Bleach 16: Soul Society se zmítá v chaosu!

V hlavní roli Hicugaja… nebo ne?

pcs_0-1423643619 Na první pohled se může zdát, že se nejnovější svazek Bleachu zaměří především na bělovlasého Hicugaju Tóširá, nicméně obálka klame a jeho role se vmáčkla do prvních dvou kapitol. V těch se snaží odhalit pravdu a nastolit spravedlnost vůči zradě, která byla v Soul Society vyvolána. Naopak poslední kapitoly se pak zaobírají potyčkou mezi samotnými kapitány a podkapitány, jenž vlastně netuší, co je a naopak není správné a celá situace se zdá více než chaotická. Každý se pokouší prosadit svou vlastní pravdu a řídí se úsudkem, jenž považuje za správný. Je pak pouze na čtenáři, které skupině/postavě fandí a přeje kýžený úspěch.

pcs_1-1423643158

Nicméně hlavním tématem tohoto dílu je Rukia a její temná minulost s podkapitánem Kaienem Šibou. Celou polovinu totiž zabírá právě minulost těchto dvou postav a vyústění hraje důležitou roli v současném příběhu. Tite Kubo se tak snaží jednu z hlavních postav ukázat v trošku jiném světle a zároveň jí dodat patřičnou hloubku a smysl jejího uvažování. Poprvé tak máme možnost více prozkoumat mladší Rukiu a událost, jenž ji dosadila do pozice, v jaké se momentálně nachází. Celý flashback je od začátku do konce napínavý a protkán velmi mrazivou atmosférou, díky které Tite ukazuje, že se nebojí postavám ubližovat a nechávat je v depresivních situacích. S každou další knihou se zdá, že má každičká postava perfektně položené základy, díky kterým vypadají uvěřitelněji. Tempo je pak mistrně vystupňované a třeba oproti předchozím svazkům si nejde nevšimnout, že téměř chybí hluchá místa. Dojde i na humor, který občas nevyjde úplně podle představ, ale rozhodně nekazí dojem ze čtení.

pcs_1-1423643074

A u toho stihne Tite Kubo nejeden vymazleně nakreslený souboj, jenž dělá z této mangy díl co díl čím dál zábavnější počtení. Jako vždy, i tentokrát vše ubíhá tak rychle, že sotva začnete, budete dočítat poslední stránku a divit se, jak to mohlo tak rychle utéct. Kresba je jako vždy parádní a ostatní manga tvůrci by si měli z přehledné a velmi detailní kresby brát příklad. Naprostá paráda.

Opět se tak jedná o špičkově odvedenou práci a Bleach musí dělat fanouškům velikou radost. Rozhodně jasná koupě.

85%
  • Bleach 16: Tite Kubo