Jejich moře: Když se dva perou, třetí je zkoumá

V hlubinách moře měsíce Ilmataru, pod tlustou slupkou ledu, panuje klid. Lidští výzkumníci dodržují pravidla, pozorují místní obyvatele pěkně zdálky, přesně jak nařizuje protokol jejich mise, a nic nenasvědčuje tomu, že by tenhle klid mělo něco narušit. Ale znáte to: stačí jeden machýrek s přehnaným sebevědomím, a neštěstí je na světě. Tedy vlastně na Ilmataru.

Divoká píseň – Převyprávění Romea a Julie bez romantiky… a s monstry

Americká spisovatelka Victoria Schwabová není ve fantasy žánru žádným nováčkem. V České republice jí vyšlo hned několik knih, například trilogie Tvář magie, prozatímní duologie Archiv, z plánované trilogie jménem Darebáci u nás vyšel první díl s názvem Neobyčejní, který se honosí nálepkou autorčiny první dospělácké fantasy a zatím sklízí pozitivní ohlasy. A nyní tady máme Divokou píseň – young adult urban fantasy.

Šedí bastardi aneb Osedlej si své prase

Fantasy děl, ve kterých se vyskytují poloorkové, není zrovna mnoho. A těch, ve kterých jsou poloorkové dokonce hlavními postavami, je ještě méně, takže i když to není úplně novátorské téma, určitě každá podobná kniha s neobvyklou tematikou čtenáře potěší. A zvlášť, pokud je to další z řady děl určených vyloženě dospělému publiku, které se ovšem vůbec nebere vážně.

Kdo zastaví řádění lesních běsů?

Bohové ztrácí svoji sílu a opouští zemi. Ta se stává domovem démonů, běsů a jiných nečistých sil. Lidé jsou najednou snadnou kořistí, potravou a lovnou zvěří. Jen tu a tam se ještě drží vesnice či pár jednotlivců, kteří se snaží v tichosti přežít a neupozorňovat na sebe. Ale když už se konečně najde někdo, kdo by rád s nadvládou démonů skoncoval, dostane se mu pomoci?

Strážci světů: podlehněte volání neznáma

Světy za branami. V tichosti číhají a najednou se zničehonic objeví. Jejich přítomnost láká a nutí pochybovat. Podobnou tajemnou bránou je váben i student ekonomie Jakub Šmíd. Pokud podlehne volání, jeho život se od základu změní a bude muset projít množstvím nelehkých voleb a nástrah. Nebude jednodušší žádost o pomoc odjinud zkrátka ignorovat?

FINCH: Neskutečně blbej tejden detektiva Finche

Jeff VanderMeer je pro znalého českého čtenáře symbolem temného „podivna“ podávaného v koňských dávkách a ve formě znepokojivých fragmentů, které je třeba si s vypětím všech sil doskládat do kompletního příběhu. Ani tentokrát ze své pověsti příliš neslevil, i když Finch je proti trilogii Jižní Zóna mnohem konkrétnější a uchopitelnější. Stále je však mrazivý, atmosférický a především vzdálený mainstreamovému čtivu. A originální, proklatě originální!

Holubice a had: Takhle má vypadat love-hate story!

Shelby Mahurinová vyrostla v Indianě, kde žije se svým manželem, dětmi, dvěma psy a kočkou. Mezi její oblíbené knižní série patří Harry Potter (pff, jaké to překvapení), Dvůr trnů a růží, Noční cirkus a Uprooted. Holubice a had je její debutová kniha, jež v zahraničí sklidila velký úspěch, a autorka se svým nakladatelem 20. března 2020 potvrdili, že ze zamýšlené dvoudílné série bude nakonec trilogie.

Pouť mrtvého se uzavírá aneb Cesta tam a zase zpátky

Být uvězněn ve virtuální počítačové hře, zatímco v reálném životě ležíte na přístrojích a bojujete o život… Blbá situace. A když je navíc vaší jedinou šancí na návrat do reálného života vzácný virtuální svitek, který může získat jen jediný šťastlivec v pekelně těžké misi, je to ještě blbější. Jenže nemrtvý se nevzdává a bude bojovat za svůj návrat do života ze všech sil.

Město v oblacích: Město, kde je nutné stát nohama na zemi

O tom, že je Kristýna Sněgoňová jednou z nejnadějnějších mladých autorek české fantastiky, již bylo napsáno mnohé. Jenže po obrovském úspěchu autorčiny prvotiny byl její druhý román, Zřídla, čtenáři přijat poměrně rozporuplně, a tak se autorka rozhodla odpovědět nejlépe jak mohla: opravdovou peckou, která zavře všem pochybovačům ústa. Město v oblacích se totiž opravdu vydařilo!

1 2 3 267