Crew² č. 16 – recenze časopisu

Staré dobré časy jsou zpátky, chtělo by se říct čtenářům Crwe, když se podívají na zpoždění posledních tří čísel komiksového magazínu na kvadrát. Nechme ale stranou termíny a řekněme si to podstatné, jaká je nová Crew. Velmi zjednodušeně kriminální, fantastická, samoúčelně násilná, pondělky nesnášející i publicistická.

O tom, že i nájemní vrazi mají ve skříních kostlivce, vás přesvědčí hrdina sedmistránkové povídky, který vystřelí svou Poslední trefu. V podání Briana Azzarella (100 kulek, Hellblazer) a Tima Sala (Batman: Long Halloween, Batman: Dark Victory) je to skutečně trefa do černého. Temný poetický příběh dává vyniknout Azzarellovu citu pro pointu a stylovosti noirové kresby (barvoslepého) Tima Sala.

Druhým krátkým komiksem v Crwi je Kyklop!. Pětistránkový kraťas vypráví příběh války mezi dvěma národy, obývajícími území fantastického světa. Lidé a kyklopové svádí každodenní boj na život a na smrt, ale vítězem může být jen jeden. Chytrý námět, cíleně „porušující“ vypravěčské postupy, můžete brát jako hrátky s předsudky i kritiku dobyvačného lidstva. Ve spojení s plastickou malbou „made by Richard Corben “ (Den, Hellblazer: Těžké časy) není Kyklop! nijak převratný, leč velmi příjemný.

Hlavním chodem šestnácté Crwe jsou Lobovy militaristické Vánoce. V příběhu v příběhu dostane Lobo od podnapilého velikonočního zajíčka zakázku na Santa Clause a jelikož Lobo nikdy nedostal to, co chtěl (vsadím se, že si vždy přál kachničku do vany), nemá důvod odmítnout. Navíc, verze tyranského Santy, jakou nám nabízejí Keith Giffen (…dříve známí jako Liga Spravedlnosti) a Alan Grant (Judge Dredd), by mohla vyprávět Billymu Bobobi Thorntonovi, co to opravdu znamená „Bad Santa“.

Před finálním soubojem se poslední Czarnian musí prostřílet kupou trpaslíků a zanotovat si nějakou tu koledu. Na konci neopomene využít služeb soba Rudolfa. Když navíc dodám, že to má pod kreslířským palcem Simon Bisley (Rozsudek nad Gothamem, Lobo se (z)vrací, Sláine: Rohatý bůh), žádný z Lobových fanoušků nemůže zůstat klidným. Roztřesená linka s psychedelickými barvami ovšem nemusí sednout každému.
Přestože ani vánoční kydlení nedokázalo získat Lobovi mé sympatie, musím uznat, že se to nečte úplně špatně – šišlající králíček má své kouzlo, hlášky se obejdou bez vulgarismů a tučňáky bych si klidně uměl představit na Madagaskaru. Škoda jen, že mu padla za oběť většina stránek.

Kromě komiksů a všech obvyklých rubrik v první Crwi letošního roku najdete i článek o cestě na Comics Salón, scénáristice, připravovaných titulech nebo To nejlepší z roku 2005 (v kategoriích scénář, kresba, série, minisérie) podle některých členů redakce.

A co připravuje Crew na příště? Trolly v mlze, Spící (zombie) psy nebo tuzemský komiks od Tomáše Jirků.