Garth Ennis, Lan Medina: Punisher MAX 9 – Vdovy

Je jich pět, dávno mají své drahé manžely pod drnem a bůhvíproč si myslí, že zvládnou lépe problém, se kterým si před nimi neporadily desítky, ba i stovky lidí. Seznamte se s pěticí na první pohled celkem šarmantních dam, než vám odhalí své prohnilé duše. Vdovy přicházejí na scénu.

19827

Už si to můžeme přeříkat tam i pozpátku, klidně se zavřenýma očima. I tentokrát se snaží Punishera někdo oddělat, konkrétně pět pozůstalých ženských po mafiánských poskocích různé vážnosti, které ve valné většině Frank nakrmil olovem při grandiózním masakru v příběhu Na začátku. Milé dámy navíc vyšťourají jednu markantní Punisherovu slabost a velmi kreativním způsobem ji využijí. Jenže někde v závětří se pohybuje jejich osobní noční můra, a když dojde na věc, neváhá Punisherovi pomoct.

Kdyby náhodou dostal Garth Ennis za úkol napsat jeden díl Zoufalých manželek, dopadl by asi podobně jako Vdovy. V aktuálním díle navíc Ennis chytře obloukem navazuje na díly předchozí skrze nebožtíky manžely, plus na scénu povolává sympatického policajta, který má opravdu velký problém s autoritami, milující manželku a nějakou děsnou náhodou obličej Samuela L. Jacksona. Navíc díky osobám vdov opět vytahuje na světlo otázky okolo oprávněnosti Punisherova počínání a do hry zapojuje ještě šestou ženskou postavu, nejvýraznější ze všech, která nakonec střídá Franka v roli hlavního popravčího. Vdovy jsou opět více konverzačnější a Ennis v nich probírá nejen pro punisherovský vesmír téměř automatický leitmotiv pomsty (ovšem tentokrát plánované s ryze ženskou logikou), ale i domácí násilí, buzeraci vyšetřovacích orgánů uvnitř policie a až psychopatickou oddanost vůči „rodině“. Kresbu tentokrát obstaral Lan Medina a stejně jako jiným mu Punisher dá se říct velmi pěkně sedl, dámy jsou většinou krásné a když ne, tak aspoň nebezpečné, Punisher vypadá úměrně svému věku a akční scény mají uvěřitelný spád. Debutantovi v sérii tedy patří jednička s hvězdičkou.

Vdovy patří určitě do té lepší várky punisherovských příběhů, Ennisovi se zase podařilo podívat se na další znepokojivý střípek punisherovského světa trochu jiným úhlem pohledu, uspokojivě vysvětlit příčiny a následky, a donutit čtenáře přemýšlet, zdali tou zoufalou manželkou v reálném světě není třeba sousedka v domku napravo od jeho.