Živí mrtví 12: Rick a spol. si dávají od zombíků oddech

Je to docela nedávno, co se objevila hrůzostrašně atmosférická jedenáctá kniha. A už tu máme další, ve které sice poleví tempo a akce, přesto se jedná o výživné čtení.

Těžko jde něco o pokračování napsat a neopakovat se. Robert Kirkman opět překvapuje a servíruje výraznou změnu pro všechny přeživší z Rickovi skupinky. Po tom, co se vzpamatovali z kanibalistického problému a úmrtí člena jejich družiny, je čeká obrovský šok. Objevuje se nová postava, nabízející normální život. Dá se jí vůbec věřit? Není to past? A je vůbec možné opět normálně fungovat po všem, co si hrdinové zažili? To je hlavní otázka celé knihy.

živí mrtví 1

Ano, dvanáctka polevila v hutné akci a v šesti sešitech, které opět přečtete dřív, než byste sami chtěli, se rozehrává drama, které se staví především na dialozích. Vůbec to ale nevadí. Kirkman je v tomhle ohledu naprostý profík a každičký rozhovor má něco do sebe. V jedné s pasáží vás strhne naprosto realisticky podaný a mrazivě napsaný dialog a emoce, které postavy díky skvělé kresbě vyzařují. Naprostá paráda a husí kůže se dostavila jedna dvě.

Kresba se drží svého standardu. Občas se může zdát, že je lehce odbyté pozadí, někdy nejsou detaily natolik pestré, jak by se slušelo, přesto to k hutné atmosféře zombie světa pěkně pasuje a obzvláště dvoustránky jsou velmi povedené. Za příjemný bonus lze považovat i změny účesů a oblečení, které postavám přinášejí úplně jiný nádech.

živí mrtví 2

Emoce postav vám budou připadat až neuvěřitelné. Zažít své oblíbené charaktery v jejich civilní a zcela normální poloze je natolik zvláštní, že si sami budete říkat, zdali si s vámi autor jen nehraje. Žít tak dlouho ve světě oživlých mrtvol a najednou mít bezpečí, večírky, spokojenost a obyčejné problémy – s tím se člověk těžko sžívá. A čtenáři musí být jasné, že za tím rozhodně stojí něco víc, než se na první pohled může zdát. Kirkman přeci jen rád šokuje a i samotný konec to dokazuje. Rozhodně je na co se těšit.

Jak už bylo psáno, kniha má jediný problém. Ostražitě odpočívá a čeká, co s Rickovou skupinou zamává. Není to špatně, ale po všech výborných dějových zvratech se zkrátka jedná o slabší kousek v naprosto dech beroucí sérii.

70 %
  • Živí mrtví 12: Život mezi nimi
  • Autor: Robert Kirkamn