Poltergeist – Kat Richardson

Po Šerochodci přichází Poltergeist, druhý díl knižní série o tak trochu zvláštním soukromém očku Harper Blainové. Tentokráte se Harper pouští do případu, který má co dočinění s paranormálními jevy, spiritismem a duchy.

Poltergeist

Harper to nemá v životě jednoduché; po jedné těžké pracovní noci se ocitla v nemocnici, kde na malý okamžik zemřela a od té doby vidí duchy a může procházet mezi dvěma světy. Tedy mezi naším světem a tím, který se nazývá Šero. Je to místo, kde se střetávají různé časové osy, žijí duchové a vůbec jsou tam k vidění podivné věci. Není divu, že se od té doby stal z Harper ještě větší samotář, než kterým kdysi bývala. Nemá mnoho přátel, ale najdou se výjimky, například záhadný Quinton, který je odborník na veškerou moderní techniku, či manželé Danzingerovi, kteří se naopak zajímají o vše, co má nějakou spojitost s duchy, magií, kouzly a podobnými věcmi. A nesmíme samozřejmě zapomenout na domácího mazlíčka, fretku Chaos. Harper má také několik známostí mezi upíry, které si udělala během své práce na předchozím případu, avšak radši se těmto nočním stvořením vyhýbá, pokud je to možné.

Poltergeistovi Harper najme univerzitní výzkumný tým, který se pokouší stvořit umělého poltergeista. Jeho vedoucí má podezření, že experiment někdo finguje, a potřebuje někoho, kdo by mu tuto osobu pomohl najít. Při vyšetřování ale Harper narazí na několik faktů, které ji přesvědčí, že je všechno trochu jinak. Navíc po záhadné smrti jednoho z člena týmu musí přijít na to, zda byl vrahem obyčejný smrtelník či něco jiného.

Ačkoliv by se série dala označit za městskou fantasy, má také silné prvky detektivky. Celý příběh sleduje vyšetřování hlavní hrdinky a její cestu ke konečnému odhalení, jak je to s poltergeistem, fingováním experimentu a skutečným vrahem. V minulém díle jsme měli možnost sledovat i několik vedlejších případů, avšak v Poltergeistovi dala autorka přednost pouze jednomu, a tak se mohla více soustředit na poskládání a postupné rozplétání celé zápletky okolo umělého poltergeista. Zatímco v Šerochodci Harper ještě stále bojovala s nově nabytými vědomostmi a schopnostmi, nyní fakt, že již není obyčejným člověkem, přijala, a tak je všechno pátrání mnohem snazší. Dokonce se z ní stala sympatická mladá žena, což je oproti prvnímu dílu docela příjemná změna. Nepochybuji, že s postupem času a dalšími díly si ji čtenáři oblíbí ještě více.

Kat Richardson promítá do hlavní hrdinky mnoho ze své osobnosti a sama se tím netají. Největší ukázkou je fretka Chaos, jelikož sama autorka fretky miluje. Samozřejmě to není nic zvláštního, hodně spisovatelů dělá totéž. Je však zajímavé, že v knize rovněž věrně popisuje některá místa v Seattlu (kde se série odehrává), jako jsou různé bary, restaurace, ulice atd. A i když přiznává v textu na konci knihy, že některá místa jsou vymyšlená, spoustu z nich bychom v Seattlu opravdu našli, přestože některá pod jinými jmény.

Poltergeist je zdařilým pokračováním nové série. Laťku nastavenou prvním dílem o chlup překonává, a pokud si i další díly budou držet stejnou kvalitu, pak je to jedině dobře a čtenáři budou mít zase na výběr o jednu zajímavou knižní fantasy sérii více. Mimochodem další díl Podzemí by měl u nás v nakladatelství Fantom Print vyjít příští rok.

Harper Blaineová byla tuctovým soukromým očkem. Dokud nezemřela – na dvě minuty. Nyní je z ní Šerochodec – překračuje tenkou hranici mezi světem živých a říší paranormálních jevů. A zjišťuje, že nové schopnosti jí přinášejí celou řadu „podivných“ případů. * Těsně před Halloweenem je Harper najata univerzitní výzkumnou skupinou, která se pokouší stvořit umělého poltergeista. Vedoucí experimentu má podezření, že fenomény někdo finguje, ale Harper při vyšetřování odhalí něco docela jiného: povedlo se jim stvořit ducha. * Poté co jeden z členů skupiny brutálním a nevysvětlitelným způsobem zemře, Harper musí vypátrat, zda je vrahem samotný duch… nebo obyčejná lidská bytost. (anotace)

• Poltergeist
  • Autorka: Kat Richardson
  • Překlad: Petra Kubašková