Asasínovo krédo poprvé v komiksové podobě

Další populární herní značka se dočkala komiksového zpracování.

Obálka.inddTak hned zkraje – jsem průměrný fanoušek Assassin’s Creed, který má několik dílů odehraných, avšak nijak extra se v celém universu zabijáků v kapucích nerochním. Ale ano, líbí se mi to. Komiksové zpracování si mou zvědavost získalo skutečností, že se děj zaměřil na zcela nové postavy a časové období, ve kterém se budou hrdinové prohánět a kosit nepřátele. Tak jak to nakonec dopadlo?

Příběh odpadlice Charlotty, které se změní život naruby během jediného večera, je prostoduchý až běda. A je úplně jedno, že se v druhé lince podíváme do Salemu v roce 1692. Čarodějnické reálie jsou sice pro příběh v několika ohledech důležité, z větší části ale vytvářejí dojem, že jsou pouhou kulisou, která nebyla příliš využita. Což částečně napraví článek na konci komiksu, jenž je příjemným bonusem. Nejhorší však je, že člověka, který nepřišel s touhle herní sérií do kontaktu, čeká hořké rozčarování nad tím, proč se děje tohle a zase ono. Nějaké vysvětlení či poznámky neexistují a nefanoušci se tak dočkají poloviční zábavy. Což samo o sobě je zlé, neboť Zkouška ohněm nemá bez znalosti Assassina moc do nabídnout.

Del Col napsal přímočarý, veskrze průměrný scénář, který sem tam přijde s dobrým vtipem, pěknou narážkou či akční scénou, avšak dohromady se jedná jen o kratičkou odpolední kratochvíli, která zabaví, ale po dočtení prošumí rychleji než skrytá čepel v hrudi záporáka. A přitom měl na pomoc ještě Conora McCreeryho, který už několik komiksů s herní tématikou sepsal. Ale jak se ukazuje, dvě hlavy lepší scénář opravdu neudělají. Vedlejší postavy fungují daleko lépe než hlavní a to z toho důvodu, že se u těch hlavních čtenář nemá moc čeho chytit. Jsou ploché a ničím výjimečné. Ano, najde se i charakter, jenž není na první dobrou černobílý a umí překvapit, přesto se výsledný dojem nijak nezlepší. Spousta scén se vytváří pouhou náhodou a klišé kličky jsou na denním pořádku.

005-026.inddKresba zachraňuje, co se dá, a Neil Edwards dokázal z daného tématu vytěžit skutečně hodně. Panely jsou sice klasického rozložení a příliš neexperimentují, avšak v jednoduchosti je síla a hlavně přehlednost. Vše je tak krásně čitelné, barevně správně rozpoznatelné a postavám se za chodu nemění výrazy a obličeje, což jedině potěší. U akčních pasáží se pak projeví citelná dynamika a smysl pro tempo. Atmosféru krásně dotváří dobré stínování a minimum detailů, které nestrhávají pozornost od toho, co si autoři přejí.

Problémem v tomhle případě je hned několik věcí, a i když se komiks dobře čte, je důležité říct, že je určen primárně pro fanoušky série. I na ně pak čeká spíš průměrná epizodka z oblíbeného světa, která přidává nové postavy, období a příběh, který se vrství na hlavní sérii. Ale žít bez toho určitě dokážete. Ostatním pak tohle dílo mohu doporučit jen v případě, že opravdu neočekáváte nic extra a chcete jen zabít pracovní či školní odpoledne.

Assassin’s Creed: Zkouška ohněm
Scénář: Anthony Del Col, Connor McCreery
Kresba: Neil Edwards
Vydal: Crew, 2016
Počet stran: 132
Cena: 329 Kč

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Zveřejnit odpověď