Zaklínač: Zrnko pravdy / Menší zlo

Povídky Zrno pravdy a Menší zlo vyšly v polštině poprvé v časopise Fantastyka, první v roce 1989, druhá o rok později. U nás vyšly poprvé v knize Zaklínač – stříbrný meč (Winston Smith 1992) v překladech Stanislava Komárka a Jiřího Pilcha. Sapkowski v obou povídkách skvěle zpracoval dva populární pohádkové motivy. A nyní se díky nakladatelství CREW tyhle „pohádky“ dočkaly i komiksové podoby.

Poslední zkouška: Harlein dojemně zvednutý prostředník zlu a crossoverům

Harley Quinn už prošla ve svém životě mnoha peripetiemi. S většinou z nich se dokázala vyrovnat s grácií: trocha násilí nikdy nezaškodí a neortodoxní řešení zahrnující kupu šílených nápadů jsou u téhle hrdinky na denním pořádku. Jenže jsou boje, které vyhrát nelze, a to, že vám do nich někdo pořád kafrá, si žádá velmi zvláštní zacházení!

Cyberpunk 2077 – Máš moje slovo: Zatím nejlepší příběh ze světa kultovní hry, který si můžete přečíst

Když 10. prosince 2020 vratislavská divize polské společnosti CD Projekt vydala hru Cyberpunk 2077, bylo jasné, že si většina hráčů bude muset pořídit silnější stroje. Akční RPG se totiž na rozdíl od jiných cyberpunkových her odehrávalo v otevřeném světě. Ten byl složen ze šesti regionů kalifornského velkoměsta Night City. Korporátní městské Centrum, převážně imigranty obydlený Watson, luxusní Westbrook, předměstí Heywood, gangy zamořená a chátrající Pacifica a industriální a maloměstské Santo Domingo i vyprahlé Pustiny, obklopující tuto aglomeraci se staly rájem nejen kyberpunkerů, ale také zločineckých gangů. Ve městě naopak vládne korporace Miltech disponující svojí vlastní armádou.

V horách šílenství podruhé: Zachovejte si zdravý rozum!

Již podruhé se vracíme na Antarktidu, kam se vydala expedice Miskatonické univerzity na výzkumnou výpravu. Ale to, co v zemi věčného sněhu a ledu naleznou, nemohli očekávat ani v nejhorších nočních můrách. A Gó Tanabe, který celý kultovní Lovecraftův příběh V horách šílenství adaptoval do podoby mangy, ukázal, že i zdánlivě nepopsatelná hrůza převedená do podoby „obrázků s bublinami“, může to být stejně děsivá záležitost jako literární provedení

Zaklínač: Balada o dvou vlcích

Komiksový scénárista Sztybor je ve své domovině velice populární. V Polsku mu vyšly desítky komiksů a grafických románů. Mimo jiné má na kontě sérii pro dospívající Niezła draka, Drapak!, či oceňovaný autobiografický grafický román Vrať se ke mně. Jeho krátké komiksy a stripy byly publikovány téměř ve všech komiksových časopisech a ve většině významných polských novin. Ve Spojených státech debutoval v roce 2010 několika krátkými komiksy publikovanými v komiksové publikaci Zombie Terror. U nás mu v nakladatelství CREW vyšly komiksy Cyberpunk 2077: Máš moje slovo, Zaklínač – Blednoucí vzpomínky, Zaklínač – Nářek čarodějnice. Zatímco scénář, kterým přispěl do universa hry Cyberpunk 2077, sklidil zaslouženě kladný ohlas, jeho dva výlety do světa Geralta z Rivie nevzbudily moc velké nadšení. Přesto se k zaklínači a bardovi vrátil potřetí, a to v osmém díle série, v němž spojil své síly se španělským kreslířem Mikim Montlló. Ten se podílel na filmech Vlkochodci, Nocturna či Breadwinner, pro Blizzard vytváří ilustrace a komiksy ke hře Overwatch a v zahraničí je populární jeho autorský komiks WARSHIP JOLLY ROGER.

Batman: Vánoce: Ten nejdojemnější Batman ze všech

Bylo to roku 1992, kdy Jim Lee založil WildStorm Productions. V roce 1998 WildStorm stalo součástí nakladatelství DC Comics, a do roku 2010 kdy, zaniklo, se v jeho řadách vystřídalo mnoho nadaných tvůrců. Jedním z těch nejpracovitějších je bezesporu Lee Bermejo. Svůj talent prokázal při spolupráci s Brianem Azzraellem (Batman – Zatracení, Joker, Lex Luthor: Muž z oceli), ale spolupracoval na mnoha dalších projektech, a to nejen u DC. Ovšem své první samostatné autorské práce, tedy knihy, na nichž by pracoval nejen na výtvarné stránce, ale také na scénáři, se dočkal až v roce 2011. Tím se stal grafický román Batman Vánoce, který nám letos v pěkném a citlivém překladu Richarda Klíčníka přineslo pod stromeček nakladatelství BB Art.

Diablo – Legendy o barbarovi: Bul-Kathos aneb origin z herního světa, který měl na víc

Snad každý, kdo nespal posledních dvacet let v hybernaci nebo se nevrátil z dlooouhé cesty po pralesech v Amazonii, zná herní fenomén jménem Diablo. A když je hra úspěšná, logicky se to promítne i do spousty dalších věcí – knihy a komiksy nevyjímaje. A tak držíme v rukou komiksové zpracování příběhu jednoho z hrdinů fenomenální rubačky – barbara Bul-Kathose.

UCC DOLORES – Rudý krystal, Poslední kulka: Ne až tak epické završení jedné vesmírné ságy

V předchozím sešitě edice Modrá CREW jsme se seznámili mladou jeptiškou Monou, která opustila klášter, aby mohla převzít rodinné dědictví. Tím byla válečná vesmírná loď UCC Dolores. Aby mohla Mona použít Dolores ke své evangelizační cestě vesmírem, musela nejdříve najmout pilota a následně nechat loď opravit. Pilotem se stal Kash, kterého Mona vytáhla z arény, v níž se účastnil nelegálních zápasů, a s opravou lodi se to jaksi zamotalo, neboť „opraváři“ dostali na Dolores zálusk. Útěk z opravárenského doku byl jen prvním ze série epických útěků. Tím posledním byl však úprk z Fort Messoudu. Tehdy si Mona a Kash konečně uvědomili, že nejsou tím, kdo by ovládal Dolores, ale že tím, kdo určil cíl jejich cesty, je naopak loď sama.

1 2 3 79