Superman: Cena zítřka

Superman byl prvním superhrdinou, který spatřil světlo comicsového světa. Prošel si nejednou podobou a zažil nesčetná dobrodružství, ale nedávno se celý vesmír DC dočkal restartu a i mladší fanoušci mohli sledovat Supermanovu kariéru od nového počátku. Stejně tak se díky BBartu daří i českým fanouškům a to již podruhé v knize Superman: Cena zítřka.

SpermnaCena

Kniha začíná velkým, květnatým proslovem starosty Metropolis, který nepatří žádné volební kampani, ale pouze městu samotnému a novinám Daily Planet. Projev má značný nádech nostalgie a melancholie, protože během něj se řítí k zemi budova výše zmíněných novin, ve kterých pracují Lois Laneová a Clark Kent. Ale nemějte strach. Nejde o žádný superpadoušský útok, ale o řízenou demolici, protože DP bylo koupeno obrovským mediálním kolosem, který dokonce Lois povýšil na šéfku zpravodajství v televizi…

Ačkoliv se na první pohled jedná o velkou slávu, tak našemu hrdinovi leží toto spojení na srdci jako těžký kámen, protože se bojí o ztrátu nezávislosti DP. Aby toho nebylo málo, tak se do města přiřítí jakási ohnivá kreatura, se kterou se musí Superman vypořádat. Během tohoto souboje dojde i ke ztrátám na lidských životech a také na první spekulace, které každý pořádný superhrdina potřebuje. Je Superman nadějí nebo postrachem Metropolis? Jistý reportér totiž zmapoval zvýšenou aktivitu superpadouchů ve Městě zítřka právě od doby, kdy se poprvé objevil Superman. A poslední dobou se tyto útoky stavají častější a ohnivý poděs byl pouze prvním z řady takových, které jsou cílené přímo na našeho hrdinu.

Autorem tohoto comicsu je pán jménem George Pérez. Myslím, že kdekomu z vás to jméno nic neříká, ale věřte, že to není žádný zelenáč! Je to opravdu ostřílený autor i kreslíř, který má za sebou práce na nejslavnějších dílech superhrdinského comicsu (Crisis on Infinite Earths, Avengers) a obdržel za svou práci velké množství ocenění a rozhodně si je všechny do jednoho zasloužil. Stejně tak se nám ukazuje i v téhle knize – a věřte mi, že to znamená ve famózní formě. Superman v jeho podání (samozřejmě za spolupráce kresby a coloringu) je opravdu tím mocným tvorem a Mužem z oceli. Zároveň ovšem není neporazitelný megamačo, kterému by nebylo rovno. Pérez předkládá Kal-Elovi rovnoceného soupeře a výborně pracuje i s ostatními postavami, jako je například reportér Bill, který pochybuje o přínosu Supermana pro Metropolis. Výborně je také zmíněno a použito, že se kniha odehrává tři roky po prvním zjevení Supermana v Metropolis, tedy zhruba od první knihy se Supermanem (Action Comics) která u nás v rámci Nové 52 vyšla.

Tato kniha není zásadním supermanovským dílem, ale o to se tu nikdo ani nesnažil. Stejně jako u první knihy Action Comics i zde měli autoři za úkol hrdinu a řadu představit a to se jim povedlo na jedničku. Příběh je akční, nápaditý a zábavný a to je přesně to, co od superhdinského comicsu čekat. Kniha vyšla nejen brožovaně a vázaně s pevnou vazbou, ale také v limitované černobílé edici. S první knihou série Superman z Nové Dvaapadesátky se nám dostala další porce parádní zábavy a všem ji můžu jenom doporučit.

Buďme rádi za to, že společně s globálním restartem můžou i čeští fanoušci sledovat aktuální dění v DC. Jak ste na tom vy? Máte rádi superhrdiny? Sledujete New 52 u nás?