Rozesmátá mrtvola – Hamilton Laurell K.

Musím přiznat, že už první svazek ze serie knih s popravčí upírů Anitou Blakeovu Provinilé slasti se ucházel o přední místa v mé soukromé hitparádě „Oddechovka roku“ a nezklamal mě ani druhý díl. Je libo hrdinku drsnou jako šmirgl, stopové množství erotiky a bonusovou porci roztahaných střev? Laurell Hamiltonová to vše servíruje zručně a bez průtahů.

Hamilton Laurell K. - Rozesmátá mrtvolaV minulém díle navštívil čtenář St. Luis plné podnikavých upírů, krysodlaků, lykantropů a zombií , St. Luis, ve kterém se jako ryba ve vodě prohání malá, sporá a hlavně nekompromisní oživovatelka zombií Anita Blakeová. K oživovatelství občas přibere i kšeftík u policie, kde se podílí na řešení paranormálních zločinů a někdy, samozřejmě se soudním příkazem, popraví upíra. Hm, vlastně někdy i bez soudního příkazu, ale samozřejmě v sebeobraně, neboť Anita je klaďák, hrdinka bez bázně a hany, dobrá křesťanka a vůbec osoba stojící na straně práva.

Jestliže v Provinilých slastech zkřížila své zbraně s tisíciletou upírkou a jejími nohsledy, tentokrát se nepohodla s Domingou, nejmocnější kněžkou vúdú v teritoriu. Ano, vážení přátelé, zdá se, že se staršími ženskými má Anita obecně poněkud problém. Ostatně, nejen s ženskými, Anita má problémy s kde čím. Tentokrát si kromě kněžky znepřátelila i poněkud nepříjemného milionáře, bojuje za zlepšení sociálních podmínek zombií a navíc se pokouší vyřešit případ hromadných vražd, páchaných monstrem. Záporňáci a příšery stojí na odpravení Anity Blakeové frontu, ale ctěný čtenář ví, že se jim to jen tak nepodaří. O čem by byly další díly? A navíc, zatím se nezamilovala do toho avizovaného vlkodlaka.

Laurell Hamiltonová namíchala v podstatě stejný koktejl jako v prvním díle a stejně jako v prvním díle její příběh docela dobře funguje. Děj se svižně sune kupředu, hlavní hrdinka je, pokud je to vůbec možné, ještě drsnější, než v prvním příběhu, záporáci minimálně stejně záporní, koncentrace odtržených a ukousnutých hlav, nohou a vyhřezlých vnitřností ještě větší, s obzvláštní podrobností jsou popisovány zmasakrované mrtvolky dětí (to zmiňuju speciálně pro fanoušky tohoto druhu zábavy).

Ich forma, slušně zvládnuté dialogy, to všechno knize, která neoplývá hlubinnými emocemi (nejvíc hrdinka želí zasviněných plyšových tučňáků), ani velkými myšlenkami, svědčí, na obzoru se však přece jen rýsuje problém. Stavba i zápletka prvního i druhého dílu je takřka identická, v podstatě se změnili jen protihráči, nebo spíše jména a povolání protihráčů. Pokud v tomto trendu bude pokračovat i díl třetí, stanou se knihy série odpočinkovějšími, než se sluší a patří. Ale možná další díly překvapí něčím neotřelým. A pokud jde o Rozesmátou mrtvolu, shledala jsem jí společníkem sice nenáročným, ale přiměřeně zábavným.