Rozhovor: Jan Hloušek o Gooka II

Dnes přinášíme rozhovor s šéfem Centauri Production a zároveň hlavním programátorem Janem Hlouškem. Jaký bude nástupce pekelně obtížného Gooky – adventury podle knihy Richarda D. Evanse a obrázků Zdeňky Bouškové, to si můžete přečíst v článku.

Jako tým Centauri Production jste na českém herním trhu docela dobře zapsaní. Proč jste se v poslední době věnovali spíše vývoji programů či webů pro různé časopisy než vývoji počítačových her?

Web nebo program na zakázku vzniká relativně krátkou dobu. Navíc s Gookou II to bylo poněkud složitější. Od začátku jsme věděli, že grafické postupy použité v prvním dílu Gooky (tzn. pouze naskenovat kresby od paní Bouškové) už dnes nebudou fungovat. Proto jsou pozadí kompletně retušované, postavička Gooky je podle návrhů vymodelována ve 3D atd.

Kdy vznikl nápad vytvořit Gooku II. V rozhovoru z května roku 99 se o ní již pan Pavlíček zmiňuje jako skoro dokončené. Proč vývoj trval tak dlouho?

V té době dostal zelenou jiný projekt, vydaný rok na to (Mrazík). Nicméně paní Boušková a pan Richard D. Evans na tomto projektu usilovně pracovali po celou dobu.

Budou se na hře podílet někteří lidé z týmu, kteří vytvořili původní díl Gooky?

Jak bylo řečeno výše, artworky a scénář budou dělat stejní lidé. Celé to opět produkuje Míra Papež.

Kolik lidí na hře pracuje a jaké místo máte konkrétně v týmu vy?

To se dost těžko odhaduje, protože v různých fázích vývoje je na projektu práce pro jiná povolání. V průběhu vývoje na Gookovi pracovali dva grafici a jedna výtvarnice, scénárista, dva hudebníci, dva programátoři (včetně mne), editor, zvukař a samozřejmě toaletářka.

Mohl byste alespoň trošku nastínit děj a zápletku hry?

Děj vychází z druhé knihy Gooka a Yorimar, kde se Gooka stane váženým občanem a soudcem. Ve chvíli, kdy mu unesou jeho jediného syna, se vydává na cesty, aby jej zachránil. Vše se však neočekávaně zkomplikuje…

Jak byste popsal Gookův charakter a postavu? Na screenshotech se z blonďatého zakrslíka stal černovlasý dlouhán, nemohl byste to nějak vysvětlit?

Gooka zestárl, zmoudřel, obarvil si vlasy a hodně cvičil, aby shodil přebytečná kila.

Odehrává se opět děj na planetě Janatris? Mohl byste nám planetu trošku přiblížit?

Když se ptáte opět, tak ji zřejmě už znáte :). Gooka na jinou planetu neodletěl a žije stále na Janatris, která ve své minulosti skrývá sice technologicky vyspělejší, ale tyranskou civilizaci.

Bude hra spíše humorného rázu, anebo půjde zcela čistě o vážnou hru?

Děj je vážný až tragický, ovšem i tak si Gooka najde čas zavtipkovat.

Bude obtížnost stejně velká, jako byla u prvního dílu, kdy byli vzteky bez sebe i nejzkušenější adventuristé, nebo dáte přednost středně těžké obtížnosti?

Scénárista se poučil z chyb v prvním díle a nyní již bude obtížnost mnohem lépe vyvážená. Rozhodně se ve hře neobjeví slepé konce, kdy hráč něco neudělal v rané části hry a později už nemohl pokračovat. To si, myslím, byl největší problém prvního dílu. Také se vyvarujem hudebních hádanek, neboť ne každý má hudební sluch, aby je mohl dokončit.

Setkáme se s nějakými logickými hlavolamy ve formě meziher?

Na striktně logických problémech bude hra založena, hlavolamy chybět nebudou. Snažíme se však vyvarovat akčních meziher, které podle nás do Gooky nepatří.

Kolik by mělo být ve hře lokací a s kolika postavami bychom si měli promluvit?

Nejsme žádní megalomani. Vše je postaveno tak, aby stačilo přibližně 50 lokací a kolem 30 postav.

Bude dabing zajištěn profesionály nebo dabéry zastoupíte vy? Nemohl byste říci nějaká jména?

Hehe, skutečně se nechceme vrátit do dřevních dob české herní scény. Zakládáme si na kvalitním dabingu (viz Horké léto a Mrazík).
Casting proběhne, až bude hra dokončena a vše bude na svém místě, takže si na jmenný seznam ještě počkáme. Známé osobnosti určitě nebudou chybět, ale spíše se budeme snažit, aby dabing seděl na všechny postavy, než aby se hra hemžila známými dabéry.

Jak vidíte budoucnost českých 2D adventur u nás i ve světě?

U nás je popularita čistě neakčních adventure her vcelku vysoká, dokonce i ve světě se adventurám v poslední době daří. Myslím, že se vždycky najdou hráči, kteří si rádi zahrají kvalitní příběh, bez nutnosti bleskurychlých reakcí a ovládaní spousty klávesových zkratek.

Kdy by se měl Gooka objevit na pultech prodejen s počítačovými hrami?

Oficiální termín vydání je stanoven na březen 2002.

Jak Polda IV, tak i Posel Smrti, Glimmer a Ron Loo odložili datum vydání na začátek příštího roku. Pokud by měly vyjít čtyři 2D adventury v prvním pololetí roku, nemyslíte si, že by to mohlo ohrozit úspěch Gooky?

Jsou to bezpochyby kvalitní tituly, na druhou stranu má Gooka už svůj okruh příznivců získaný ať už z knižních předloh, nebo z první hry. Navíc žádná z těchto her nemá tak malebný až pohádkový svět.

Jaké jsou vaše plány do budoucna? Je pro vás úspěch Gooky nějak klíčový?

O plánech do budoucna jistě dáme včas vědět, zatím jsme plně zaměstnáni Gookou. Na neúspěch ani nepomýšlíme.

Další informace o Centauri Production můžete nalézt na jejich domovských stránkách.

Zdroj: GamePort

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Žádné komentáře

Zveřejnit odpověď