Živí mrtví jsou k nakousnutí i s lovci

Svět oživlých mrtvol, ve kterém nemá nikdo své místo klidu jisté, se otevírá již pojedenácté a přináší další šokující odhalení a nečekané zvraty. Tahle sága zkrátka umí neustále překvapovat.

Kirkman Robert a Adlard Charlie: Živí mrtví 11 - Střez se lovců

Rick a jeho skupina přeživších si prošla peklem. Po naprostém masakru s Guvernérem, vypořádáváním se se smrtí svých členů a odcizením skupiny si člověk musí položit otázku, jestli si nezaslouží chvíli klidu? Zaslouží, ale ani on jim ji Robert Kirkman nedopřeje a opět je staví do situací, ze kterých vás při čtení bude až mrazit. Neboť i přesto, že v příběhu máte zombie, psychicky narušené osoby či prachsprosté vrahy, nejsou zdaleka tak zvrácení jako noví hráči v tomhle postapokalyptickém světě – Lovci. A nejde o nějaké obyčejné pytláky. Kdepak… tihle lovci neloví pouhou zvěř.

Je neskutečné, že i po více jak deseti knihách má člověk stále pocit, že svět Živých mrtvých je teprve na počátku svého vyprávění. Svět chodících mrtvol umí i nadále jak bavit, tak zároveň děsit. Stále se objevují nové postavy, nové příběhy a naprosto nečekané zvraty vedoucí k dalším tragédiím, které vás pokaždé musí poslat do kolen. V čem ale tahle série vždy vynikala, to jsou postavy. Chovají se přirozeně a jejich rozhodnutí jsou pochopitelná. Jejich důvody, pocity a činy mají svou váhu a ztotožnění s nimi je až přímo zarážející. Kirkman drží otěže své apokalypsy pevně v rukou a plně dokazuje, že je mistrem vyprávění. A to pak především v komornějších pasážích.

V komiksu není nouze o dech beroucí momenty, smutné až depresivní scény, ale i akčnější pasáže, které sice ustupují do pozadí, nicméně to v tomto případě vůbec nevadí. Dialogy jsou totiž stále zábavné a postavy se díky nim neustále vyvíjejí.

Rozvržení panelů je stejně jako vždy jednoduché, přesto efektní a přitažlivé. Především četné dvoustránky v posledním sešitě jsou vyloženě atmosférickou lahůdkou. Dokreslují tíživou atmosféru takovým způsobem, že vám přijde až líto, jak rychle knihu přelouskáte. A ano, oproti některým předešlým dílům se může zdát, že se zvolnilo tempo vyprávění, přesto tu však jsou příběhy, které ve člověku vyvolají nespočet emocí.

Nic totiž není černobílé a každé rozhodnutí může mít svou cenu. Jak by se člověk vypořádal s vrahem, který ve skutečnosti zatím nerozumí tomu, co to vlastně vražda je? Je vůbec možné věřit někomu, kdo v minulosti spáchal hrozivé činy? A jak daleko je člověk schopný zajít, když se cítí být v ohrožení?

Kirkman s každou další otázkou proniká do hlubin lidské duše a vám je jasné, že tohle už není náhoda. Protože on o tom skutečně přemýšlí a přesně ví, za jaké nitky zatahat, aby neustále bavil a šokoval. I jedenáctý book Walking Dead je proto opět velká paráda a trefa do černého. Příběh, který dává smysl, postavy, které jsou uvěřitelné a především činy, které jsou potřeba, aby jedinec mohl žít o nějaký ten den navíc… to je svět Živých mrtvých.

80 %
  • Živí mrtví 11 – Střez se lovců
  • Crew, 2014