrovna moc líbí a řešil jsem problém kam s tím. Cena by mohla být přiměřená, ještě si ověřím formu. Kde to mají?

  32. to Michael Bronec:
    🙂 Přeloženo do lidové mluvy:

    a) Drž hubu a vysol mergle!

    b) Drž hubu a buď rád, že nemusíš solit takový mergle!

    c) Drž hubu a dej si pivo

    Já osobně se domnívám, že zákazník má právo být nespokojený s cenou. A má právo tuto skutečnost vyslovit nahlas a veřejně. Nevím jak kdo, ale já jsem spokojený teprve tehdy, když si něco koupím za dobrou cenu. To mám teprve uspokojivý pocit, že jsem udělal dobrý kauf a zakoupené zboží mne těší mnohem víc. Ale musí to být nákup v mé režii. Ne že mi někdo hučí do ucha “tohle je výhodný nákup!” a podobně. Na to pochopitelně nereaguji.

  33. Karlovi IC
    Moc nechápu ten konfrontační tón.

    Omlouvám se, pokud má reakce vyzněla nějak útočně nebo příkře.

  34. Ne jako vážně, je to prostě moc, i když bych jako fanoušek Šouflové moc rád

  35. Já s tím přímo nic společního nemám, jen vím, že lidi z Galerie Nemesis jsou nadšenci, kteří do propagace českých fantastických malířů léta investují peníze i zdraví…

  36. to Michael Bronec:
    A já zase nechápu, co má znamenat to “I” které soustavně cpete do mého nicku.

    O žádnou konfrontaci mi nešlo. Jen jsem ty tři možnosti poněkud zestručnil. Zkrátka nemám rád ty řeči ve smyslu: “Buďte rádi, že to vůbec někdo dělá a vysolte požadovaný obnos, ať už je jakýkoliv.” Zvedne se DPH – zaplatí to zákazník, neb se navýšení okamžitě přibalí k ceně. Sníží nám marži? Tak navýšíme cenu. Ať je zákazník rád, že to tady vůbec máme. Atd… To se netýká pochopitelně jenom knih.

  37. To I znamená, že bez brejlí očividně vidím hůř, než jsem si myslel.

  38. Víte Karle,
    kvalitní tisk za cca 90 korun za kus, tohohle rozměru, v malém nákladu, to je tak za výrobní náklady. Bohužel. Tý holce z toho zbyde tak na barvičky.

  39. Karlovi
    Opravdu bych se nechtěl přít; není oč.
    Pokud jsem se Vám nějak znelíbil, pak se omlouvám.

  40. Děcka řeknu to takhle. :-))
    Barevný xerox A3 z Copy General za rohem – náklady při lepším papíru a vyšší gramáži asi 40,- korun za kus, pokud chcete levnou šmudlu co vybledne a kancelářský papír tak to máte za 25,-, někde i za 15,-

    Nebo si můžete vybrat ze střední cesty: Pěkně vyvedené malonákladové sbírkové portfolio z ofsetové tiskárny s obálkou a 12 vloženými listy za 600. Kde jeden list vlastně vyjde na padesátku.

    Nebo… luxusní tisk s nádhernou vrstvou sametových pigmentů na nejlepším papíře na trhu, co má doživotní záruku světlostálosti a vypadá lépe než originál a vlastně je k nerozeznání … tištěný jednokusové u specializované společnosti, tam A3 … jedna A3!!! vyjde na 350-400,- a to jsou pouze výrobní náklady. A jestli to chcete na plátno a s vrstvou fixace… tak i dražší. A pokud má tisk i zlacené elementy pravým plátkovým zlatem (což teď u dvou obrázků budu dělat) tak se jen výrobní cena vyšplhá až na 500,-.

    Lidi z Nemesis znám a léta propagují české ilustrace a ilustrátory a v podstatě to dělají za “vzduch” jen protože je mají fakt rádi. Díky jim … díky. Díky. Jsou to nadšenci.

    Takže každý ať si vybere na co má a o co má zájem. Požadovaný obnos vysolit nemusíš, můžeš si to stáhnout a rozpixlované vytisknout na domácí tiskárně, jen za rok z obrázku na zdi zmizí žlutá barva. Když sebou vozím umělecké tisky (ta třetí varianta), tak je dávám jen za výrobní cenu, protože když bych si k tomu přidala byť jen padesátku, tak se každý zhrozí a stejně … i tak 50% lidí vytřeští oči a ptají se co je na tom tisku tak drahého, když xerox stojí pár kaček. Nuže vysvětlení podáno. Nikdo není nucen si nic kupovat, je to každého volba.

  41. to Bx: Iritující imbecil! .-)

    to Michael Bronec: Jsem paranoidní. Já myslel, že to je nějaký takový ten fórek, jako Žk místo Žd etc… (Žd – žádanka, Žk – žvýkající kráva) 🙂
    Znelíbil? Chraň Bůh! To mě ani nenapadlo. (Zvláště tady na FP v neregistrované a zcela volné diskusi. Tady spíš já prudím. 🙂 Ujišťuji vás, že už třeba na facebooku bych svoje výrazy i názory značně pokrotil. Tady na FP, kde je každej druhej anonym a každej třetí se vydává za toho druhýho, to tak dramaticky neberu. Ale někdy stojí za to zašťárat hráběmi v kalném rybníce, jak říkával můj dědeček. Zase vím, kam co napsat.
    Ale třeba v obchodě když řeknu: “Ano, je to pěkné, ale tolik peněz vám za to nedám!” Na tom mi nepřijde nic nenormálního, ani urážlivého.

    to Racek: S tvorbou Jany Šloufové nemá tato diskuse nic společného. Bylo tam asi šest portfolií za sebou a tak jsem tu svoji prvotní otázku připlácl sem. Jde mi čistě o produkt kontra cena. Zkrátka mi to přijde málo za ty peníze. V té ceně už by se dala pořídit dosti slušná publikace o umění na křídě a rovněž v kvalitním tisku.

    Jistě, bavíme se tady nad něčím, co je představeno pouze číslem a anotací. Možná kdybych to viděl “na živo” tak bych byl natolik ohromen a ty peníze za to dal. Nebo kdyby to prodávali po jednom, tak bych si to tam nechal i zarámovat a podobně.

  42. to Maffet
    Bať. Tak třeba u nás na vsi by to nekoupil nikdo! Ani za levno, ani za draho! Světnice má být čistě vybílena, ikony dobrých, božích světců svatého Nikitiče a svatého Kuzmy jsou zcela dostačující výzdobou! Inu, jak se říká: Kdo světské obrázky na zdi rozvěšuje, Hospodinovi našemu se oddaluje!

  43. to Maffet:
    Díky za vysvětlení! Konečně jasně daná fakta!

    (A jak se tak koukám na svůj předchozí příspěvek – tak taky budu potřebovat brejle. .-))

    Jdu na oběd.

    Možná mě do večera ještě napadne nějaké moudro, tak ho sem připlácnu. 🙂

  44. karelc – jsem chvilku váhal jestli jsem to nepřehnal. 🙂

    My umělci to máme těžké. Nikdo nám nerozumí, chceme za to dokonce i zaplatit, hanba nám! Dochází někomu, že za vystaveni dila v galerii musi ten umělec taky zaplatit? Pokud si ho ta galerie vysloveně nevyžádala, tak často platí i nemalou částku. A když prodá, tak často nemalé procento z prodeje jde taky té galerii. Tak to jen tak na okraj…

  45. to KarelC
    Jo, a zkus si rovnou usmlouvat cenu toho oběda 🙂

  46. to Maffet:

    Pokud si to nechci za tu cenu koupit, tak se to nesnažím ukrást! To bych se ohradil!:-) .-) Já to pirátění po česku moc nemusím – na to v důsledku potom doplácíme všichni.

    A další varianta nastane, když půjdu do galerie Nemesis s některou mojí dcerou a ta řekne: “Tatííí?! Tohle je fakt super! To bych strašně moc chtěla. Ty bys mi to nekoupil?”
    “Klidně, ale nemám u sebe tolik peněz!”
    “V pohodě, berou i kreditky!”
    Ale to člověk nekupuje pro sebe! .-)

    to Anonymní anonym: Jsa sám sobě zaměstnavatelem, založil jsem si odbory a odhlasoval si stravenky za poloviční cenu. 🙂

    Závěrem: Domnívám se, že není špatný tyhle věci pořádně proprat na veřejnosti. Dokonce bych řekl, že po vysvětlení od Maffet, mám chuť si taky jedno portfolio koupit.

    Jen se ještě zeptám ze zájmu:
    Prolezl jsem tu galerii a tyto dvě položky znamenají konkrétně co? Technika: Akryl – Tomu rozumím, ale nechápu tu další: Původnost: Autorský tisk. To je originál, nebo taky reprodukce? (Lepší plakát?)

  47. to Bx
    Inu, v takovém případě umělci jiného nezbývá, než bandory jít okopávat, prací svých rukou se živit a malovat si po večerech jen tak pro zábavu! U nás ve vsi to tak každý druhý mužik dělá! Ten maluje, onen píše, další filmy točí… Já například po večerech vlněné návleky na lahvičky vodky štrykuju, aby v mrazu třeskutém ruka k láhvi nepřimrzla! Inu, jak se říká: Pokud malíř neprodá, tak se oběd nekoná!

  48. Podchaljuzin
    A což … ja to tak dělám. Přes den hákuju a večer a o víkendech pro radost sobě i druhým matlám barvičkami to co je v tom portfoliu. Nechci malovat čistě profesionálně, né že by mě to při správných kontaktech neuživilo, ale nechci obrázky sekat jak baťa cvičky abych poplatila účty a nechci, aby mě to přestalo bavit. To se nesmí stát. 😀

    Karel: hmmm bylo to původně malované akrylem. Autorský tisk je reprodukce, otázkou jak vyrobená. Pokud jsi zvídavý, tak můžeš napsat dotaz. Technologií je spousta a každá nabízí jinou cenu a jinou kvalitu a to i na úrovni luxusních autorských tisků – jen papírů jen ve společnosti, která mi dělá jednokusové tisky, na třicet druhů a stačí vzít jiný a obraz na něm vypadá uplně jinak a rozdíl v ceně může jít od desítek korun do stovky. Takže je dobré se zeptat a napsat si o vysvětlení, jakou technologií je reprodukce provedená a na jakém papíře. Ostatně jako zákazník na to máš právo. 😀

  49. to Maffet:
    Takže umělec vytvoří obraz, ofotí jej nějakou digitální technikou a prožene ho tiskárnou na papír, nebo plátno. Možno opakovati. Tudíž ten jeden obraz rozmnoží a prodává, dokud se prodává a říká se tomu autorský tisk. OK! Chápu. Ale umělecká hodnota takového výtvoru je tedy v čem?

    Bx: Umělče, tady máš návod jak na to! Ale jestli jsi sochař, tak máš pech! 🙂

    Podchaljuzin: Velmi záslužné! Užitého umění je třeba vždy! Moje žena zase vyšívá erby starých šlechtických rodů na plátno. Slouží to jako přehoz na konferenční stoleček a podobně. Rovněž velice praktické! .-)

  50. To Moffat
    No, jsem rád žes to tak polopaticky vysvětlil, bylo to třeba. Ať se ti daří a hlavně ať máš z toho radost. A my se taky rádi podíváme.

  51. Racek, KarelC – uz za to jak tady Jane komolite nick a jmeno byste si to meli koupit 😉

  52. to BX
    Já už mám povolení koupit a vyvěsit, takže jen navštívit galerii a bude.

  53. Manželka jela o víkendu do Práglu, tak jsem ji požádal, ať mi dílo to rovněž zakoupí, neb se ve mně hnulo svědomí a řekl jsem si, že by to bylo poctivé. Vrátila se mírně rozčarovaná, neb prý na mnou udané adrese (5. května 62, Praha 4) je nějaká hospoda, plno aut kolem a musela parkovat na zebře. Považovala to za jeden z mých oblíbených Brněnských fórků a nechala to zaprotokolovat u svého právníka pro případné rozvodové řízení. Jediný kdo byl s výběrem destinace spokojený byla pětiletá Jaňula, neb se tam mezitím proběhla po parčíku a spatřila tam babočku.

    Takže se tedy ptám: Kde že je ukryta Galerie Nemesis?

  54. to Anonym:
    Díky. To samozřejmě vím. Leč nechce se mi dávat dalších sto a padesát korun České poště. Navíc bych chtěl tuto zajímavou galerii navštívit a mrknou se na celou expozici. Proto ten můj dotaz.

  55. Galerie myslím po několika pokusech zjistila, že neutáhne stálé výstavní prostory, proto teď existuje jen virtuálně. Ta adresa na Praze 4 už je celkem stará; až na vernisáže tam nikdo moc nechodil, pak to měli kus od Staromáku, ale v zapadlém koutě, kde byl stejně strašlivý nájem.

    I proto jsem se za ně bral; vidím, jak se fakt snaží, a nemyslím, že by na tom nějak extra vydělávali. Jsme maličkatý trh a fantastika není v módě tak, aby se originály prodávaly za rozumné ceny (pro tvůrce).

  56. to Michael Bronec:
    Když je adresa stará, tak proč ji mají velkým písmem na svých stránkách? Ale v poho – vem to čert. Prý mají nějakou stálou expozici v knihkupectví Fantasya, ale to tuším nemám otevřený o víkendu.

    Já tyhle věci nerad nakupuji na netu. Když nepočítám poštovné, tak tohle bych chtěl opravdu před zakoupením nejprve vidět, jak je to vytištěno a co je přesně obsahem. Už se mi párkrát stalo, že jsem v nějaké Internetové galerii koupil akvarel v touze mladého umělce podpořit a poštou přišlo něco úplně jiného, než bylo vystaveno.

    Rozumná cena pro tvůrce je co? U originálu na plátně to chápu. Ale u digitální tvorby mi to moc jasné není. Výstupem je tisk. U uměleckých tisků bývalo zvykem, že za originál byly považovány první čtyři. Zbytek měl cenu reprodukce. Ale digitální tvůrci toto pravidlo poměrně často porušují a pokud prodají, tak chrlí další a další tisk. A tím jde sběratelská cena pochopitelně dolů a v konečném důsledku o podobné výtvory zájem klesá. K čemu vlastnit něco, co může vlastnit dalších x lidí, že? Tam té ceně moc nerozumím.

  57. To Karel
    Tak ten výlet na nic mě mrzí. Oni už stálou galerii opravdu nemají. Ale pokud vím, portfolio by se dalo sehnat ve speciálkách sci-fi, případně napiš email přímo na galerii Nemesis, ať ti napíší, kde je v distribuci nejblíže tobě.

    Ta cena je víz má odpověď nahoře … odvíjí se od výrobní ceny, která může být od patnácti korun do tisícovky podle techniky, rozměru a velikosti tisku. A je to jen výrobní cena. Přisahám na psí uši. Opravdu kvalitní umělecký tisk, který jsem popsala nahoře (tedy na speciálním papíře, s pigmenty …etc), je tak příšerně drahý vyrobit, že si autor nemůže dovolit ho chrlit hromady. Ještě mám pár posledních, ale teď už je dělávám jen pokud mi někdo napíše, že chce tisk, protože mít do zásoby leze výrazně do peněz. A pokud bys tento tisk viděl v reálu, je strukturou opravdu nádherný. Doslova cítíš prachové pigmenty.

    Něco jiného je levný tisk, který ti vyplivne laserovka z copyshopu, tam si toho můžeš nachrlit hromady, ale cena tomu musí odpovídat. Dávala jsem je maximálně kolem stovky, ale já jsem Mirek Dušín. Právě protože je to jen digitální tisk, tak bych to za víc neměla srdce dávat. Taková kopie má cenu pro lidi, co prostě chtějí mít obrázek svého oblíbeného ilustrátora a nechtějí se zruinovat a nejde jim až tak o autenticitu. A pár jich vozím u sebe, spíš pro ty co chtějí něco jako vzpomínku z akce.

    Kdo chce něco lepšího, koupí si umělecký tisk, tam už je punc jedinečnosti větší, protože je fakt po technické stránce exkluzivní a pokud není malíř milionář, tak je opravdu nemůže chrlit. Vylepšit to může podpis, datace a osobní věnování. Ale nemá to co do činění s klasických uměleckým tiskem – třeba suchá jehla atd., kde byla první série drahá a čím víc se tisková matrice ojížděla, tím byla cena nižší. TAm to mělo logiku a cena těchto tisků byla z principu velmi vysoká. U tisků, o kterých mluvíme my … jde o cenu technologie tisku.

  58. to Maffet:
    Moc díky za vysvětlení. Už v tom začínám mít jasno.

    Výlet absolvovala manželka, to je v pohodě. Ona si to potom s Jančou vynahradila v Louveru.

    Kámoš si to od nich objednával po netu, tak jsem se k němu přifařil. Už jenom za to, jak tady furt kecám si to zasloužíš! .-) Od Strak mám prakticky všechno, takže s Michalem Broncem mohu disputovat s čistým svědomím. .-)

  59. No, tak jsem si to objednal
    a těším se. Vždy večer před spaním a ráno na to pohlédnu. No, konec konců máme oddělené ložnice a tak jsem to nakonec prosadil. Sice vahrožovala že večerní návštěvy ustanou, no ale v mým věku už to ani výhružka není…

  60. Je to jednoduché, lidi v této republice mají malé výplaty, proto si nemohou dovolik kupovat kvalitní věci. Připadá jim, že je to drahé.

  61. To by mě tedy zajímalo, co s těma malejma vejplatama v těch narvanejch hospách&pod. dělají .. asi jedí a pijí na žal, že si nemohou kupovat kvalitní věci. :-)))

  62. za 300 stovky se už dá slušně vožrat, to není problém. Na to i ta malá vejplata stačí, lepší se 2x vožrat než si koupit nějaký vobrázky

  63. to BY
    To už jsme ale silně off topic. A s tvorbou Jany Mafffet Šouflové to fakt nemá nic společného.

    Nicméně výše výplaty s tím až tolik společného nemá. Lidé si berou normálně vysoké půjčky na věci, které primárně nepotřebují a zadluží se. Viz klasika Půjčka na dárky na Vánoce a podobně. Hobby a zájmy patří do kategorie věcí, které sice potěší, ale k životu nejsou nutné. Já osobně za tyto věci zbytečně neutrácím. Oné “chlapácké” rozmařilosti prostě nejsem přítelem.

    Druhá věc – i když je to drahé, tak to ještě neznamená, že to musí být nutně kvalitní.

  64. to KarelC
    Ale dárky na vánoce jsou pro ty lidi důležité, ale nějaké obrázky od Šloufové ne, v tom je ten rozdíl, Proto pro ty lidi je ta půjčka klíčová a ne nesmyslná, aby mohli svým blízkým koupit dárky. A přes rok se zaději půjdou 2x vožrad do knajpy než mít doma pár obrázků. A zda je to drahé nebo levné, to je relativní pojem. O kvalitě nemluvím.

  65. Tak už je to prý na poště
    vyrážím.
    KarleC, já vždy vydělával abych nejen žil, ale i radost dělal sobě a blízkým. Osud mi dopřál, že jsem dlouho měl tolik, že mě to na obé stačilo. Dnes už tolik nepotřebuji, ale radost si ještě udělám. Jo a půjčky na vánoce, no, to nechápu. Když jsem neměl, a to bylo taky dloho, jsem si musel pro sebe a děti vymyslet něco, čím bych ty vánoce udělal zajímavé a hezké. Na to stačilo šetřit i z mála. Víte, hypotéku na byt, chápu. Na auto do podnikání, chápu. Na rozběh firmy, chápu. Na dárky či lepí dovolenou … nechápu. To je nepřípustný hazard. Jo a vyrážím. Až to vybalím, poreferuji. Těším se.

  66. to Racek:
    Mnoho zdaru na poště a těším se až dáte vědět! 🙂

  67. většina lidí by to nekoupila ne proto, že to stojí xxx peněz, ale proto, že má peněz málo celkově.

  68. KarleC
    Tak už to mám, provedení kvalitní v krásné obálce, obrazy fakt moc hezké a takové něžně romantické, příjemné. Tak teď passpartu, to teprv bude peněz a zavěsit je na šikmý strop v ložnici. I tý mojí se to líbilo, takže zločin odpuštěn (no, včera jsem jí koupil nový džíny, abych řekl pravdu). Lepší než jsem čekal. Myslím že to bude dobrý tip na hezký dárek ..
    To p. BY: Samozřejmě máte pravdu. Ale uvažte, obdobím nouze procházíme všichni, pokud žijeme v normálních podmínkách a začínáme z ničeho. A je to tak správné, člověk se musí vypracovat sám. Na a v životě jsou i období, kdy se i máme lépe. Obvykle za cenu mimořádného úsilí. A to vydržet chce i relax. A tyhle obrázky jsou jeden ze způsobů.
    No a když se nedaří, známe to všichni. Pak platí boj o přežití. Ale o tomhle tahle debata není. Víte, takový kup udělá člověk jednou za dlouhou dobu. Asi tak za 100 až 500 návštěv hospod. A když to situace dovoluje, proč si tu radost neudělat ?

  69. Racek : Tak to mám radost i za vás! .-)

    Pravila mi moje třináctiletá (prostřední) dcera, že když dva lidi na netu, ne, používají nick, ne, tak že si automaticky tykaj, ne? Ještě oči u toho vyvracela. Takže mi směle tykejte!

    BY: Obecně je tady málo peněz! Mělo by se jich z pár zase natisknout!! Napíšem Babišovi, že máme osvědčený recept! Vždyť je to jenom nějakej papir s nějakejma čísilkama a ksichtem. 🙂

  70. to Racek
    Racku, mě to nemusíš vysvětlovat. Já nemám potřebu šetřit. jen vysvětluji, proč se takové věci neprodávají, je to proto, že lidi obecně mají málo peněz. Snad jednou bude líp…. Ale základ je v těchto diskuzích se obejít bez politiků, protože ty člověk potkává všude a už jih má většinou plný zuby.

  71. No ano
    proč ne, klidně. I za mých dob mezi motorkáři jsem si se všemi tykal, i když byli o několik desetiletí mladší :-)) Neb jsem zjistil, že byli občas nehledě na věk daleko chytřejší, než já. Užitečná to lekce pro každého namyšleného managora. Vřele doporučuji.

  72. to Racek
    Tykání je v pohodě, na tom nevidím nic špatného. Na internetu by si všichni měli tykat, je to takové přátelštější potom. Jen jediná výjimka by měla být, pokud komunikuje firma se zákazníkem, tak by to vykání mělo zůstat. Ale na forech určitě tykání.

  73. Jedna moje věta a 77 komentářů. Jsem se sebou spokojen. 🙂

    Jedině kde váhám nad tykáním, jsou různé diskusní skupiny na Facebooku. Když mám někoho v přátelích, tak to beru, že jsme si automaticky potykali, ale když ne, tak váhám.

    BY: Těžko se bavit o penězích ve státě a nezmínit při tom ministra financí. .-)

  74. to KarelC
    Asi máš pravdu, já jen, když vidím nebo slyším to jméno, tak mám náladu o něco horší .-(( Tykání není špatné, stmeluje to lidi .-))

  75. to BY: V poho. Krom šéfa zdravotnictví je to asi jedinej ministr, kterýho si pamatuju. Tak jsem se chtěl blejsknout. 🙂

    Jediné co u tykání nesnáším je ta varianta, kdy tobě někdo začne automaticky tykat a má představu, že ty mu budeš vykat. Jsou takoví lidé. Ale to se netýká internetu. A já jim tu představu velmi rychle a rád rozbiju. 🙂 A druhá věc je ta kterou popisuješ. Firma tyká zákazníkovi. (Ale už jsem po tom párkrát šel a párkrát se ukázalo, že jde o automaticky generovanej mail, kterej šel v uživatelském nastavení změnit na vznešenější formu.

  76. To KarelC
    No, na peníze je jich ve státě víc. Ministr financí je od nás vybírá a rozděluje. Jeho úkolem je co nejvíc od nás vybrat a pokud možno nám dát co nejméně. Peníze tisknou bankéři. Jejich úkolem je aby jsme si za ně mohli koupit co nejvíce.
    Ovšem v reálu postupují obvykle právě naopak. Jak vidíme v přímém přenosu.
    S tím tykáním, já tedy do Facebooku ze zásady nejdu (důvodů je spoustu). Ale často jsem se setkal s tím, že při tykání jsem narazil, obvykle tam, kdy jsem razil názory které oponent nezkousl. Najednou byli komisní :-)) Ale vůbec s tím nemám problém, proč bych měl. Je to totiž známka rovnosti před zákonem i bohem a já dnešní elitářství nenávidím. Což ovšem nemá nic společného s odborností či tradiční morálkou, to je pro mě ta jediná a pravá autorita. Bohužel, v reálu je zase opak pravdou.

    K těm Portfoliím, milá Maffet, doporučil bych tu krásnou obálku opatřit na vhodném místě vlastnoručním podpisem. Dost zájemců by to uvítalo.

  77. to all čtenáři
    Tykat se bude a basta!! A tu obálku klidně podepíšu já, s tím nemám problém -))

  78. to falešný Podchaljuzin
    Divné že Podchajda nepíše sem nic. Asi mužíci nekupují alba, obrázkům neholdují, jen chlast a ženský je zajímají a občas zabijou nějakou tu svini a řízečky udělají-)

  79. to falešný Podchaljuzin
    Podchajdo, jak to, že tady nic netrolíš, asi tě obrázky nezajímají, jen etiketa na láhvi, abys omylem nevyplil prostředek na mytí nádobí místo chlastu, že jo? :-)))

  80. Incomo
    Myslím, že více jak 50 ks se neprodalo!! Vydávat toto je totální propadák, ale když má vydavatelství ybztečný prachy, tak proč ne!! I špinavý prachy se tak dají vyprat!! MUHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

  81. Incomo
    Já si jednu koupil, za ostatní mluviti nemohu.

  82. to falešný Kulagin
    Nepoužívej mé jméno, holoubku, stejně to nedovedeš napodobit 🙂

  83. HELL IS HERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  84. to falešný Kulagin
    Pořád se jen opakuješ, holoubku. Opravdu ti asi není pomoci 🙂

  85. to falešný Podchaljuzin
    Nepoužívej mé jméno, holoubku, stejně to nedovedeš napodobit 🙂

  86. to falešný Podchaljuzin
    Pořád se jen opakuješ, holoubku. Opravdu ti asi není pomoci 🙂

  87. to falešný Podchaljuzin
    Už ani nevíš, komu píšeš, podchajdo -MUHAHAAAAAAAAAAAA

Zveřejnit odpověď