Demigod (minirecenze)

Demigod – anglický výraz označujúci poloboha, teda postavu, ktorej jeden rodič bol Boh a druhý smrteľník. Okrem toho je to aj názov neobvyklej, na multiplayer orientovanej stratégie od štúdia Gas Powered Games. Ako si počínala si môžete prečítať v nasledujúcich riadkoch.

Demigod prichádza v týchto horúcich dňoch ako možné osvieženie strategického žánru. Aj keď zaradenie žánru stratégií nie je tak celkom presné. V skutočnosti sa jedná o akýsi zvláštny mix medzi stratégiou a RPG. Hra v podstate vychádza z princípu populárnej Defense Of The Alliance (DOTA), známej z Warcraftu III. Sami sa ujmete len jednej postavy, spomínaného Demigoda – poloboha, ktorých je na výber 8, a delia sa na dve kategórie, assassinov a generálov. Ich schopnosti sa od seba v podstate nelíšia, assassini sú vhodný na priamy boj s ostatnými demigodmi, zatiaľ čo generáli si s obľubou vytvárajú rôznych pomocníkov. Ako som už spomínal, je ich 8 v každej skupine po štyroch, a časom by vraj mali ďalší dvaja pribudnúť. Osem sa môže zdať málo, ale kým si zahráte za každého z nich poriadne, tak myslím, že budete mať akurát dosť. Keď už máte vybraného svojho vyvoleného a aj svojho súpera, tak hor sa do arény! Tu bude prebiehať boj medzi silami svetla a armádou zla a vy u toho samozrejme nebudete chýbať. Princíp je jednoduchý, zničiť súpera.
Je niekoľko módov, napríklad obsadzovanie vlajok alebo zničenie súperovej citadely. Pri tom vám budú pomáhať aj pešie jednotky, ktoré sa neustále vytvárajú a pobehujú po okolí. K úžitku Vám budú aj rôzne lektvary a zvitky, ktoré si môžete zakúpiť, a čaká na vás aj podarený strom skúseností.

Ale to je asi tak všetko. Hra naozaj neponúka nič viac. Len skrimrish, turnajový mód a potom ešte multiplayerové zápolenie. Ani náznak po príbehu alebo kampani. A absencia príbehu je asi najväčší kameň úrazu. Predsa len dobrý (aj keď nie moc originálny) nápad po pár zahratiach omrzí. A v tomto prípade chýba motivácia, ktorá by hnala hráča dopredu. V čom sa môže hra pochváliť je zvuková stránka, takisto grafické spracovanie nerobí hanbu žánru. A čo povedať na zhrnutie ? No, Demigod nie je ľahké hodnotiť. Na jednej strane máme neobvyklú hrateľnosť, ktorá chytí, ale zabudne sa udržať. Osem postáv je dostačujúcich a dali by dostatok priestoru na vytvorenie príbehu okolo nich. Na to však autori pozabudli, a odrazí sa to na celej hre, hlavne na dĺžke hrateľnosti. Po stránke spracovania nie je hre čo vytknúť. Takže Demigod odchádza ako zaujímavý, ale nie veľmi trvalý člen rodiny stratégií. Pár horúcich letných popoludní sa pri ňom dá stráviť, ale väčšina ľudí asi zvolí pokec u piva :).