Lobo – Kostěj nesmrtelný

Lobo je postrach, fenomén, komiksová celebrita, zabiják, lovec lidí, a především správnej tvrďák. Kdyby mi nedržel u hlavy pistoli, napsal bych i sexista, opilec a masochistický, perverzní zabiják bez špetky studu…PRÁÁÁÁSK!!!!
TADY LOBO! KNIHA JE FAJN, KUPTE SI JI, NEBO VÁM URVU HLAVU A NAPCU DO OBLIČEJE!

Kostěj nesmrtelný

Nakladatelství Crew přineslo již před nějakým časem veliký dárek pro své čtenáře, a to souborné vydání nejlepších komiksových povídek o Lobovi, které vycházely buď na stránkách časopisu Crew, anebo v samostatných sešitech. Mezi nimi se nachází i sběratelská lahůdka Lobo: Kostěj nesmrtelný, která dala název celé knize a za kterou se svého času dávalo na aukcích pod rukou i sele.

V sešitě lze nalézt čtyři povídky, které by se daly směle zařadit do základního lobovského kánonu. Není divu, všechny napsal duchovní otec Loba Alan Grant. I když se na grafických svalech Czarnianského zabijáka vyřádilo několik autorů, a ačkoliv lze s jistotou určit, kde končil jeden výtvarník a začal druhý, všichni udrželi jistý styl a výsledná podoba komiksu i Loba samotného zůstává konstantní.

V knize lze nalézt to hlavní: násilí, krev, chlast a ženy, a to zhruba v tomto pořadí. Na paty jim pak šlape maximální nadsázka, černý humor a další porce násilí a krve. Ať už Lobo hlídá skupinu prsatých missek, pronásleduje loveného zločince až za hranice onoho světa nebo vyráží zjistit, proč hraje ve filmu a ani o tom neví, vždy se čtenář královsky pobaví. Příběh žádnou přehnanou originalitou netrpí. Obsah sbírky by se dal popsat větami: „Na, tu máš, hlídej, tady je cestička, dojdi tam.“ Jenže na cestičce se nachází tolik krásných světýlek, promyšlených urážek i dějových zvratů, že čtenáře maximálně uspokojí.

Každé dílko je plné drobných detailů, a to jak textových, tak grafických, které prohlubují čtenářův požitek z komiksu samotného. Děj běží kupředu, mrtvoly se kupí, aby byl každý příběh zakončený nějakým epickým závěrem.

V tomto případě by sbírka Lobo: Kostěj nesmrtelný mohla sloužit jako učenice se čtyřmi konkrétními případy, jak má vypadat konec díla. Například v Pěkně prsatém propadáku bude čtenář Lobovi fandit až do úplného konce s dechem zatajeným. Grant nešetří munici, hrdinu ani čtenáře a zasypává jej množstvím adrenalinu. A v momentě, kdy to už už vypadá na krásný konec na pláží, autor se vytasí s dlouho skrývanou pointou, která bafne na čtenáře jako nevyplněná kolonka v daňovém přiznání.

Čtenář se bude těšit jak na obsah každé stránky, tak na konec, protože Grantova hra je vždy jasná a přímá. V Gaunerech převyprávěl Lobův celý životní příběh. V mnoha případech jsou rekapitulace nuda, nota bene, když čtenář Lobův příběh zná, jenže navzdory tomu je i tato část zábavná od začátku do konce. Sice s jednoduchou pointou, která však zejména znalého čtenáře zbylých Lobových příběhů mile překvapí, až skoro dojme.

Na základě této povídky lze tvrdit, že Lobo: Kostěj nesmrtelný by měl sloužit především jako základní příručka pro nového čtenáře, který by se chtěl dozvědět, kdo to je ten pán s červenýma očima a hákem na ruce. V knize najde jedny z nejlepších a nejvypointova­nějších příběhů. Nebylo tedy divu, že se právě tyto příběhy dostaly do časopisu Crew v době, kdy zde Loba nikdo neznal.

Toto může být také jedno z malá negativ, které kniha má. Kdo sleduje Loba pravidelně, kniha mu nepřinese nic jiného, než souborné vydání čtyř jeho oblíbených příběhů, které bude mít pěkně pohromadě. Pro nováčka však ideální start.

Lobo: Kostěj nesmrtelný po předchozí knize Lobo: Poslední Czarninan (recenze) příjemně zvedl laťky kvality nahoru. Kniha je dokonale oddechová. Násilí Alan Grant natolik přehání, až se stává parodií sebe sama a nikdo jej nebere vážně. Čtenář tak bude moci při četbě hodit starosti za hlavu a nohy na stůl a užívat si nenáročnou a barevnou podívanou. O nic víc komiks o Lobovi ani neusiluje.

Soubor dávno vyprodaných dílů Loba! Najdete tu jak v Modré Crwi vydaného Kostěje nesmrtelného, tak Pěkně prsatý propadák a Gaunery z prvních Crwí. Pro ty, co jim tahle zásadní díla unikla, je to šance, jak svou chybu napravit. Pokud to neuděláte, tak se nikdy nedozvíte, kdo vyhrál Lobem porotcovanou soutěž o královnu krásy, zůstane vám zatajeno tajemství Lobovy minulosti a nebudete vědět ani, jak dopadl souboj s lidožravými slimáky! (anotace)

• Lobo: Kostěj nesmrtelný
  • Scénář: Alan Grant
  • Kresba: Jim Balent, Val Semeiks, Christian Alamy, Carl Critchlow, Mark Propst
  • Překlad: Šimon Španihel, Pavel Dort
  • Provedení: paperback
  • Počet stran: 120
  • Cena: 289 Kč
  • Vydala: Crew, 2012

Četli jste tento komiks? Podělte se o názor. Kostěje nesmrtelného si můžete zakoupit v našem e-shopu s 15% slevou.

1. Vydání této knihy byl rozhodně krok správným směrem. Ti co tyto příběhy nezastihli v původním crwáckém vydání tak nebudou ochuzeni o jedny z nejlepších Lobových případů, které dohromady vytváří možná nejlepší u nás vydanou Lobovu knihu. Mezitím co Poslední Czarnian přinesl více zklamání než radosti, Kostěj to bohatě vynahradil. Toto je přesně jak vždy říkám: že nejlepších Lobovek se dočkáme když ho Alan Grant píše sólo. Čtyři krátké příběhy, čtyři trefy do černého. To je asi to jediné co by někomu mohlo vadit: že jsou to jen kraťasy, takové jednohubky. Vzhledem k tomu že jednoduchý příběh mají i delší story, je to ale spíš plus. V kratším provedení je ta jednoduchost účelná a navíc se příběh zbytečně nenatahuje a nemáte pocit, že by se to dalo odvyprávět mnohem rychleji. O to víc je každý takový kraťas našlapaný. Vezměme si to popořadě:
    Pěkně prsatý propadák: 90% PPP celou sbírku otvírá. Místo aby Lobo někoho lovil, dělá tentokrát ochranku. Nevelká změna, přesto osvěžující. Je to neutuchající zábava a atrakce za atrakcí: co jedna misska, to jeden problém. Hlášky, gagy, akce a bizarnosti se střídají tak rychle, že budete litovat že už je konec. Možná to mohlo být delší, tahle absence nudy a hluchých míst z toho ale dělá jízdu, u které se budete bavit po celou dobu, a to je sakra velký plus. Kresbě Jima Balenta se nedá moc vytknout, vše vypadá jak má: ženy jsou sexy, a co sexy být nemá, to taky není. Kresba jednoduchá, ale účelná. Kdyby tu od Balenta vyšly další Lobovky, nezlobil bych se.
    Gauneři: 70% Ačkoli v kresbě mého lobovského favorita Vala Semeikse, jedná se o nejslabší článek knihy. Pro ty co se k Lobovi dostali až s touhle sbírkou to bude skvělé jako seznámení, ale pro ty co už mají načteno bude polovina příběhu jen opakováním něčeho co už dávno vědí. Pak zbyde jen přímočará storka o tom, že Lobo se chce mstít a zabíjet a zase Alovi a Darlene zlikviduje krám. Žádný odvaz, ale solidní nadprůměr. Ti co dosud nic z minulosti Loba neznali a toto je pro ně novinka, ať si 20% klidně přičtou.
    Lobo dobývá Hollywood: 95% Další vypalovák. Zábavný nápad, který dá Lobovi dobrou záminku proč se vydat na natáčení filmu. Příběh samozřejmě prostý jak facka, ale natlakován takovým množstvím více i méně viditelných vtípků, skvělých hlášek a parodie Hollywoodu, že to nemůže nikomu vadit. Na Tima Buřtoně, Brepta Škitta, “šmrdli mrdli” nebo Prdim na Afriku se zkrátka zapomenout nedá. Nápady narvané k prasknutí, čirá esence toho, co je na Lobovi nejlepší. Jen kresba Christiana Alamyho mi často přijde lehce sterilní a málo dynamická, ale to je detail. Ještě mě trochu bije do očí, že Lobo tady má kšandy (?). Že nemá svou obvyklou koženou vestu vytýkat nemohu, já ho kreslím taky jen v zeleném potrhaném tílku, je to holt věc tvůrčího vkusu.
    Kostěj Nesmrtelný: 100% Nejlepší na konec. Jasná plná palba, protože tady prostě není co vytýkat i kdybych fakt chtěl. Tady má vše své místo, žádná vtipná ani akční scéna není kratší ani delší než by měla být. Nic tu není navíc, nic tu nepřebývá. Děj sice jednoduchý, zato totálně nepředvídatelný. Tady Grant totiž přichází s jednou šíleností za druhou, určit co se bude dít dál je proto nemožné. U hlášek i situací jsem se smál jako dlouho u ničeho ne. Lobo duch, Lobo vejpůl, Lobo kostlivec, Lobo hlemýžď – toho všeho se zde dočkáme. Plus dokonalé hlášky typu “Vyrušim symetrii tvýho ksichtu, esli si nedáš bacha, burane!” “Sem redy, cikánská růžičko!” “Nikdo, komu to pálí, by neroztruboval do světa, že je pomočenej!”. Plus bonusové stripy “Casbo-agresiuní duch” a “Sammy-do masa udělanej šnek”.(“Jé! To je ale krásný měkkýš!”) Navíc výborná kresba Carla Crichlowa. Ač můj favorit je Semeiks, troufnu si říct že kdyby Kostěje kreslil on, už by to nebylo ono. Plus fakt, že se celý děj odehrává v noci a v tmavých barvách, to k tomu prostě sedne. Tohle je zkrátka Lobův absolutní majstrštyk. 100% nedávám často ale pokud se najde příběh který je prostě ve svém žánru perfektní a neměnil bych na něm ani čárku, tak musím. Lituju jen toho že nevlastním Modrou Crew s tímto příběhem, před lety by mě bavil asi ještě víc než nyní.
    Přišlo mi fér hodnotit každý příběh zvlášť, tak se to trochu protáhlo. Závěrem mohu jen doporučit, tohle je spolu s Bullíkovým případem, Sedmi zbytečnými, Lobo & Adam (vím že to sem nepatří, ale z tvůrčí pýchy jsem si nemohl dovolit vynechat svou vlastní Lobovskou sérii 🙂 ), Hitman vs Lobo a Lobo spoutaný takové best of Velkýho šéfa. Kdo nechápe to nadšení, ať porovná s průměrným až podprůměrným Posledním Czarnianem, a třeba pochopí že tohle je prostě Lobo v nejlepší formě.

Lobo – Kostěj nesmrtelný

Soubor dávno vyprodaných dílů Loba! Najdete tu jak v Modré Crwi vydaného Kostěje nesmrtelného, tak Pěkně prsatý propadák a Gaunery z prvních Crwí. Plus ještě, jako varování pro tvůrce chystaného filmu – Loba……

Soubor dávno vyprodaných dílů Loba! Najdete tu jak v Modré Crwi vydaného Kostěje nesmrtelného, tak Pěkně prsatý propadák a Gaunery z prvních Crwí. Plus ještě, jako varování pro tvůrce chystaného filmu – Loba v Hollywoodu! Pro ty, co jim tahle zásadní díla unikla, je to šance, jak svou chybu napravit. Pokud to neuděláte, tak se nikdy nedozvíte, kdo vyhrál Lobem hlídanou soutěž o královnu krásy, zůstane vám zatajeno tajemství Lobovy minulosti a nebudete vědět ani, jak dopadl souboj s lidožravými slimáky!