PRVŇÁCI 21: Pekelný plášť je fantastická pohádka, pohádková fantasy a především vydařený debut spisovatelky Simony Michálkové

Pokud vaše děti odrostly pohádkám teprve nedávno a do fantasy pro dospělé ještě nedorostly, máme pro vás zajímavý literární „mezikrok“. Pekelný plášť, literární debut Simony Michálkové, má totiž v sobě pro každého něco a na své si díky zpracování přijdou i dospělí. Svým způsobem se tedy jedná o unikátní knihu.

Martin Sládek: rozhovor s autorem příliš pohodlným na cestování časem

Keď sa začítate do životopisu Martina Sládka zistíte, že sa stal obeťou, ale aj to, že si v mladosti dokázal čo to uchrániť…
Už z úvodnej vety je jasné, že okrem toho že je (milé čitateľky) fešák a dobrý autor, má aj svojský zmysel pre humor. Do povedomia čitateľov vstúpil svojimi prácami v niekoľkých antológiách aj vlastnou zbierkou poviedok Nabídka, která se neodmítá. Širší záujem vzbudil fantasy novelou Hodina duchů a románem Hladová smečka, spojených rovnakým hlavným hrdinom Haraldom. Tento rok mu vyšiel vynikajúci román Časovládci, a tak som sa s ním porozprávala o tomto románe, písaní aj o živote.

Martin Sládek: Časovládci – Skryté ostří

Sme veľmi zvedavé bytosti. Máme mnoho otázok, ale zo všetkého najviac chceme vedieť, čo nás ešte čaká. O cestovaní v čase sa napísali stovky románov, pretože čas… je úžasný, nepolapiteľný, rýchly a nedokážeme ho skrotiť. Čo sa stalo, viac sa nevráti. Ak sme sa dokázali vrátiť v čase naspäť, možno by sme veľa vecí zmenili. Alebo aj nezmenili. Zato priniesť si z budúcnosti nejakú úžasnú technickú vymoženosť, či aspoň Almanach športových výsledkov (poznáte ten film) by tiež nebolo na zahodenie.

Temný bylinkář: čtyřdílná LitRPG série, ve které i malý goblin dokáže velké věci

Další LitRPG série se uzavírá. Řeč je o čtyřdílném Temném bylinkáři. I tentokrát se podíváme do virtuálního světa kde herní postava hlavního hrdiny bude muset řešit spoustu problémů. Michael Atamanov však nezapomíná ani na to, že hráči mají i soukromý život, a ten má také do idylky hodně daleko. Tak tedy vzhůru do světů, ve kterých je možné úplně vše!

Žoldnéři: Tuhle práci zmákneme s prstem v nose!

Všichni určitě znáte nějaký ten příběh o tom, kterak skupina žoldnéřů přiletí na neznámou planetu, kde už ovšem “někdo” žije. A ten někdo vytáhne mimozemskou obdobu příborů (včetně dezertních vidliček) a vyrazí na svačinku servírovanou ve skafandrech. Nemá cenu předstírat, že Žoldnéři Tomáše Bartoše nejsou variací na toto oblíbené téma, ale sakra dobře napsanou variací!

Lars útočí aneb když to nejde po dobrým…

S bejvalkama jsou jenom problémy. Ale znáte to: stará láska nerezaví a když na vás udělá ten “svůj ksichtík”, stejně jí slíbíte první poslední. A tak nezbejvá než aby si Lars tuhle svoji dobročinnost pěkně vyžral a pustil se do pátrání po ztraceným synovi, kterej navíc ještě vybral papínkovi naditej trezor. Tohle prostě nemůže dopadnout dobře.

Stín and Trevírem: O víně, vraždě, policii a magii

Pokud se řekne Ben Aaronovitch, automaticky většině čtenářů vytane na mysli série Řeky Londýna. Jenže tentokrát se Aaronovitch rozhodl udělat úkrok stranou: příliš nemění reálie, ale namísto do Londýna se vydává do jihoněmeckého města Trevír. I zde se vraždí, a i zde rejdí nadpřirozené síly; kromě toho se zde pěstuje víno a teče řeka Mosela. A místo Petera Granta zabírá jeho německý kolega, Tobias Winter.

Operace Thümmel: úvod do světa Legie, který je v první řadě podařeným úvodem

V českém fantastickém rybníčku byla kolem nového projektu Legie spousta povyku, vířilo se bahýnko a index očekávání se šplhal do závratných výšin. A konečně je to tady – Operace Thümmel otevírá novou velkolepou space operu z dílny Františka Kotlety a Kristýny Sněgoňové! Nebo to všechno byly jen reklamní žvásty?

1 2 3 269