Naruto rozdává rozlučkovou nakládačku

Pomalu, ale jistě se dostáváme do konce první poloviny nindžovské manga série!

Kišimoto Masaši: Naruto 26

Panečku, tomu se říká přátelský pokec. Od počátku příběhu se dalo tak trochu čekat, že si žlutovlasý hrdina k Sasukemu najde určitou cestičku. Ta je ovšem dlážděná přátelstvím, které i přes své uznání má spousty zádrhelů a především osudový problém, jenž vyklíčil především z rozdílných názorů obou přátel a odlišných cílů, ke kterým tohle duo míří. A tak se v šestadvacátém díle dostaví slibovaná bitkovaná, která byla minule pozastavena kvůli vysvětlení Sasukeho minulosti, a tudíž pochopení čtenáře, proč má učihovský chlapec takové problémy se světem… a důvěrou.

Boj je rozvrstvený téměř do celého svazku, což je jedině dobře, neboť zbytečné přeskakování linek by jen ubralo na zběsilém tempu. Takhle se povedlo vyvolat dojem našlapané jízdy, která z daného tématu vymačkává maximum. Jedna technika střídá druhou, heroické proslovy jsou kladeny skrz kapitoly jak na běžícím páse a hlavně to má tak zběsilé, ale přesto neroztříštěné tempo, že se díky tomu Naruto dočkal svého nejprogresivnějšího svazku, který zkrátka a dobře lépe dopadnout ani nemohl. Přátelství obou chlapců a jejich pohled na situaci je vyobrazen s dávkou emocí, který občas tlačí až příliš na pilu, ale vůbec to nevadí. Jde totiž o neskutečnou zábavu a příval akce, epických momentů, stylových výkřiků a emočních výlevů vás strhne na první dobrou. Kišimoto si své charaktery nepiplal pro nic za nic a v tomto díle si tak může dovolit naplno využít jejich potenciálu a předvést bravurní práci, která si zaslouží jedině pochvalu.

Každá kapitola má osobitý nádech a celkové vyústění musí každého fanouška zkrátka chytnout za srdce, neboť vše spěje do výbušného, ale přesto i překvapivě komorního finále, které má pořádné grády. Velmi dobře pak působí i Kišimotovo klasické prolínaní přítomnosti a minulosti, kdy nenásilně dokresluje pozadí příběhu vhodnou větou či situací, která nastala v dřívějších dílech. Nádherně to spolu funguje a autor dokazuje, že má cit pro vyprávění určitých příběhových linek, které později pak dokáže skvěle využít pro nástavbu budoucích událostí.

Jde vidět, že se jedná skutečně o důležitý milník narutovské série, neboť kresebně je vše velmi podařené, včetně pozadí, méně důležitých panelů a spousty titěrných detailů, které ale díky precizní lince dotváří už takhle velmi dobře nastíněnou atmosféru. Navíc se objeví spousty jednostránkových nákresů, které plně využívají citlivého stínování a také šrafování. Dvoustrany pak doslova křičí životem a každá strana je přesně padnoucím kouskem do už tak velmi krásné skládačky. Velmi potěší i kresby od asistentů a konečně pořádně využitý prostor pro bonusy, za které patří pochopitelně i velká chvála crwáckému vydání, které české čtenáře o nic neochuzuje.

Předposlední díl první poloviny narutovského příběhu nádherně využívá svých velmi dobře vystavených postav, díky čemuž se jedná o jeden z nejsilnějších svazků této skvěle napsané série plné akce a fungujících emocí. Jasná volba ke koupi a přečtení.

90%
  • Autor: Masaši Kišimoto
  • Překlad: Jan Horgoš