Čeští fanoušci zfilmovali slavnou počítačovou hru Assassin’s Creed

Tří a půl minutový fanouškovský film Rise Up! natočený na profesionální úrovni je v ČR stále dost vzácným počinem. Pro jeho vznik byl zapotřebí tým třiceti lidí a tři měsíce práce. Snímek vznikl k aktuálnímu poslednímu dílu herní série Assassin’s Creed: Syndicate.

AC1

Krátký film za svůj vznik vděčí rozsáhlé domácí komunitě fanoušků Assassin’s Creed a je poctou stále oblíbenější herní série, která letos zavítá i na velká filmová plátna. Pro jeho natočení navíc vznikl úplně nový domácí filmařský tým Purple Stonehenge, který se chystá do filmové podoby převést i další slavné herní tituly.

„Cílem bylo vytvořit video se samostatným příběh, který ale není v rozporu s oficiálním kánonem a bude mít trochu trailerový nádech,“ říká produkční Martin „Mathy” Matějka, který je zároveň administrátorem největšího Assassin’s Creed on-line fóra u nás. Režie se ujal David „Denerog” Novotný, který má zkušenosti z menších projektů a televizních produkcí. Další důležitou součástí byl parkourový tým Divernity, který díky svým schopnostem městské akrobacie do projektu dodal potřebnou obratnost, vytrvalost a sílu. Hlavní postavy si v díle zahráli cosplayeři z kostýmové organizace Assassin’s Creed Cosplay – Czech Brotherhood, v akčních scénách zastoupení akrobaty parkourového týmu.

Pečlivé přípravy a postprodukce zabraly tři měsíce, samotné natáčení ale proběhlo v historických lokacích Prahy poblíž Pražského hradu a také v Holešovickém přístavu během pouhých čtyř dní. Všichni členové týmu před i za kamerou byli dobrovolníci. Herci v kostýmech odpovídajících spíš podzimnímu počasí čelili teplotám kolem bodu mrazu.

ac2

„Nejobtížnější část přípravy bylo sehnat dostatek kostýmů, protože i když většina týmu se pohybuje na šermířské nebo cosplayové scéně, viktoriánské oblečení nevlastnil nikdo. Na place jsme pak čelili nedostatku komparsu, takže většina herců a také někteří členové štábu musela několikrát doslova převlékat kabát a hrát za různé postavy,” říká režisér David Novotný, který se ve snímku také sám mihne. A dodává: „Praha je naštěstí dobrým místem k natáčení historických scén, stačilo plakáty zakrýt občas nějaký ten hydrant. Každopádně kvůli kostýmním problémům bych příště raději točil něco, co se neodehrává v Anglii koncem 19. století.”

„Domácí nezávislá filmová scéna je na vzestupu, jen za poslední dobu zmiňme fenomenální Prach a broky, Lesapána nebo třeba Hloubku ostrosti. Proto jsme i my chtěli ukázat, že na natočení opravdu kvalitního videa nejsou vždy potřeba ani tak miliony, jako spíš zápal pro věc a cit pro detail,” uzavírá Martin Matějka s tím, že technické a kostýmní náklady pro video pokryl domácí distributor hry, firma ConQuest entertainment a.s..

Více informací a fotografií na facebookových stránkách Purple Stonehenge a jeho YouTubovém kanále.

Samotný film je ke shlédnutí zde.

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

6 komentářů

  1. Prý 1853…
    Nejvíc jsem se pobavil u toho záběru, kde je na pozadí vidět zaparkovaný auto u dopravní značky. 🙂 (Kolem 0:34)

    A ty boty co mají… (třeba 0:27) a nebo tady na té fotografii – to se ale mohlo vychytat!

  2. Koncepčně trochu nešťastné. Střihem a kamerou se dá obstojně maskovat, že zúčastnění nejsou moc experti na scénické souboje, ale to by ty souboje nesměly tvořit tak velkou část dílka. Jinak na hobby produkci – technicky (kromě pár buggů) super.

  3. to dva mraky:
    Mně to hlavně připadlo takové zmatené. Nechápal jsem proč ty postavy dělají to, co dělají. Proč napadnou tu žebračku na začátku a proč ten zabije toho a proč ti se vrhají na toho a toho a tak podobně…
    Nějaký jednotící prvek tomu chyběl. A hlavně nějaký příběh!

  4. to Karel C
    Vidím to podobně. Tak nějak jsem pochopil že ti hejskové ze začátku byli asi strašně zlí, takže to byla trocha toho spontánního ultranásilí. A pak jsou tam dvě grupy s různýma šátkama, co se křešou. Z nichž za jedny kope ten Assassin. Ale jinak jsem se naprosto nechytal.
    Akorát jsem neslyšel, že tu taky máme stávku scénaristů jako onehdá za mořem.

  5. To dva mraky
    Přesně. Souboje a jejich technika jsou na velmi nízké úrovni. To by ani tak nebyl problém, pokud by “akce” netvořila 90% filmu. Kamera a střih se snažily zachránit co se dalo, ale nestačilo to. Jak zásadně u bojových scén odmítám zběsilé střihy a roztřesenou kameru, aby se dala sledovat technika (resp. nacvičenost/uvěřitelnost), tak tady je to bohužel nutností.

Zveřejnit odpověď