Star Wars: Trilog. o Hanu Solovi II-Huttský gambit – Crispin A. C.

Nakladatelství Egmont velice rychle navázalo nejčerstvějším počinem na první díl trilogie o Hanu Solovi od Ann C. Crispinové. „Huttský gambit“ vychází necelý měsíc po „Léčce v ráji“ a mapuje další část dobrodružného života Hana Sola.

Crispin A. C. - Star Wars: Trilog. o Hanu Solovi II-Huttský gambitS Hanem se tentokrát setkáváme ve chvíli, kdy popíjí v jakési pochybné krčmě ještě pochybnější splašky a sáhodlouze přemýšlí o své nedávné minulosti – vyhazovu z imperiálních ozbrojených sil, tomu co předcházelo i následovalo po jeho dalším životním kotrmelci. Vzhledem k této skvrně v „kádrovém profilu“ je nucen začít se živit jako pašerák, ale díky svému pilotnímu umění udělá brzy slušnou kariéru na Nar Shaddaa – Pašeráckém měsíci v Huttském sektoru. Zatímco na Ylesii pracoval pro huttský klan Besadii, nyní se nechává najímat od konkurence – klanu Desilijic, kterému šéfují Huttové Jiliac a Jabba a v mezičase pracuje i pro sebe. Prožívá četná dobrodružství, při kterých mu jde o krk – oloupený Teorenza na jeho hlavu vypsal tučnou odměnu a tak se bountyhunteři kolem Hana v jednu chvíli jenom hemží. Huttská kriminalita se ale v té době stává trnem v oku samotnému císaři a tak má dojít k radikálnímu a tvrdému řešení. Podaří se pašerákům uhájit svou základnu a domov před trestnou výpravou Imperiální flotily?

V tomto dílu trilogie nás autorka seznamuje s Hanovou pašeráckou kariérou. Ve formě rozptýlených střípků se čtenář dozví o Hanově armádní kariéře a o jeho seznámení s Chewbaccou, objeví se tu několik postav známých z filmů – Boba Fett, Lando Calrissian, Jabba. Ukáže se, proč byla touha Boby Fetta dostat Hana tak osobní, zjistíme, jak se Han seznámil se svou budoucí lodí, co dělala jeho láska z prvního dílu. V tomhle dílu se stihl zamilovat dokonce několikrát a Chewie jedné roztoužené wookieské krasavici unikl jen o vlásek. Exotická prostředí, intriky, politika a akční scény se střídají v rychlém tempu, aby celé vyprávění vyvrcholilo grandiózní kosmickou bitvou a nenápadně otevřelo vrátka k dalšímu dílu. Druhý díl Trilogie o Hanu Solovi je podstatně svižnější, než byl ten první, vyprávění více graduje, ale některé klíčové události jsou zde podány jen v náznacích, ač by si nepochybně zasloužily podrobnější vylíčení.

Obálka (Drew Struzan) je celkem zdařilá, ale X-wingy, které se na ní hemží, v knize nepotkáme. V době, kdy se příběh odehrává, existovaly nanejvýš na rýsovacích prknech konstruktérů! Redakční práce pokulhává stejně jako v předchozím dílu – v textu je řada překlepů a některé výrazy dosazené korektorem jsou spíše na škodu věci. To, že blastery zde mají místo pažeb rukojeti, se dá přehlédnout, ale „Houževnatá Anna Modrá“ působí v celkovém kontextu vyloženě jako pěst na oko a je s podivem, že něco takového mohlo projít přes odpovědného redaktora do tisku.

Přes výše zmíněné nedostatky je Huttský gambit velice zdařilé dobrodružné dílko z kategorie „space opera“ a jako takové ho vřele doporučuji.