Mladý Kedrigern, zrození mistra – Morressy John

Tak se nám vrátil skvělý Kadrigern, aby nám ukázel, jestli už je hoden titulu MISTR KOUZEL.

Morressy John - Mladý Kedrigern zrození mistraPo dvou letech se český čtenář může opět setkat s oblíbeným čarodějem Kedrigernem amerického spisovatele Johna Morressyho. Mladý Kedrigern-zrození mistra je třetí část prologu k cyklu Kedrigern a pravděpodobně i poslední.

Humorné a napínavé příběhy sympatického čaroděje Kedrigerna, čaroděje, který má rád pohodlí a klid domova, čtení knih u krbu ,sucho a teplo, a za prací cestuje jen s opravdovou nechutí, si získaly už mnoho příznivců. První příběh vydal Polaris  v roce 1993 a dodnes existuje 9 románů a jedna povídková sbírka. A jak už fanda tohoto svérázného hrdiny zvyklý, i tento díl napsal autor především pro české čtenáře.

V tomto díle se stoletý Kedrigern, tedy konečně dospělý, vydává splnit mistrovskou zkoušku, a tím dovršit své učednické roky. A nejde o ledajaký úkol. Má najít ztracené magické schopnosti zkušeného čaroděje Faralmora, který byl přepaden a o ně okraden. A tak začíná dobrodružná cesta, která mladému Kedrigernovi připraví nejedno překvapení. I on je přepaden a ztratí svou paměť, dostane se do zločineckého doupěte a vše je ještě okořeněno jeho milostným vzplanutím v mladé a krásné kořenářce-léčitelce Verdemě. Setkáme se s jeho přáteli z minulých dvou částí, ale i s novými tvářemi. Mezi nejzdařilejší patří dvojce vrahounů a vyděračů Škrtil a Rdousil, kteří mi připomínají podobnou dvojci Vandemar a Croup z vynikajícího románu Nikdekde anglického autora N.Gaimana. Celá kniha obsahuje spoustu Morressyho vtipných akcí, ať je to třeba setkání s lidožravým obrem, nebo problém s mršinou draka a proradnými radními jedné vesnice. Ale kniha má i své nedostatky. Při čtení první kapitoly mne napadlo, jestli se Morressy nedostal do spárů nějaké náboženské sekty, nebo možná má v úmyslu udělat z Kedrigerna světce. On i jeho přátelé tam vystupují jako hodná, chápavá a milující skupinka lidiček, která nemá nic jiného na práci, než chválit schopnosti a charakter druhých. Tolik dobra a lásky, až je z toho špatně. Ale pak se to naštěstí zase rozjede. A dejme si ruku na srdce, Morressy si s příběhem asi moc těžkou hlavu nedělal a vytvořil dílko, které už nedosahuje standartní kvality základních dílů. Možná má Kedrigerna dost. Ale přesto je to pořád dost dobré čtení, aby jste si to přečetli.

Závěrem chci jen poděkovat nakl. Polaris, že stále udržuje stejný formát celé série s vynikajícími ilustracemi Zdenky Bouškové