Farseer 9 – Hra o krále – Hobb Robin

Tak jsme se nakonec přece jenom dočkali. Poslední díl této série je na světě. Všichni jste určitě rádi, že konečně budete vědět, jak vše dopadne, ale zároveň vás mrzí, že je to konec. Nebo není?

Hobb Robin - Farseer 9 - Hra o krále Předně vás s velkou pravděpodobností zaujme obálka, která je převzata z originálu. Drak na ní je vyobrazen vskutku barvitě. Jinak je vše při starém dobrém standardu, takže v knihovničce se zařadí po bok ostatních osmi kousků.

Děj se přibližuje zcela znatelně finále, i když Fitz po celou dobu zůstává sám sebou a i když se toho stalo v jeho životě hodně, pořád má své sny o Molly, kterých se nemíní vzdát, rád by dožil poklidný život a vychovával svou dcerku. A v tomto by se přel třeba i s Chadem. Nemá smysl nějak přibližovat a popisovat příběh, protože už opravdu zjistíte všechna tajemství, která se za celých sedm (osm) knih vynořila a vypsat je sem, tak mě ukamenujete. Všechny nitky se spojí a nic nezůstane schováno pro příště. Jen vás můžu trošku navnadit.

Je jasné, že teď už se prostě musí setkat s Veritym, takže se tak také stane. Samozřejmě ho Umění poznamenalo k nepoznání :-), ale i tak se v něm skrývá neuvěřitelná moc, kterou využívá ze začátku pro ostatní nepochopitelným způsobem. Elderlingové přestanou být záhadou a jak jistě všichni tušíte, záchrana není daleko. Jen ten způsob, kterým se vše odehraje bude trošku překvapivý. Pak vám můžu ještě naznačit, že konec bude sice hodně očekávaný, ale i tak nechtěně nečekaný. (Pokud nechápete, stačí pár hodin s touto knihou a vše se vyjasní :-)).

I když těch pár set stránek není plné akce, přesto se budete královsky bavit. A to z výše zmiňovaných důvodů – celoplošné rozuzlení a na poslední chvíli se objevivší záhady, které vzápětí nato vrhnou ještě větší odhalení všech souvislostí. K tomu všemu se i z mnoha úst trmácejících se postav vyline proud slov, které dalším způsobem ovlivní Fitze, případně snahu o záchranu před nájezdníky.

Myslím, že jsem i přes to málo jsem prozradil docela dost, takže přestanu konečný díl Farseerovský trilogie dále rozebírat. Doufám, že jsem vás navnadil ještě více, než určitě jste (samozřejmě, pokud jste to ještě nepřečetli), a bude pro vás celá sága kvalitním počtením. Tak jako pro mě. A pokud si myslíte, že Fitz zůstane provždy trošku tragickým hrdinou, tak potom bych si troufal říct, že v další sérii bude mít více štěstí v životě. Myslím, že by si ho určitě zasloužil…