Svět zlodějů

Robert Lynn Asprin a Lynn Abbey vytvořili bezesporu velmi zajímavou povídkovou knihu. Již myšlenka, kdy každý autor napíše jednu povídku v již definovaném světe, světě bez zákonu, kde vraždy, krádeže a úplatky jsou na denním pořádku a kde čarodějové soupeří nejen o klienty, ale i moc druhých, dalo autorům nezčetné možnosti.

Klikněte pro větší obrázek...Svět zlodějů, svět, kde neplatí žádné zákony, vládne násilí, prohnanost, peníze a magie, svět, který stvořil, již v roce 1978, R.L.Asprin. Jedná se o sbírku příběhů z města Asylum (= azyl, útočiště, svatyně), které zpracovali světoznámí (američtí) autoři fantasy. Každý autor vytvořil 1-2 povídky odehrávající se ve městě Asylum a jeho okolí, přičemž měli zakázáno, zabíjet hrdiny ostatních autorů, i když se to v některých povídkách porušilo.

Císař má strach ze svého bratra, a proto ho pošle spravovat město Asylum, město vrahů, zlodějů a neřesti. Ten svůj nový úkol přijme a v Asylu mění pravidla, přičemž sebou přivede skupinu jemu oddaných nepodplatitelných elitních vojáků přezdívaných Ďasové. Pravidla se změnila, ale podvodníci, zloději a ostatní obyvatelé města zůstávají stejní.

seznam povídek:

John Brunner – Ortely smrti

Lynn Abbey – Tvář chaosu

Poul Anderson – Brána létajících nožů

Andrew Offutt – Několik poznámek kupce Furtwana Držgrešleho

Andrew Offutt – Stínolez

Robert Lynn Asprin – Za všechno se platí

Joe Haldeman – Pokrevní bratři

Christine De Wees – Myrtis

Marion Zimmer Bradley – Tajemství Modré hvězdy

Pokrevní bratři (úryvek – str. 216)

Sledoval, jak se ostří zvedá a pomalu padá a vysunuje na palec zpátky z masa. S každou sekundou se čas o polovinu zpomalil. Dokonce i stříkání krve se zpomalilo, jako hustý olej rozstřikující se na vodě. A nyní se zastavil úplně, hustá šarlatová pavučina zamrzlá mezi jeho dýkou a Lastelovými zády, jeho vlastními zády. A jak se bolest rozšiřovala a rostla až do morku kostí a všude byl oheň, pochopil, že se na to bude dívat věčně. Na mizivou chvilku spatřil obraz dvou usmívajících se čarodějů.

Robert Lynn Asprin a Lynn Abbey vytvořili bezesporu velmi zajímavou povídkovou knihu. Již myšlenka, kdy každý autor napíše jednu povídku v již definovaném světe, světě bez zákonu, kde vraždy, krádeže a úplatky jsou na denním pořádku a kde čarodějové soupeří nejen o klienty, ale i moc druhých, dalo autorům nezčetné možnosti. Povídky jsou pěkné nebo alespoň zajímavé a káždý si najde nějakou, která se mu zalíbí (mě se velmi zalíbila povídka – Tajemství Modré hvězdy). Jedná se bezesporu o nezaměnitelné dílo a kvalitou zpracování i námětem bude těžko hledat konkurenci. Chcete-li si přečíst několik zajímavých a nevšedních povídek, pak určitě zkuste tuto knihu. Již nyní je v prodeji 2. díl Příběhy od oplzlého jednorožce a v přípravě zatím poslední část Stíny Asyla. O kvalitní překlad se postaral Pavel Vohlídka.