Démoni jsou věční – Heteša Petr

Štěkot střelných zbraní, krev, neshody s nejvlivnější firmou, všudypřítomní démoni a pomsta. Pomsta, která osladí život i cukrovkáři. Pomsta, jež je plánovaná s potěšením.

Heteša Petr - Démoni jsou věčníBenny & Lenny je prosperující firma plnící zvláštní přání svých zákazníků za velmi vysoké obnosy. Má krásnou asistentku, výborné vztahy s klienty a hlavně hodně zakázek. Vše je doslova idylické. Alespoň do té doby, než je Benny nalezen v kanceláři s prostřelenou hlavou. Což se stane v prvním odstavci knihy.

V tu chvíli si čtenář může myslet, že dál se bude odehrávat klasický příběh o hledání vraha a vymetání barů pro utopení lítosti nad smrtí kamaráda. A nejspíš by se hlavní hrdina opravdu takto zachoval a příběh by vedl takovým směrem, kdyby se nestala jedna drobná nehoda. Kdyby vrah kromě Bennyho nezastřelil i hlavního hrdinu knihy. Na třiačtyřicáté stránce.

S de facto mrtvým hlavním hrdinou nabírá příběh úplně jiné obrátky, a proto čtenáři přijde návštěva světa démonů jako nutná vložka před sladkou pomstou vrahovi, která drží linii celého příběhu. Lenny se ve světě démonů seznámí s mnoha démony i lidmi, kteří se tam dostali stejnou cestou jako on. Jenže se mu tam nelíbí a ve světě lidí má ještě nevyřízené účty. A proč by nevyužil nových známostí, aby se mu vyřizovaly snáze? Původně se mu to jeví jako dobrý nápad, ale postupem času zjišťuje, že démoni nejsou všemocní, ale pouze věční.

Příběh je psán čtivou ich-formou z pohledu Lennyho, je protkán břitkým humorem a vtipnými dialogy. K tomu se přidávají výborně zvládnuté akční scény ve stylu americké drsné školy, díky kterým získává celá kniha velmi rychlý spád. A jako třešnička na dortu působí perfektní zakomponování démonů do dnešního světa.

I přesto je co vytknout. Autor přivádí na scénu mnoho postav, z nichž většina nijak neovlivňuje děj. Zvlášť démonů je uvedeno na scénu tolik, že se v nich ztrácí i samotný hlavní hrdina. Samotný svět démonů je doslova přesycen postavami, které plní pouze funkci informační. Pouze odpovídají hrdinovi na dotazy, kde někoho najde, nějakou další, jinou postavu.

I přes tuto výtku mohu knihu doporučit, minimálně příznivci černého humoru a akce si přijdou na své.