Asasíni uprostřed vzpoury

Podařilo se v navazující sérii navrátit Asasínům kvalitu?

No nebudeme chodit kolem horké kaše. První trilogie zaměřující se na novou asasínku z povolání – Charlottu de La Cruzovou – lze v nejlepším případě označit za průměrně dobrou, a spíš než o rozšíření a prozkoumání tohoto herního světa šlo o ucházející doplněk s občasným pomrknutím na hráče. Obavy z nadcházejících knih tak rozhodně byly opodstatněné… Ale noví tvůrci se naštěstí chytili za nos a předvedli o něco lepší práci.

Příběh navazuje na události z Návratu domů a projekt Fénix je konečně na spadnutí. Charlotta je obklopena novým týmem a zapojuje se do spiknutí, ve kterém jejich odvěcí nepřátelé – Templáři, nemusí být tím nejhorším, na koho mohou narazit. Vznikají nečekaná spojenectví, odhalují se zrady, a ne každý může přežít.

Oproti předchozím knihám je poměrně zásadní změna v samotném vyprávění příběhu, který se tentokrát vykašlal na historickou linku, a většinu času čtenáře zanechává v současnosti, která je překvapivě zábavnější a čtivější než všechno, co bylo v této sérii doposud. Má to spád, srozumitelný a bez zádrhelů plynoucí příběh, solidní dávku zvratů, a hlavně dialogy, které netrhají oči. Citelně je ve scénáři znát změna směru a větší promyšlenost a domyšlenost. Postavy jednají na základě určitých situací a neobjevují se lapsy odnikud. A i ta hlavní hrdinka už není jen plochou figurkou na podivně seskládané šachovnici. Série zkrátka získala pevnou půdu pod nohama a má na čem stavět. Zamíchání další organizace tomu pak jen bravurně napomáhá.

Kresebně se na první pohled až tolik nezměnilo, ale kreslíř se více zaměřil na výrazy tváří a především hloubku stínů. Akční scény jsou díky tomu mnohem dravější a pečlivé rozvržení panelů podporuje srozumitelnou strukturu, díky které se nemáte jak ztratit. Potěší i velkoplošné kresby a davovější scény, které jsou plné života a barev. V tomhle ohledu rozhodně spokojenost.

Někdy je méně mnohem více. Komornější a osobitější příběh podpořen příjemnou kresbou dělá ze Vzpoury prozatím nejlepší Asasínský komiks na našem trhu.
Assassin’s Creed: Vzpoura

Autor: Alex Paknadel a Dan Watters