Assassin’s Creed 3: Dokázala se série v posledním díle vykoupit?

První komiksový Asasín neoslňoval nijak výrazně svou kvalitou, ovšem Salemská tématika a poměrně zajímavá zápletka ze současnosti z něj udělala pohodovou jednohubku. Druhý díl však poslal vše do kopru a zkazil co se dalo. Od dialogů, přes nevyužití Peruánských džunglí až po odfláknutou kresbu nebo samotné vyústění příběhu. Třetí díl se tak nevědomky dostal do nepříjemné pozice. Naštěstí to nedopadlo tak, jak jsem se obával.

Charlotta De La Cruzová se vrací jako hlavní hrdinka, stejně tak všichni přeživší… a společně se snaží přijít na kloub záhadě kolem jablka z Edenu a zároveň ustát projekt Fénix od znepřátelených templářů. Třetí díl se zdaleka nejvíc ze všech dosavadních obrací na fanoušky herní série a hrdinku posílá do známých lokací renezanční Itálie, kde sledujeme příběh dvou „přátel“ – rivalů, jejichž dějová linka pomalu rozplétá největší tajemství celého příběhu.

Dojde na známé tváře, několik herních odkazů a po Peru jistá náplast za využití dobových reálií. Tlak vyvíjen na historickou linku se vyplácí. Má to totiž spád, pár slušných zvratů a celkově jde zkrátka vycítit, že se série blíží k pomyslnému vyvrcholení. Proto se duo scénáristů Anthony Del Col a Conor McCreery snaží každou kapitolu obohatit sem tam slušně napsanou akcí, dialogy, které mají hlavu a patu a závěrem, jenž to solidně uzavírá.

Jde o finále, takže dojde i na oběti a uzavření několika linek. Postavy se sice za všechny tři díly nedokážou pořádně zaháčkovat, alespoň co se týče emocionálního pouta, ale přesto je zábava tyhle figurky sledovat na jejich cestách. Po všech stránkách jde o výrazné zlepšení oproti druhému dílu a v zábavnosti a „logice“ jde závěr srovnat s úvodním dílem. Ano, je to spotřební brak… ale čte se tentokrát velmi dobře.

Kresebně bohužel nejde o tak výrazné zlepšení jako u scénáře, ale Neil Edwards alespoň v akčních sekvencích používá větší pohyblivost a sterilita se dostavuje jen ve výjimečných případech. Postavy nemají příliš mnoho detailů, ale jsou jasně rozpoznatelné navzájem od sebe. Je to přehledné, čtivé a barevně velmi příjemné na pohled. Panely jsou v pečlivě navržených šablonách a fungují na jedničku. Více se využívá i stínování a práce s tuší, která dopomáhá některým kresbám k větší živelnosti. Přesto se nelze u čtení ubránit pocitu, že jde pouze o řemeslně dobře odvedenou práci, u které se však autor nesnažil docílit ničeho výraznějšího či zapamatovanějšího.

Skrz na skrz průměrné čtivo, které potěší herní fanoušky, ale ostříleným komiksákům nemá moc co nabídnout. Jako pomyslný závěrečný díl však funguje v rámci možností… takže žádný průšvih. Snad se budoucí, rozvětvující díly povedou o něco lépe.

 

Anthony Del Col, Conor McCreery: Assassin’s Creed 3: Návrat domů
Kresba: Neil Edwards
Vydala: Crew, 2017
Počet stran: 128
Cena: 329 Kč

 

Hodnocení: 50%

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page