• Cena: 0 Kč
  • Vyšlo: 1. 1. 1970
  • Žánr:
  • Provedení:
  • Autor obáky:
  • Počet stran:

Klikněte pro větší obrázek...Král Stříbrné řeky, legendární postava Čtyřzemí, která se zjevuje a pomáhá vyvoleným, starší než druidové, postava pamatující staré čase. Král Stříbrné řeky vytvoří dívku, dceru Země a magie. Jeho dcera jménem Poupě, je dokonalou bytostí, její krása je neuvěřitelná a magie zázračná, jediným dotekem uzdravuje a léčí nemocné i umírající živočichy i zemi, zemi zničenou přízraky.

Co se stalo v Shannarově dědictví:
Par Ohmsford získal bájný Shannarův meč. Ale za jakou cenu? Jeho bratr byl unesen vládcem přízraků Rimmer Dallem, ale Par si myslí, že ho zabil (Dallova kouzelná lest), magie Para ničí, její síla se mu vymyká z kontroly, když ji vyvolá nedokáže ji udrež pod kontrolu, magický oheň v něm vybuchne a svým smrtelným žárem ničí a spaluje všechny Přízraky a rozsévá smrt kolem sebe. Jediný, kdo mu pomáhá překonávat sílu magie, aby zcela nepodlehl, je Dees Ree, dcera Padishara Creela, vůdce Svobodně zrozených (odpor proti Federaci). Par setrvává v podzemí pod Tyrsisem a schovává se před Federací a jejími přisluhovači. Mezitím je Coll Ohmsford uvězněný v Jižní Hlásce, pevnosti přízraků a vyčkává na vhodný okamžik k útěku.

Wren Ohmsfordová hledá elfy, je poslána na jih, kde má ponechat rozdělaný oheň po tři dny a tři noci, pak přijde pomoc, která ji pomůže. Walker Boh je uvězněn v Síní králů a smrtelný jed se šíří jeho tělem, ruku má k lokti z kamenne a propadá zoufalství a síle jedu.

Tentokrát příběh začína, když se Walker Boh dostane ze Síně králů, to ho stojí ruku, kterou si musel useknout. Jed se však dále šíří jeho tělem. Najde ho Cogline, ale ani moc Storsů (nejlepších léčitelů) ani magie hrdinů nestačí k zastavení jedu. Poupě přijde do Posledního přístavu a obnoví Medové zahrady (desetiletí ničené zahrady, které vybudovali trpaslíci). Poté vyhledá pomoc Pe Ella a prosí ho, aby ji pomohl v jejím úkolu. Musí sebrat černý elfeín Uhl Belkovi, kamennému králi, ke splnění úkolu však potřebuje tři druhy magie. Magii obsaženou v čepeli Pe Ellova nože (ten dokáže zabít jakoukoliv bytost), magii vlastnící Temný švagr a moc Leahova meče, který vlastní Morgan Leah. Morgan Leah je však uvězněn Federací, když se pokusí pomoci trpaslíkům a tak ho nejprve musí Pe Ell osvobodit. Poté se vydají hledat Walkera,Poupě musí zničit jed v jeho těle a teprve potom se mohou vydat za tajemným černým elfeínem (který ma jako jediný tu moc aby navrátil PARANOR). Na konci cesty však čeká kamenné město, Uhl Belk a jeho sluha, dokonalé vražedné monstrum.

Podaří se jim přemoci krále kamenného města? Proč je potřeba tří druhů magie? Jak to vše dopadne, když Pe Ell je nejlepší zabiják Čtyřzemí, kterého poslal Rimmer Dall, aby zabil dceru Krále Stříbrné řeky?
Pokud Vás zajímá, jak dopadne část ságy, která je skoro celá o hledání černého elfeínu, tak si ji nenechte ujít!

úryvek (strana 89)
“Přízraky,” opakoval po ní.

“Bojíš se jich?” zeptala se.

“Ne”

“Jejich magie?”

Pe Ell se pomalu nadechl. Jeho rysy se zkřivily, jak se k ní sklonil. “Co o mně víš?” zeptal se a hledal v jejích očích odpověď.

Neuhnula. “Vím, že tě potřebuji. Že se nebudeš bát udělat to, co bude třeba.”

Pe Ellovi připadalo, že její slova nesou víc než jen prvotní význam, ale nebyl si tím jistý.

“Půjdeš?” zeptala se znova.

Zab ji rychle, říkal Rimmer Dall. Zjisti, o co jí jde, a zab ji.

Kniha je o poznání lepší než-li předchozí díl. Shannarův druid je kniha s rychle se vyvíjejícím dějem, kde se střídá akce a boj s putováním a hledáním. Kniha je plná zajímavých zvratů a překvapení. Hlavně konec celé knihy je dobře zpracován (více prozradit nemohu :o). Jedná se o kvalitní pokračování a je jen škoda, že hodnocení sráží tolik chyb a překlepů. Také překlad mohl být o něco lepší.