Comicsové legendy 07 – Wolverine 2

„Jmenuju se Logan , ale většina lidí mě zná pod jménem Wolverine. V tom, co dělám, jsem třída. Jenže to, co dělám, není nic pěknýho.“ Tohle je oblíbená hláška jednoho z největších bijců a tvrďáků v komiksovém světě (rozkopal úsměv dokonce samotnýmu Lobovi).

Wolverine je mutant. Matička příroda mu nadělila zvířecí instinkty a velice rychlou a účinnou schopnost hojit svá zranění. Z počátku to byl hospodský rváč, díky své agresivitě a silné vůli dokázal dostat na lopatky mnohem větší protivníky. A pak se stala ta věc, Wolverine se dostal na operační stůl, kde byl rozřezán a jeho kostra byla obalena nezničitelným kovem Adamantiem. Díky tomu je nemožné mu zlomit malíček, nebo nedejbože nohu. Díky této operaci získal i své drápy, které může zasouvat a vysouvat dle libosti. Na oplátku ale ztratil většinu svých vzpomínek, takže jeho příběhy zahrnují i dobu 2. světové války, kde sloužil v tzv. Ďábelské brigádě. Od tamtud ho vytáhla Kanadská tajná služba, kde pracoval jako Weapon X do té doby, než za ním přišel profesor Xavier se zajímavou nabídkou… a to makat v týmu X-men.

Poprvé se Wolverine objevil v The Incredible Hulk a to v čísle 180 a hned tam dostal pořádně na frak. Scénaristovi Chrisi Claremontovi se však postava malého kanadského rváče zalíbila a tak ji začlenil do nového týmu X-men. Chris Claremont totiž odstranil z týmu X-men některé staré postavy a učinil velkou obrodu superhrdinského týmu. Mimo Wolverina se tam ještě objevili Storm, Banshee, Nightcrawler a Colosus. Některé jste mohli vidět i ve filmech X-men a X-men 2. A čtenáři si našeho hrdinu velice rychle oblíbili.

Ale nyní už ke knize.

Obsahuje, dva krátké a jeden delší příběh.  24 hodin od Chrise Claremonta a Sliby se mají plnit a šestidílné Kameny Gehenny od nikoho menšího než je Peter David (jehož profil je v Crwi2 č.5). Tak se na ně podívejme víc z blízka.

SLIBY SE MAJÍ PLNIT
Tento příběh začíná sledováním partičky podezřelých individuí, které někdo pronásleduje. Netřeba říkat, že ten někdo je náš milý Wolverine a taky hezky jednoho po druhém likviduje. A důvod? Slib…

24 HODIN
Vypráví o Wolverinově minulosti a to formou tolik oblíbeného prolínání časových rovin. Patch (protože Wolverine je oficiálné po smrti, říká si Patch) vzpomíná na svou první srážku se Sabretoothem. Také se nám zde objevují staré známé z první knihy – soukromá policistka Jessica Drew a její přítelkyně, herečka, Lindsay McCabe.
Atmosféričtější příběh aby člověk pohledal… bezchybná práce mistra Claremonta.

KAMENY GEHENNY
San Francisco, Madripoor, staří známí: Jessica Drew, Lindsay McCabe. Archie Coorigan, kapitán Tai, ODonnell, princ Madripoorského ghetta. A ještě navíc Archieho bratr Burt (který si myslí, že je Indiana Jones) a samotný démon Baal se svými poskoky upíry. A okolo čeho se to všechno točí? Okolo tzv. kamene Gehenny, podle pověsti je v něm ukrytá síla samotného Baala. Automobilové honičky s účastí koně, letecký souboj a spousta bitek.
Skvělý je hlavně humor, pomalu co stránka, to výborná hláška a navíc tu máme konečně Wolvieho ve svém kostýmu.

Celkové hodnocení sedmých Comicsových legend je bezesporu pozitivní. Scénáře všech třech příběhů jsou bezchybné, s kresbou to už je trochu horší. Mimika obličejů a dynamika akce je sice vynikající, ale některá políčka jsou tmavší, než by bylo záhodno. Druhá knížka o Wolverinovi je lépe napsaná a celistvější, než kniha první. Nejzajímavější je asi žánrová rozdílnost jednotlivých příběhů. Sliby se mají plnit a 24 hodin jsou spíše dramata. Kamenny Gehenny, to je zase vyloženě dobrodružný příběh ve stylu Indiana Jonese.