Batman a spálení synové a dcery

To, že se rozjela série Znovuzrození hrdinů DC, naštěstí nepředstavuje stopku všem těm New 52 řadám, které u nás vycházejí.
Jednou z takových je třeba Detective Comics.

Což je ta „doplňková“ (pozn  autora: jasně, podle série Detective Comics se od roku 1938 DC jmenuje tak, jak se jmenuje) série vydávaná BB Artem k hlavní Snyderovské řadě, kterou vydávala Crew, aby v tom nebyl brajgl. (Uvozovky proto, že v některých pasážích svou sestru nejen dorovnává, ale i převyšuje.) To je ale pro fanouška podružná zpráva, hlavní je, že dostává svou pravidelnou dávku emocí. Teda Batmana.

A o dávku jde tentokráte hned v první řadě.

Batman totiž stojí tváří v tvář gangu, který po jeho milovaném městě roznáší novou drogu. A ne jen tak ledajakou. Ikarus je látka, která své fanoušky a uživatele zabíjí výrazně rychleji než většina drog (vyjma zbraňového průmyslu) a ještě ne úplně příjemným způsobem – od něho ostatně získala své ctěné jméno. A aby toho nebylo málo, sám Temný rytíř je sledován policií (především Harveym Bullockem) jako jeden z podezřelých.

Nečekejte od šesté knihy řady Detective Comics nějaké scénáristické orgie. Koneckonců, tahle řada se má vyznačovat tím, že v ní Batman ukazuje svůj detektivní talent (však mu také říkají největší světový detektiv) a skutečně řeší případy, které sužují jeho město. Takže máte před sebou poměrně zdatnou akční kriminálku, kde protagonistou není někdo z Kriminálky Miami nebo Kobry 11, ale jedna z nejoblíbenějších komiksových postav světa. Zvraty zvratují, ale už jen těžko někoho překvapí nebo snad šokují, akce akcuje, Batman řeší.

Po stránce příběhové nic, co by urazilo ani z čeho byste si sedli na pozadí. Nejsvětlejšími momenty jsou povětšinou panely naplněné vztahem a třenicemi mezi Batmanem a Bullockem.

Silný pozitivní dojem však zaujímá kresba Francise Manapula, která se vymyká běžnému mainstreamovému standardu a jak v menších panelech, tak na celých dvoustranách se snadno očkama zatouláte a poradujete se. Skutečně je na co se vynadívat – hned několik obrázků by zasloužilo rámeček a čestné místo na zdi.

Batman Detective Comics 6: Ikarus
Scénář: Brian Buccellato
Kresba: Francis Manapul