R. E. Feist – Střepy rozbité koruny (2/2) – střet

Myslím, že nemá smysl tady kecat, protože vše už víte z Chaosu, ne?

Takže, jak to bylo dál? Elán zůstává v Krondoru, kde má za úkol být místním šerifem a dělat pořádek. Jimmy se vydává na jih za Dukem, kterému má pomáhat ve všem, kde bude co platný. Po cestě ho ovšem otráví “kamarád” Malar a dokumenty mu ukradne. Jimmy to ale rozchodí a vydává se s několika Dukovými vojáky na pronásledování. Dokumenty dostane zpět, Malara zabije, ale uteče jim jeden důstojník. To se bude jevit jako obrovské riziko, protože Kesh může zjistit, že Krondor je prakticky nechráněný a zaútočit. Takže Jimmy se vydává s jednotkou jízdy ke Krondoru přímo ďábelským tryskem. V Krondoru Elán začíná dávat zákon do bývalých kolejí a často se setká s Jízlivci. Při těchto návštěvách se taky zamiluje do jedné zlodějky. Erik útočí na sever a lstí přemůže první barikádu. Nakor mezitím začíná stavět chrám přímo v Krondoru, nechá postavit sochu přímo před vstup do města a po nějaké době se stane menší zázrak, kdy se jeho nová velekněžka uvede do transu a bude levitovat nad temnou skvrnou toho nejhoršího zla a držet ho v bezpečných mezích. Díky tomu potom odjíždí za Pugem. Pug mezitím najde nové útočiště Saaurům a společně s Mirandou tak různě cestují. Do Elvandaru dorazí královský posel Subai a žádá o pomoc. Elfové se po poradě a zjištění, že kousek od sebe se nachází nějaká další magická moc a usiluje o šíření zla, rozhodnou a Tomas si obléká opět své zářící brnění a společně s Mirandou, Pugem a Nakorem odlétají do srdce nepřátelského tábora. Erik mezitím zaútočil i na druhou hradbu po cestě a nešťastnou náhodou bude Greylock zabit svým vlastním mužem. Armáda se zakopává v obranné pozici a jízda odjíždí bránit Krondor. Takže zbývají pouze pěšáci, kteří jsou rádi, že vůbec udrží pozici. Elán nachází v Krondoru keshanské špehy a vojáky a snaží se je zničit dřív, než bude pozdě. A když se vše dostává do obrátek, je to celkem pěkný finish. Ke Krondoru se valí nepřátelská armáda, Erik se nemůže hnout z místa a vše stojí a padá opět na Pugovi a jeho přátelích. Ti nakonec nachází Fadawaha a u něj i jakéhosi démoma. Je to zcela nový tvor, o kterém se potom od Nakora dozvíme, že to byl vlastně živoucí sen Bezejmenného. A jak bojovat proti snu??? Pug se společníky po jednom magickém souboji tohoto tvora magicky znehybní a prohodí trhlinou zpět do jeho reality. Pug potom z posledních sil trhlinu uzavře a všichni odlétají do Krondoru. Mimo jiné, je celkem pěkné, jak Pug a ostatní prochází nepřátelskou armádou. Je to, jak kdyby šli čtyři trolové skrz zajíce. Šípy odlétávají od magického štítu, stěny povolují pod Tomasovým mečem, brány se roztékají pod Mirandinou magií, prostě opravdu Heroes. No, po příletu do Krondoru se Pug vznese nad bojiště, udělá prásk a vojáci popadají z koní. Řekne DOST a všichni přestanou. Uskuteční se jednání, kde si s Patrickem jednou provždy vyjasní, jakou moc nad ním vlastně Patrick má, pošle armádu Velké Keshe domů a vyhlásí pravidlo, že kdokoliv ozbrojený přestoupí své hranice a pokusí se napadnou sousedy, bude “dead”. Pug se taky zřekne svých pozemků a postavení v Království a jak jsem už předtím četl na internetu, stane se z něj figurka v pozadí. Prakticky se zřekne světa, založí Konklávi stínů a její účastníci budou mít za cíl bojovat proti Bezejmennému. Takže Puga už si asi moc neužijeme. Celkem škoda, že? Tolik jsme toho s ním prožili od Mága – učedníka. A mimo jiné, Macros se prý už taky nikdy neobjeví. Snad jen Nakor bude chodit po Midkemii a bavit nás svými vtipy a pomeranči. Ten totiž do Pugovi skupiny nevstoupil a chodí pořád dál po světě a hledá nové a nové myšlenky, místa, věci…

Takže další závěr jedné série. Pan Feist sice už napsal další díly, v tomto díle je dokonce i zmínka o tsuranském ctihodném Nakalovi, který se chtěl zmocnit Kamene života, ale na tento román, kdy Pug s Locklearem, Jimmym Ručkou a dalšími odvrátí další hrozbu, si ještě nějaký ten pátek počkáme. I když já osobně už celý děj vím z počítačové hry, kterou vlastně Feist převedl poté do knižní podoby. Holt, Feist je Feist a u mě bude mít v knihovničce vždycky místo a v žebříčku knih bude hodně vysoko. I když na Trhlinovou válku už asi nic mít nebude.