Harrison Harry – Návrat do ráje

Těsně před koncem minulého roku vyšel poslední díl Harrisonovy trilogie ze světa, kde vládnou humanoidní ještěři a lidé jsou jen z nutnosti trpěný druh.

Harrison Harry - Návrat do ráje

Děj trilogie v tomto svazku vrcholí, po relativně rozpačitém úvodu se aktivity hrdinů obou druhů rozjíždějí naplno, v předchozích částech nastíněné problémy jsou postupně (a do poslední stránky)  řešeny. Problémy jednotlivých komunit, “pohraniční” třenice (či spíše srážky) mezi oběma živočišnými druhy, závislost lidí na biotechnologii ještěrů, to vše tvoří pestrý řetězec událostí, směřující k poněkud nezvyklému rozuzlení.

Autor i překladatel odvedli solidní kus práce, čtenář se rozhodně nenudí. Poslední část tlustospisu tradičně tvoří přehled reálií, jazyků a zvyků popisovaného světa, doprovázený tradičními ilustracemi. Děsivý je ale obrázek na přebalu, jedná se totiž o karikaturu líhnoucího se dinosaura. Celá záležitost je pojatá ve stylu dětské kresby a v zásadě nekoresponduje s dějem knihy, ani s charakterem přebalů předchozích dílů. Dle kolujících drbů jde o projev (poněkud zvrhlého) smyslu pro humor, není ale známo, o čí smysl  se jedná.

Přes tuhle drobnou vadu knihu vřele doporučuji.