Batman – Smrt rodiny: Taková malá rodinná párty

Joker byl rok pryč. Ale jak se říká, ty dobré věci musí jednou skončit, takže Joker se s novým faceliftem opět vrhá do Gothamu a Batman má zase čas se bát. Pro něj bohužel, pro čtenáře bohudík, protože v této knize si Joker dovolí šířit chaos a hrůzu doslova v rodinném balení.

pcs_1-1415642824

Joker vždycky bral lidské bytosti jako postradatelný materiál nebo nedobrovolné herce ve svých velkolepých, švihlých dramatech. A navíc má velmi specifický vztah k Arkhamu. To se nezměnilo ani v této knize. Jenže Joker verze 2.0 je víc multifunkční a chce mít samozřejmě i širší rozptyl. Proto se aktuálně nesoustředí v útocích jen na samotného Batmana, ale i na ty, které má rád. Možná nejsou nositeli jeho DNA, ale rodinou jsou. A pro rodinu se často i umírá.

pcs_1-1415642850

Otázka, která se dere na rty zní, jak si Snyder s Capullem poradili po sovách se samotným arciklaunem gothamského zločinu? Odpověď je stejně temně thrillerová až hororová, jako u předchozích dvou knih. Samozřejmě tomu pomáhá hlavní dějství v Arkhamu, který musí být praotcem všech strašidelných domů napříč všemi univerzy. Temnota střídaná ohnivým peklem až k závěrečnému bizarnímu divadélku a poslední večeři. Je možné, že hodně fanoušků bude Snyderovi vyčítat poněkud změkčilé ucuknutí na závěr, ale možná je dobře, že brutalitu v Arkhamu scénárista zbytečně nevysekal až na dřeň. Joker je vynikající, ještě víc odlidštěný než kdy jindy a to k tomu stačí jen pár mušek a nesedící obličej. Závěrečné odložení masek obou postav tak může a nemusí slibovat zajímavé věci do budoucna.

pcs_1-1415642835

Smrt rodiny není úplně dech beroucí, jako byl Soví tribunál, ale autorský tandem Snyder a Capullo stále dělá z této řady bezesporu to nejtemnější a nejzajímavější, co se v rámci batmanovských příběhů z New 52 dá sehnat. Když budou držet stejnou laťku do budoucna nebo lépe i vyšší, není proč se čtením přestávat.

• Batman: Smrt rodiny
  • Scénář: Scott Snyder
  • Kresba: Greg Capullo