Bedeman

Už jsem na FP probíral (často i propíral) mnoho časopisů a fanzinů, ovšem na Bedemana se doposud nedostalo. Ostatně, je to teprve třetí číslo tohoto komiksového občasníku. Vydává jej náš spřízněný internetový magazín KOMIKS.CZ. Třetí číslo je… prostě hodně povedené!

Novinkou je profesionální, i když stále levný černobílý tisk na jen trošku tvrdším, ale obyčejném papíru. Jenom tak mohla cena zůstat na 25 korunách, resp. 20, pokud si Bedemana objednáte na www.komiks.cz. Druhá novinka je grafické zpracování, které navrhl komiksových kreslíř McMagic. Proto se Bedeman tváří velice solidně i na to, že je to fanzin za pár korun. Za to redakci patří velký dík.

Obsah je poměrně jednoduchý – téměř tři stránky zabral Hibiho článek o dění kolem komiksů za poslední půlrok. Kromě několika reklam a obsahu pak zabírají zbytek z celkem 32 stran komiksy. Hezký jednostránkový „vtípek“ jménem „Nespavost“ vymyslel a nakreslil Michal Kroutil. Dále zde najdeme druhý díl komiksu Michala Opitze „Boj o duši“ a první díl komiksu Davida Lottmana „Snadné je hnít“.

Mému vkusu nejvíce sedly dva nejdelší (a uzavřené) příběhy. „Shaitana“ autorů Rankira a McMagica a „Šnek vs. komár“ Dana Černého. První je akční kraťas s působivou atmosférou a vynikající kresbou. Pokud vsázíte na humor, je pro vás zase výhrou „Šnek vs. Komár“. Šnek je oblíbená postava talentovaného kreslíře a scénáristy Dana Černého, který již tuto postavičku obsadil do desítek stripů. Šnek je takový náš český Garfield. Tentokrát však nejde o stripy, ale dokonce o sedmistránkový příběh o boji Šneka s Komárem. Zatímco na ostatní komiksy se určitě budou snášet různé názory, „Šnek vs. Komár“ jistě zaujme každého, protože pohodového humoru není nikdy dost.

Největší slabinou Bedemana tak je příliš velký časový odstup jednotlivých čísel. Pokud by vycházel častěji, nevadilo by, že má pouhých 32 stran (odpovídá ceně) a že přináší komiksy rozdělené na více čísel. Ale při současné „periodicitě“ vidím rozdělení komiksů jako negativum. Pokud si kvalitu třetího čísla Bedeman uchová i nadále a bude vycházet častěji, bude patřit mezi špičku našich fanzinů. A to nemluvím jen o komiksových fanzinech, ale fanzinech obecně.