Star Trek: NG 4 – Otázka bezpečnosti – Lorrah Jean

Čtvrtý díl Star Treku: Nová generace. Co dodat?

Lorrah Jean - Otázka bezpečnosti Tentokráte se příběh točí okolo velitelky ostrahy Taši Jarové a třetího nejdůležitějšího muže na lodi Data. Enterprise zachytí oficiální žádost prezidentky Nalavie z planety Treva o pomoc. Její zpráva hovoří o povstání protistátních rebelů a žádá vojenskou pomoc Hvězdné flotily. Treva ještě není právoplatným členem federace, a proto je na planetu vyslán výsadkový tým složený z Data a Taši, zatímco samotná Enterprise pokračuje s dodávkou obilí jinam.
Obě hlavní postavy zakrátko po svém příjezdu zjistí, že Nalavia nemluvila pravdu. Vyjde najevo, že prezidentka je vlastně samozvaný tyran, který drží obyvatelstvo pod kontrolou pomocí zvláštní drogy, která je dodávána do vodovodního potrubí a činí tak z obyvatelstva lehce manipulovatelné loutky.
Výsadkový tým se dostane do rukou rebelů a tam se Taša shledá se svou životní láskou. Tou je bývalý důstojník flotily Darryl Adin, jež byl usvědčen z velezrady a poslán do nápravného zařízení, ze kterého uprchl. Taša je nucena na chvíli potlačit svou dosavadní nenávist k němu a spolu s Datem spolupracují na svrhnutí nenáviděné vlády.

Otázka bezpečnosti je další výbornou knihou ze světa Star Treku. V příběhu je obšírně ( ale o to více poutavě) popisována minulost Taši Jarové. Autor vypráví její životní příběh dítěte, které bylo Adinem zachráněno z pustošené planety, ale také nezapomněl na její výcvik v Akademii. Velice se mi líbil milostný vztah Adina a Taši, který byl zničen vykonstruovanou sabotáží lodi Starboundu. Nebojte se všechno dobře dopadne. No, ona vlastně na konci z… ale to už si přečtěte sami.

Je to pozoruhodné dílo. Dat se stále snaží být více člověkem, Taša je zamilovaná jako čtrnáctiletá holka, Darryl nenávidí flotilu za to, co mu provedla – no prostě ta pravá startrekovská idylka. Jean Lorrah se opavdu v žánru vyzná, to mi věřte. Navíc má občas také lehký sklon k filosofování, který knize dodá ten správný ráz, který všichni “trekies” milují.