Gantz školou povinný

Jubilejní desátý svazek mangy Gantz řeší… šikanu!

Oku Hiroja : Gantz 10 Hiroja Oku se rozhodl, že v tomto svazku ukáže na „klasický“ japonský styl života zcela obyčejných a násilnických středoškoláků, kteří k dobré výchově mají vskutku daleko. Více jak polovina kapitol se tak zaměřuje na několik postav, které trpí šikanou, popřípadě samy šikanují anebo o šikaně ví, ale dělají, že žádná v jejich blízkosti neexistuje. Po nekonečném kolovrátku plném akce, střev a umírání tak tempo celého příběhu lehounce zpomalí, ovšem jen proto, aby se mohlo odehrát drama na školní půdě, nějaké to představení nových charakterů a prohloubení mezi vztahy několika postav. A taky dojde na sex. Ano, Kei si zkrátka užívá života dosyta, i přesto, že mu na záda dýchá jedno nebezpečí za druhým.

Desáté číslo však neřeší pouze vztahy, které slouží jen jako krátká sonda do pubertálních let, dojde také na akci, bez které by Gantz byl samozřejmě poloviční. Dobře, bez ní a taky přemíry erotiky. A obojí je v tomto svazku vyváženo tak akorát, aby si na své přišli opravdu všichni. Akcí se začíná a také končí. Jedna ukončuje předešlou potyčku, druhá pak načíná novou, která se pořádně rozjede až v dalších dílech… a že se bude na co těšit, je už nyní více než zřejmé. Desítka však nejvíce boduje právě ve velmi lidsky podaných hrdinech, jež chybují, přemýšlí o hloupostech a jsou tak trochu sobci, což celému příběhu dodává potřebnou šťávu, díky které to stále šlape přesně tak, jak by mělo.

U série Gantz se můžete vždy spolehnout, že ženské křivky a celková anatomie postav bude vymazlená a velmi „bohatá“ na pohled. Co se týče prostředí, to přetéká životem a různorodé mrakodrapy a městské uličky vypadají velmi živě a i přes 3Dčkový styl je radost listovat stránkami. Výbušná akce pak rezonuje na jedničku. O zbytku se už tolik chvály říct nedá, neboť Hiroja šetří panely a kapitoly utečou dřív, než by vlastně měly. Plýtvání u několika stránek bije do očí a zbytečná bílá okénka a opakující kresby hlav u dialogů zkrátka jsou slabinou, kterou nelze přehlížet.

Není to klasická nálož přemrštěné nekončící akce, přesto se jedná o velmi zábavný díl, který připravuje půdu pro další kolo šílenství.

70%
  • Hiroja Oku: Gantz 10