Lucie Lukačovičová – Detektivní kancelář Sirius

Stalo se Vám něco opravdu zvláštního? Něco, co si nedokážete rozumně vysvětlit, a policie by s Vámi neztrácela čas nebo si myslela, že jste blázen? Kontaktujte detektivní kancelář Sirius.

19221

Záhadný pan Sirius si pečlivě vybírá své zaměstnance, protože na práci pro tuto kancelář se nehodí každý. Jeho detektivové jsou na první pohled obyčejní lidé, kterým se ale stalo něco, co přesahuje hranice běžného světa a poznamenalo to jejich životy. Jejich osudy se setkají právě v Praze, ve městě nazývaném srdce Evropy, které je od nepaměti známo jako magické a tajemné. Při řešení detektivních případů si potvrzují, že náš svět je místo, kde se dějí věci, ze kterých mrazí, a ze kterých by normální člověk mohl zešílet. A že možná staré příběhy i prosté dětské hry mohou mít s pravdou společného více než by bylo příjemné.

Hrdinové se stále hlouběji propadají do světa, o kterém většina lidí nemá zdání, kde žijí bytosti mnohdy jen velmi málo se podobající lidem. Někdy se neliší vzhledem, ale vždycky svou skutečnou podstatou. I ony mají vlastní plány a spřádají své mistrovsky promyšlené sítě, do nichž se smrtelník zamotá až hrozivě snadno. Dostat se z nich ven, je už věc jiná.

Lucie Lukačovičová využívá svých vypravěčských schopností, aby stvořila příběh plný úžasných originálních scén a obrazů. Tyto až snové výjevy však nepostrádají dynamiku a napětí a naopak podporují spád děje. Celá kniha, od začátku až do konce, je plná nečekaných zvratů a zajímavých postav, o které se čtenář mnohdy i obává. A tento strach je namístě, protože stejně jako v mytologii a folkloru, kterými se autorka nechává volně inspirovat, ani tyto příběhy nemusí vždy končit dobře. Celkově se jedná o dílo mimořádně čtivé, stvořené s velkou dávnou fantazie a talentu. Alespoň pro mě se jednalo o velmi příjemný čtenářský zážitek. Pokud se rozhodnete knihu otevřít, přeji: Šťastnou cestu do jiných světů.

Detektivní kancelář Sirius

Autor: Lukačovičová Lucie

Nakladatelství: Straky na vrbě