Magazín Crew 29

Od roku 1997 prošlo nejen nakladatelství Crew, ale i magazín, který nese jeho jméno a je tedy jeho hlavním produktem, mnoha proměnami. Jak Jiří Pavlovský píše hned v úvodu, komiksové knihy už vycházejí pravidelně (na rozdíl od samotného časopisu) a i ten již má nad svým názvem index 2 (rozuměj na druhou, čti na kvadrát). A tak se uherský rok s druhým takovým sešel a vyšlo již 29. číslo sedmého ročníku tohoto magazínu. A co že v něm najdete a jaké vůbec je?

Crew 29
Crew 29
Crew 29
Crew 29

Na stránkách nejnovějšího čísla především najdeme čtyři barevné komiksy.

Soudce Dredd: Když se porouchá výtah

scénář: John Wagner
kresba: Siku
počet stran: 10

Jeden z veselejších příběhů Soudce Dredda. Jednoduchý scénář, kdy jde Dredd zatknout tuctového zločince, ve stylu přijít a vyzvednout. Problém je, že zločinec bydlí v patře 212, byt číslo 3. Nebo to je patro 21, byt číslo 23? Rozhodně jde o parádní akční jízdu. O kresbu se postaral chlapík s pseudonymem Siku, vlastním jménem Ajibayo Akinsiku. Jeho styl je hodně osobitý a určitě se k Dreddovi (který je jeho největší kreslířskou prací v komiksu) a magazínu 2000 AD hodí.

Sinister a Dexter: Co dělat v Downlode, když člověk nežije

scénář: Dan Abnett
kresba: Julian Gibson
počet stran: 5

Velice krátký a velice zábavný příběh dvojice u nás velmi oblíbených zabijáků. Příběh začíná klasicky: Sinister a Dexter někoho pro peníze zabijí. Všichni ale víme, že v Downlode se víc umírá, než rodí, a tak je zde smrt obyčejný průmysl. Jeho fungováním nás velice mile provází známý spisovatel Dan Abnett, kterého v České republice známe především ze stránek série Warhammer.

Spider-Man: Odstupné

scénář: Greg Rucka
kresba: Eduardo Risso
počet stran: 22

Přichází na řadu vlajková loď této Crwe a její hlavní tahoun. Rozsáhlý spidermanovský komiks… bez Spidermana. Všichni známe Petera Parkera skrývajícího svou tajnou identitu a jeho laciné fórky. Má taky jeden velký koníček: chránit hodné lidi a chytat ty zlé, především ty, kteří slouží Kingpinovi. Ale pojďme se na to podívat jinak: jak dopadnou ti, kteří měli akci na starosti? Jak to vypadá, když Wilson Fisk trestá? To nám ukáže brilantní Greg Rucka, jehož jméno je v americkém superhrdinském komiksu více než známé. Čistě komiksovou kresbou, která baví tak, jak má, mu sekunduje Eduardo Risso. Rozhodně nepočítejte s ničím, na co jste u tohohle pavoukovce zvyklí, protože tahle autorská dvojka to pojala po svém. Drsně, temně a nevybíravě.

Hanba!

scénář i kresba: Boucq
počet stran: 11

Pro fanoušky francouzského komiksu tu tentokrát máme lahůdku, která však rozhodně zaujme i ty, kteří se mezi ně nepočítají. Hanba začíná jako velice milý a oddychový příběh, což po všem tom zabíjení, které jsme měli tu čest zatím přečíst, potěší. Ale nenechte se zmást, to, co vypadá jako každodenní nevinná procházka dvou dosluhujících důchodců, má nečekanou pointu!

Lepší zakončení jsem si nedovedl představit – po třech komiksech, u nichž se bavíte černým humorem, atmosférou a vždy alespoň trochou násilí, přijde něco, u čeho se nedá nesmát. Celá koncepce, kterou redakce pro toto číslo zvolila, je vynikající a u mě rozhodně fungovala.

To bychom měli zhodnocené komiksy, ale nejnovější Crew je bohatá i na články. Po pár slovech Jirky Pavlovského si přečteme nějaké naše výplody pro redakci, klasické tuzemské aktuality a poslední generace mučírny. Z cizího krev teče Marka „Kerama“ Barányiho shrnuje nejzajímavější novinky ze Spojených států amerických a Žlutý koutek Ľudovíta Platy si bere na starost zase asijské končiny komiksu, tentokrát dílo Blade of the Immortal. Ale dva články Komiksových milníků z tohoto čísla je to, co by mělo upoutat pozornost především. Milan Krejčí se v rozsáhlém článku Šílený Universum věcně rozepsal o blížícím se legendárním komiksu Incal, který již brzy Crew vydá. Pokud jste jako já fanoušek především americké scény, ale nebráníte se Evropě i přes neznalost, pak je to pravý článek pro vás, avšak myslím, že i ostatním se bude líbit preciznost, s jakou Milan Krejčí vypráví o okolnostech vzniku Incalovských vesmírů a vůbec o celé historii tohoto dlouho očekávaného díla pánů s vlkým „P“ Jodorowského a Moebia, z něhož na konci časopisu najdete i barevnou ukázku.

Po dočtení se budete cítit informovanější a obohacení o pořádnou porci zábavy, ale to není všechno. Z této Crwe jde vyloženě cítit, že komiks v naší malé zemi získává konečně čtenáře a může si dovolit mnohem více než kdysi před 15 lety, což je vidět nejen na stránkách magazínu, ale také v edičním plánu samotného vydavatelství Crew.

Vojtěch Rabyniuk (redaktor)

vojta.rabyniuk@fan­tasyplanet.cz