Lovci monster s.r.o.: Vendeta – Larry Correia

Owen Zastava Pitt se v prvním dílu stal úspěšným lovcem monster, bohužel přitom díky specifickému přispění vládních agentů šlápl na kuří oko mocné entitě v jiné realitě. A tenhle tříkilometrový hlavonožec nehodlá pohanu nechat jen tak. Po Owenovi na jeho příkaz vystartovala nebezpečná nekromantská sekta, federálové mu přidělili ochranku a navrch ho ještě pronásledují problémy s příbuzenstvem. Tchýně a uzený jsou podle starého pořekadla nejlepší studený, ale pokud tchýně okolo sebe sráží jinovatku, značí to těžký problém, byť ne ten nejdůležitější.

Correia Larry: Lovci monster - Vendeta

Fantom Print na náš trh přináší druhý díl akčního dobrodružného čtiva. Příběh úspěšně otevřený v prvním dílu se rozvíjí zajímavým směrem a rozhodně neztrácí na svižnosti. Vyprávění zpestřují zajímavé americké reálie, o kterých se u nás příliš neví, svou nezanedbatelnou roli zde hrají federálové a jejich specifické metody (zdá se, že co se o nich píše v knize je jen kousek pravdy, realita bude daleko horší). Charaktery postav jsou víceméně nastavené již z prvního dílu, rozšiřuje se ale panoptikum zajímavých postav a bytostí. Nezanedbatelnou roli zde hraje Owenova rodina a důležitý part má i agent Franks. Čtenář dostane odpovědi na některé staré otázky a na pořad dne přijdou otázky nové. Vyjasní se některé detaily minulosti hlavních protagonistů a najde se i pár překupek. Akce stíhá akci, na nudu či oddech není čas, záškodnická válka mezi dimenzemi je v plném proudu.

Druhý díl tohoto akčního nářezu tedy neztrácí nic na kvalitě. Autor jako profesionál v oboru zbraní a znalec místních poměrů opět nezklamal a dodal čtenářům nekomplikovaný zábavný příběh, prostý chyb prakticky nestřílejících amatérů. Skladba zbraní se od minulého dílu příliš nezměnila, sortiment oblud se lehce rozšířil a ze závěru se dá vytušit, že v budoucnu můžeme očekávat další kulervoucí akce, kterým budou naši klasici (včetně mistra řeznického z Bruntálu) jen velmi těžko konkurovat. Snad jen v hláškách a situační komice, těch si v dovozové literatuře obecně příliš neužijeme.

Obálka Petra Willerta je opět technicky dokonalá, klasicky pateticky akční a rozhodně by se neměla v hromadě podobného čtiva ztratit, protože série o lovcích monster je vítaným obohacením nabídky akční literatury.

Život byl vážně skvělý. Z ušlápnutého účetního jsem se stal Lovcem monster, zabránil jsem mimozemské invazi, zachránil svět a zasnoubil se s dívkou svých snů. Pak mi ale fanatický vůdce Svaté církve dočasné smrti na dvorek vysypal dodávku plnou zombie, na slovíčko zaskočila má upíří tchýně a Úřad pro kontrolu monster mě informoval o menším nedorozumění, kvůli kterému si tříkilometrový mimozemský hlavonožec myslí, že jsem ho loni pošimral atomovkou, a chce se mi za to pomstít. A jako bonus mi UPKM přidělil celodenní ochranku v podobě zvláštního Frankse, který ze mě kdysi málem vymlátil duši a nemůže se dočkat, až se mě něco pokusí zabít. A tak jsem se kvůli federální vládě změnil z Lovce monster v návnadu na monstra. Jenže tenhle červ na háčku je po zuby ozbrojený a neprodá svou kůži lacino. (anotace)

• Vendeta
  • Autor: Larry Correia
  • Překlad: Jakub Mařík