Záhada jménem Eden

Cestování časem bylo, je a bude předmětem mnoha sporů. Neustále si totiž klademe otázky, je něco takového opravdu možné? Bude se lidstvo jednou vracet do minulosti, aby napravilo své chyby? A jak takové změny posléze přepíší budoucnost? Odpovědi v knize Eden z pera Helen Douglasové sice nenaleznete, ale přeci jen je tady možnost, že je v knize obsažena budoucnost lidstva.

unnamed (1)

Eden Anfieldová je vcelku obyčejné děvče. Má své kamarády, kteří sice nepatří mezi školní elitu, ale outsidery také nejsou. Ona sama se počítá mezi průměrné dívky, žádná krasavice, ale šereda také ne. Jedinou ne tak zcela obvyklou věcí je, že žije u tety, jelikož rodiče zemřeli za nešťastných okolností. Ovšem toto vše se změní v době, kdy do školy nastoupí nový sexy žák Ryan Westland, který by mohl mít jakoukoliv dívku, na níž se podívá, ale jeho zájem se soustředí výhradně jen na Eden. Jenže Eden zbožňuje záhady a na Ryanovi jí od začátku něco nesedí. Je to pro ni velká výzva, ale ona prostě musí Ryanovo tajemství odhalit.

Eden je kniha spadající do ranku young adult s příměsí sci-fi, ovšem jak je to s příběhem doopravdy? Začátek je jedno velké klišé. Do školy nastoupí nový hoch, sportovní postavy, velmi žhavý, všechny dívky na něm mohou oči nechat a kluci žárlí. Jenže on má zájem jen o průměrnou, ničím výjimečnou Eden. Stále vyhledává její přítomnost a ona postupně získává podezření, že s ním něco není úplně v pořádku. Že by se teď konečně dostalo na nějakou originalitu? Ani teď vás nic nového nečeká. Sice cestování časem a objevení nové planety by bylo vcelku zajímavým tématem, ale v příběhu nic z toho víc rozvedeno bohužel není.

Ovšem na druhou stranu, pokud si chcete přečíst čtivý příběh s jednoduchým dějem, kde jsou postavy ploché, zápletka není moc propracovaná a v konečném důsledku vlastně není ani tak důležitá a jde spíš o dobře vykreslenou romantickou linku, je Eden pro vás tou správnou volbou. Protože romantický vztah s veškerými dramaty, jenž provází jeho počátek, autorka prostě popsat umí. Takže pokud hledáte oddechovou četbu na jedno odpoledne a nebude vám vadit, že si z knihy nic neodnesete, určitě se vám bude Eden líbit. Navíc jistě oceníte jeho zakončení, jelikož dobré ukončení prvního dílu se poslední dobou v sériích vyskytuje jen velmi zřídka a často zůstávají konce mnohem otevřenější.

60%
  • Helen Douglasová: Eden
  • Yoli, 2015