Temné bratrstvo – Bohové a démoni

Luke Scull ve své prvotině využil smysl pro detail, který nepochybně zdokonalil i při designu počítačových her. To mu poskytlo výhodu nad konkurencí a činí jeho knihu výjimečnou.

621196

Na knihu jsem se velmi těšila, takže mě trochu zklamalo, že úplně první se dostavil pocit naprostého zmatení a nechápavosti. Když jsem se v jedné kapitole začala jakžtakž orientovat, byl konec a začala další o nové postavě. Takže to bylo chvílemi takové déjà vu, kdy jsem se ocitala zase na začátku. Netrvalo však dlouho a objevila jsem pravou hodnotu tohoto románu. Autorovy popisy situací byly neskutečně reálné. Některé, i když delší, by v jiných knihách možná začaly být otravné a nudné. Avšak tady byly vítané.

Příběh mě nejednou velmi překvapil. Problémy se objevily tam, kde bych je nečekala. Kde jsem je naopak předpokládala, tam se nakonec objevily z úplně jiné strany.

Kniha má rovnou několik hlavních hrdinů. Nebo aspoň na začátku jich několik rozhodně je. Jedna z prvních postav se kterými se seznamujeme je Davarus Cole. Mladý hrdina, jenž zachrání svět. Nebo on sám sebe tak vidí. Je na něm ještě něco z naivního dítěte a až přehnaně sebevědomého lorda nebo někoho výše postaveného. Samozřejmě není ani jedno. Brodar Kayne je druhý na řadě a v jedné z prvních kapitol zachrání Davarovi život. To samozřejmě podle mladého hrdiny zdaleka nebylo zapotřebí. Společně se svým parťákem Vlkem se dostávají do užšího kruhu Davarova nevlastního otce Garretta. Ten jim nabídne peníze za jejich pomoc, a tak se vydávají na dlouhou cestu. Beznohý čaroděj Eremul se snaží žít slušný život a pomoct vzbouřencům. Hloubka jeho nenávisti pomalu roste s postupem příběhu.

Na můj vkus se hrdinové v knize až příliš málo potkávali. Jejich osudy zatím nebyly tak spjaté, jak jsem předpokládala. Je sice jisté, že se na to dostane v dalších dílech, ale kdyby se to trochu uspíšilo, nic bych nenamítala.

Na prvotinu se jedná o výborné dílo a věřím, že se tahle série bude jen zlepšovat. Kniha je plná akcí, záhad, odhalení, intrik a zrad. Musím však říct, že všechny moje obdivné pocity se dostavily až ve druhé polovině. Prokousat se prvními dvě stě stránkami mi trvalo téměř dva týdny. Prvně mě dokonce ani nic nenutilo číst dál. Zbytek však trval jen dva dny. Příběh začal pořádně nabírat na obrátkách a nedovolil mi knihu odložit. Temných fantasy nikdy není dost a ty povedené si nezaslouží jen tak zůstat ležet bez pozornosti.

70%
  • Temné bratrstvo: Luke Scull
  • Překlad: Ladislav Václavík