Hitman: Pár vražd navíc

Nikdy neříkej nikdy, praví klasické přísloví. A aby nás přesvědčil o jeho pravdivosti, vrací se Garth Ennis i se svým starým kámošem Tommym Monaghanem. Známějším ovšem jako Hitman. Důvod? Jednoduchý. Pár vražd navíc. Tommy je totiž profík, který dělá svoji práci s láskou.

Hitman

S Tommym Monaghanem alias Hitmanem jsme se mohli díky nakladatelství BB Art setkat už osmkrát. Osmý díl se už podle názvu Zavíračka jevil být dílem posledním a očekávalo se, že se workoholik Ennis vrhne zase na jiné postavy a projekty. Jenže ouha, ano i ne! Účty se nemají dělat bez hostinského, říká se, a v týhle knajpě čepuje Tommy, kapišto? A Tommy je pěkně sveřepej a neodbytnej bastard.

Náš milý Irčan Garth i týpci z BB Artu si zjevně nechali vysvětlit, zač je toho v Belfastu Molotovův koktejl, a tak je Tommy zpátky. A jak trefně říká anotace, je to řádnej nášup!

Název sice slibuje „jenom“ pár vražd navíc, už když ale vezmete knihu do ruky, zjistíte, že je to pořádnej macek. Ennis se nijak nežinýroval a spolu s kámoši to vzal z gruntu. Pár vražd navíc tak sečteno podtrženo přináší na ploše 280 pestrobarevných stran hned šest našlapaných příběhů z nevšedního Hitmanova života. A začíná se klasicky od začátku, Hitmanovým zrodem. Leccos už bylo dříve nakousnuto, teď se ale konečně se všemi detaily dozvíte, proč Tommy v podstatě nikdy nesundává svoje prďácký sluneční brejle.

V následujícím příběhu se s Tommym podíváme do kosmu, do vzdálené budoucnosti, a mimo jiné si potvrdíme známou skutečnost, že Garth Ennis nechová k barvotiskovým superhrdinům pražádný respekt. Nebude to ostatně naposledy. Ať už v Ennisově tvorbě obecně, nebo ani v téhle knize. Příběh 1 000 000: K čertu s budoucností je ovšem jenom epizodka, nebál bych se říct až vycpávka.

Ovšem hned potom přichází pecka. Pikantní crossover, slibující mnohé. Tommymu totiž přijde do cesty (a nebo je tomu právě naopak?) sám Velkej šéf. Ano, Lobo, poslední Czarnian. Následuje čelní srážka a testosteron stříká všude kolem. A nejen on, samozřejmě, bavíme se sakra o Lobovi. Jak to dopadne? Co je fatálnější? Srát se do Velkýho šéfa? Nebo nasrat Hitmana? Jukněte sami (a nebo se prohrabejte starýma Crwema)… Každopádně, Lobo versus Hitman: Ten vyklobanej parchant je pěkně pikantní chuťovka.

A Ennis nesundává nohu z plynu ani poté. Rakev plnou dolarů lze stručně, ale výstižně charakterizovat jako ryzí tarantinovku střihnutou atmosférou westernů Sergia Leoneho (takže ryzí tarantinovku). Poslední prostě zůstává, a nepřekvapí, že tím posledním je Tommy Monaghan. I když tentokrát nedostává od Ennise vážně nic zadarmo. Pak přichází oddechová pauza, kdy nám Šestipívo alias Sixpack (se Supermanovou pomocí) vysvětlí, jak být superhrdinou. Opět slabší chvilka, naštěstí ale netrvá dlouho.

Závěrečná tečka patří Lize spravedlivých. Nedávno se nám v rámci New 52 Geoff Johns pokusil naočkovat, jací že to nejsou frajeři. A ruku na srdce, sežrali jsme mu to. Bavíme se přece o tak cool týpcích, jako je Superman a Batman. Jenže, Garth Ennis dovede ve svém příběhu Ligu spravedlivých až na temnou stranu, kde jim pozadí zachrání až Hitman…

Co se kresby týče, povětšinou se jí zhostil starý známý John McCrea (3 příběhy ze 6), sekundanty mu pak dělají Doug Mahnke (Lobo versus Hitman), Carlos Ezquerra (Rakev plná dolarů) Nelson DeCastro (Jak být superhrdinou). Přičemž ani oni se nemusí ve srovnání v McCreou stydět, zvláště Mahnke a Ezquerra skórují.

Hitman: Pár vražd navíc prostě přináší starý známý třeskutý koktejl (říkal tu někdo slovo Molotov?) explicitního násilí a explicitního humoru. S výjimkou slabšího 1 000 000: K čertu s budoucností a J*ak být superhrdinou*, které nejspíše zapomenete ihned po dočtení, představují obsažené příběhy solidní Ennisův standard. Příznivci tohohle Ira tedy nemusí váhat, souborné vydání dílčích Hitmanových epizodek zapadne do sbírky jak prdel na hrnec.

Lobovu gangu by pak neměla uniknout kniha, která se možná stane Ennisovi osudnou. No a pokud ještě existuje někdo, kdo se s Hitmanem doposud nesetkal, Pár vražd navíc je ideální příležitostí, jak s tím začít. V jednom balíku totiž dostanete nadstandardně nabitou ochutnávku, ukazující otevřeně Ennisovy silné i slabé stránky, a můžete sami vyzkoušet, jak vám bude šmakovat.

Anotace: Koloběh Hitmanova života se sice uzavřel, ale stále zůstává mnoho příběhů, které stojí za to vyprávět. Konečně se dozvíme, kde vlastně Tommy Monaghan přišel ke svým schopnostem a kde zabil siamské dvojče Moea Dubelze. Tommy nám prozradí, jaký je jeho nejoblíbenější western s Clintem Eastwoodem, a sám si v jednom městě vyzkouší, jaké to je, postavit čelem bandě vzteklých Mexikánců. Setkání s Hitmanem si nenechá ujít ani Lobo a ani vy byste si neměli nechat ujít Lobovy něžné líbánky s Buenem. Když už došlo na Paragraf 8, tak nesmí chybět Šestipívo a jeho delirium o udržování pořádku v Metropolis po boku chrabrého Supermana, který se mu marně snaží vštípit do hlavy hrdinský kodex. Školometství o škodlivosti násilí je vystaven rovněž Hitman, a to dokonce ve strážní věži JLA na Měsíci, kde Liga spravedlnosti zrovna čelí bezprostřednímu útoku. A z Měsíce je to už jen krok do budoucnosti, v níž mají zálusk na Monaghanovu zabijáckou podstatu. Je to prostě pořádný nášup.

Název: Hitman: Pár vražd navíc

Autor: Garth Ennis

Série: Hitman

Forma: Paperback

Obálka: John McCrea

Počet stran: 280

Cena: 599 Kč

Vydal: BB Art, 2013

Hitman – Pár vražd navíc

Koloběh Hitmanova života se sice uzavřel, ale stále zůstává mnoho příběhů, které stojí za to vyprávět. Konečně se dozvíme, kde vlastně Tommy Monaghan přišel ke svým schopnostem a kde zabil……

Koloběh Hitmanova života se sice uzavřel, ale stále zůstává mnoho příběhů, které stojí za to vyprávět. Konečně se dozvíme, kde vlastně Tommy Monaghan přišel ke svým schopnostem a kde zabil siamské dvojče Moe Dubelze. Tommy nám prozradí, jaký je jeho nejoblíbenější western s Clintem Eastwoodem a sám si v jednom městě vyzkouší, jaké to je, postavit čelem bandě vzteklých. Mexikánů. Setkání s Hitmanem si nenechá ujít ani Lobo a ani vy byste si neměli nechat ujít Lobovy něžné líbánky s Buenem. Když už došlo na Paragraf 8, tak nesmí chybět Šestipívo a jeho delirium o udržování pořádku v Metropolis po boku chrabrého Supermana, který se mu marně snaží vštípit do hlavy hrdinský kodex. Školometství o škodlivosti násilí je vystaven rovněž Hitman a to dokonce ve strážní věži JLA na Měsíci, kde Liga spravedlnosti zrovna čelí bezprostřednímu útoku. A z Měsíce je to už jen krok do budoucnosti, v níž mají zálusk na Monaghanovu zabijáckou podstatu. Je to prostě pořádný nášup.