Nová Liga spravedlnosti 2: Zrod a rozpad

Druhý díl Ligy spravedlnosti po kompletním restartu nakladatelství DC se sice odehrává nějaký čas po Počátku jednoho ze dvou nejslavnějších komiksových týmů všech dob, v mnohém na něj však odkazuje.

obrtisk_3036

V pokračování s podnázvem Zrození zla scénárista Geoff Johns nastoluje důsledky prvního střetnutí největších superhrdinů Země s galaktickým megapadouchem Darkseidem. U některých z obětí Darkseidova řádění propuklo rakovinné bujení – černého Petra si vytáhla i rodina Davida Gravese, spisovatele a záhadologa, pomáhajícího šířit dobré jméno Ligy spravedlnosti knihou, kterou po záchraně napsal. V době, kdy ještě netušil, jakým směrem se obrátil vítr. Teď je celá jeho rodina mrtvá, Gravesův knot pomalu dohořívá a spisovatel baží po pomstě.

A zcela nepochopitelně by ji rád vykonal na členech Ligy.

Superman, Batman, Wonder Woman, Green Lantern, Flash, Aquaman a Cyborg. Sedmička, která se brzy dostává pod palbu kritiky médií. Johns prověřuje jejich charaktery do té míry, kdy některým z nich dovolí dát si po ústech. A právě ve scénách, kdy jsou superhrdinové spolu, Johns předvádí vysoký standard. Nechá je skvostně se špičkovat, případně je postaví před mnohem citlivější téma „kdo o kom kolik ví“.

V ostatních oblastech však žalostně zaostává. Představuje hned několik velice průměrných akčních scén, jimiž se snaží udržet tempo příběhu, což je na první pohled laciná metoda. Zároveň zbavuje scénáristu povinnosti jít hlouběji do psychologie postav – a právě ta členům Ligy žalostně chybí. Každý z hrdinů se stal pouhou klišovitou škatulkou sebe sama.

Druhá Liga spravedlnosti sice zlepšuje dojem po odduševnělém Počátku, do vod, kde by si tahle vybraná společnost zasloužila být, ji však nevyzdvihuje. Stále jde o mainstreamový komiks s přemírou akce a až škodlivou přímočarostí, který zabaví tak na jedno přečtení.

60 %
  • Geoff Johns, Jim Lee: Liga spravedlnosti 2
  • Nakladatel: BB/art, 2014