Magie útočí – Andrews Ilona

Otec Kate vždycky říkal, aby se k lidem nevázala. Říkal, že mít opravdové přátele, na kterých člověku záleží, je nebezpečné. Přestože jinak ho Kate ve všem poslouchala, u tohoto se tak nestalo.

Magie útočí

S Kate si není radno zahrávat. Málokdy se stane, aby někdo z konfliktu s ní vyšel živý. A jelikož má teď Kate opravdové kamarády, její okruh působení se rozšiřuje. Přestože se všichni její přátelé o sebe dokážou postarat sami (pokuste se učesat Jeho lvímu veličenstvu hřívu a ukousne vám ruku), Kate se za ně cítí odpovědná. Přeci jenom jsou to její přátelé a ona jim chce za každou cenu pomoct.

Proto se není čemu divit, že když ji Derek požádá, aby předala vzkaz, tak to zkrátka udělá. I když ví, že se vzkaz dostane do rukou špatňáků a že z toho bude pořádný průšvih. Slib je ale slib, a pro Kate sliby znamenají hodně. Tak hodně, že je kvůli nim ochotná vstoupit do arény Půlnočních her a bojovat. V tu chvíli ale ještě nemá vůbec tušení, že se z toho vyklube pořádný malér s obrovskými následky.

Autorská dvojice Ilona a Andrew Gordonovi znovu spojila své síly, aby napsali již třetí knihu do série Kate Daniels. Kateini fanoušci a obdivovatelé mohou jásat. Odvedli skvělou práci! Třetí díl je totiž zatím nejlepší ze série.

Kniha začíná nevinně: ukázkou Kateiny obyčejné práce pro Řád. Ta spočívá v tom, že uklízí nepořádek, který v Atlantě napáchají magické vlny. Jak se ale příběh rozjíždí, dostáváme se spolu s ní hlouběji do nástrah příběhu. A Kate to nemá lehké. Nikdy se totiž přímo nezaměří pouze na jedinou věc. Vždycky jich řeší několik naráz. A teď by mohla přijít ohraná věta: „já jsem ti to říkala!“ Ale kdepak. Kate zvládá s přehledem všechno a v příběhu se vůbec neztrácíte. Mohlo by se tedy říci, že některé záležitosti budou zbytečné a k aktuálním problémům se nebudou nijak vztahovat, ale opak je pravdou. Všechno souvisí se vším a je to skvěle propojené. Vždycky víte v pravou chvíli to, co máte vědět. A když už si řeknete, že teď už vás vůbec nic nepřekvapí: bum! Znovu zíráte na stránku s otevřenou pusou.

Struktura příběhu je skvěle propracována a nenajdete na ní jediný zádrhel, který by plynutí děje zpomaloval. Všechno běží jako po drátkách a rychlostí blesku otáčíte jednu stránku za druhou. Čtení je ještě ulehčeno vtipnými dialogy, ve kterých se nejen hlavní hrdinka nebojí použít ironii a sarkasmus. I samotné popisné části nejsou k zahození, ba jsou tak dobré, že si ještě dlouho po přečtení budete schopni velmi detailně představit všechno, o čem byla řeč.

Každý díl má vlastní děj, kolem kterého se točí. Není proto vůbec problém, přečíst si pouze tento díl. Všechno potřebné o chodu světa a vztazích jednotlivých hrdinů se dovíte a opakování nebude vadit ani stálým čtenářům. Pokud vás ale série zaujala, je rozhodně lepší začít hezky od začátku. Přestože každá kniha mávlastní příběh, občas se objeví informace, které dohromady skládají děj, který pravděpodobně dostane prostor v budoucnosti.

Magie útočí je rychle odsýpající kniha, se skvělým příběhem a hrdiny, kteří se vám dostanou pod kůži. Pokud se obáváte, že díky Kateinu vztahu-nevztahu je kniha jen další rádoby romantickým čtivem, kde fantasy tvoří jen nevšední pozadí, nemáte se čeho bát. Hlavní náplní příběhu je silná a nevšední zápletka. Jisté náznaky romance tam sice najdete, vůbec ale nepřebírají v příběhu vedení a jsou pouze milým a vtipným odlehčením celé knihy. Ať už jste fanoušky urban fantasy, anebo ne, tahle kniha vás dostane na svoji stranu a už nikdy vás nepustí.

Od chvíle, kdy začala Kate Danielsová pracovat pro Řád rytířů milosrdné pomoci, má tahle žoldačka práce s paranormálními problémy až nad hlavu. A v Atlantě, kde magie přichází a odchází ve vlnách, jak se jí zlíbí, to už o něčem vypovídá. Když je její vlkodlačí kamarád Derek nalezen polomrtvý, Kate zjišťuje, že stojí proti dosud největší výzvě své kariéry. Její vyšetřování ji totiž zavede k Půlnočním hrám. Ultimátnímu turnaji nadpřirozených bytostí jen pro zvané, kde neplatí téměř žádná omezení ani pravidla. Jí a Curranovi, Pánovi šelem, se podaří odhalit temné plány, jež by mohly navždy změnit osudy všech atlantských kožoměnců… (anotace)

• Autor: Ilona Andrews
  • Překlad: Hana Šimečková
  • Série: Kate Daniels 3