Naruto 22: Nedžiho osudový souboj

Jubilejní dvaadvacátý svazek mangy Naruto je tady!

01

Hon za Sasukem stále pokračuje a naši hrdinové musejí podstoupit souboje, které je od základu navždy změní. Bojují totiž vskutku o vlastní přežití. Po motýlkovém překvápku s Čódžim, který jsme měli možnost přečíst v minulém svazku, dostal svůj prostor další z Narutovic kamarádů – Hjůga Nedži. A i tentokrát nám Kišimoto připravil nálož emocí, nádherných panelů a napínavého tempa s vývojem charakterů.

Souboje jsou v Narutovi časté, přesto ne každý je tak dobrý, jak by se ze začátku mohlo pozdávat. V tomto případě to ale neplatí. Celý tento příběhový akt má totiž jedny z nejlíp napsaných soubojů vůbec a může za to především opodstatněná logická část, která přesně ví, jaké limity každá z postav má a co si může a naopak nemůže dovolit. V tomto momentě Kišimoto přesně věděl, čím strhnout, jak překvapit a do jakých hranic může své charaktery posunout, aniž by to nevypadalo vycucané z prstu. A Nedžiho „sólovka“ to dokazuje.

02

Tempo je skutečně perfektní. Každý panel dokáže vyvolat napjaté očekávání a s každou další stránkou si přejete, aby to trvalo ještě o nějakou chvíli déle. Dopomáhá k tomu i fakt, že se Kišimoto nerozhodl zbytečně flashbackovat a nechal akci volný průběh. Nedži vs. Kidómaru je skvěle vymyšlen, neboť obě postavy si jsou ve své podstatě velmi podobné a jejich síla tkví v přesnosti a rozvážnosti. Emoce rezonují, akce střídá akci a lehkou brutalitou se zdaleka nešetří. Zkrátka naprostá paráda! Poslední kapitola sice odskočí příběhově stranou, ale tahle malá vsuvka naopak dopomůže k očekávání, které budete mít do dalších svazků.

Kresebně není téměř co vytknout. Ano, Naruto nemá reálnost Freemana, preciznost Gunsmith Cats či stylovost Bleachu – to vše ale vynahrazují překrásné jednostránkové panely, míra detailů v okolním prostředí a překrásné šrafování, které dotváří tu pravou atmosféru. Tentokrát není na místě žádná výtka ohledně českého vydání, neboť překlad je skvělý, sazba taktéž a bonusy jen a jen potěší.

03

Ve výsledku se tak jedná o další skvělý kousek do této téměř nekonečné série, která momentálně kraluje jak v akčních scénách, tak v dobře napsaných postavách. Povinnost pro všechny.

85%