Mlok 2017 aneb to nejlepší z Ceny Karla Čapka

Cena Karla Čapka je jedna z najprestížnejších súťaží pre autorov sci-fi, fantasy a hororu. Každoročne sa do nej hlási množstvo súťažiacich, a to aj napriek tomu, že sa zaviedol registračný poplatok. Tento rok boli výsledky vyhlásené 22. júla (července), na Parcone v Pardubiciach. Tradične zo súťaže vzíde zborník toho najlepšieho, čo si porotcovia mohli prečítať, a inak tomu nebolo ani teraz. Mlok 2017 je opäť zložený z toho najzaujímavejšieho a môžem povedať, že tematicky si v ňom každý čitateľ nájde to svoje.

Když fízlové vezmou spravedlnost do svých rukou…

POZOR! Tato recenze knihy Špinavý kšefty na North Ganson Street může obsahovat nevhodná slova – proto by ji neměla číst mládež, citlivější jedinci a další osoby, které si myslí, že by jim obsah mohl přinést jakoukoliv újmu. Vy ostatní si to zaručeně užijete. A nyní předávám slovo detektivu Bettingerovi.

Když vyměníte lva za sovu aneb Lehké fantazijno podruhé

Celý příběh začal na Startovači, kde čtenáři dostali možnost podpořit první díl projektu Lehké fantazijno – knihu s názvem Žena se lvem. Zkušené editorky zaručující kvalitu, slibná jména autorek povídek plus zajímavé bonusy k tomu – tak kdo by se divil, že se vydání knihy zafinancovalo? A vzhledem k tomu, že Žena se lvem sklidila nadšené kritiky a v roce vydání (2016) neunikla ani zrakům členů Akademie SFFH, nenechal na sebe druhý díl, v jehož titulu vyměnila žena lva za sovu, dlouho čekat.

Pelyněk s nádechem steampunku

Steampunk táhne. Atmosféra viktoriánského Londýna plná uhelného dýmu, ozubených kol a sykotu přehřáté páry prožívá svou renesanci. Aby také ne. Sebeklasičtější příběh v těchto kulisách obratem získává náboj, díky kterému lehko uvízne v paměti čtenáře.

Kladivo na čaroděje dospělo k Poslednímu stadium

Mágia mizne… zvláštne bytosti strácajú svoje schopnosti… Sedmička prišla o možnosť čarovať a navyše je odhodlaná zničiť ľudstvo. Bez schopností zostáva aj Felix s partiou, lenže to znamená veľký problém. Po Prahe sa totiž špacíruje bytosť, ktorá nepozná prekážky. Búra domy, hltá ľudí ako jednohubky a za pochodu sa mení a vyvíja. Dokáže ju niekto zastaviť, zachrániť mágiu a popri tom možno aj celý svet?

Kroniky Západního pobřeží

Dary, Hlasy a Síly. Tři volně navazující romány ve velkolepém vydání s pevnou vazbou potěší mnohé fanoušky legendární autorky Ursuly K. Le Guinové. Příběhy o dospívání v nepřátelském prostředí chytnou za srdce nejednoho čtenáře young adult žánru, ale osloví i náročnější konzumenty.

Temné bratrstvo: Moc je víc než životy těch ostatních

Z nebe může spadnout ledacos. Dešťové kapky, kroupy, ptáci. Nebo třeba bohové. Pak je tak trochu zřejmé, že už není nutné se k nim modlit a že místo proč je spíše třeba ptát se jak. Jak svrhnout ty, kdo svrhli bohy a vstřebali jejich esenci, díky čemuž nemají problém vládnout velmi tvrdou rukou. Odpověď na tuto otázku existuje stejně jako možnost, že až slova přestanou být jen slovy, budou občas někteří závidět slepým. Takže ještě, než vyjde poslední pokračování stejnojmenné série nazvané Ostří mrtvého muže, podíváme se na zub prvnímu dílu.

Koniáš opět vyráží na stezku!

Je psancem na útěku. Jeho cesta nemá žádný cíl – chce jen udržet hlavu na krku, vyhnout se problémům, místům, na kterých visí plakáty s jeho podobiznou a nemalou částkou za jeho dopadení, a lidem, kteří jdou po jeho stopách. To je však mnohem těžší, než by se na první pohled mohlo zdát.

1 2 3 243